Vad fick dig att le idag?

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Är glad att min KTM såldes idag!Frågan är vad man ska köpa för pengarna?Ett Akra-titansystem och en PCIII till SP-1:n skulle sitta fint!

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona

:mad: tjefften slampa :mad:

Jag log idag nar jag var pa prommenad med stora tjocka hunden och nagra sma barn skrek av skrackblandad fortjusning nar dom sag Butch den stora Bull Mastiffen. Jag lugnade ner bade barn o jycke sa att dom kunde halsa pa varandra och nu ar tva barn mindre radda for stora vovvar i Dublin :yoparty

Last edited by a moderator:

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
När jag körde in på macken vid Roslagsstoppet kom det fram en liten kille med Downs syndrom. Han var väl åtta år eller nåt. Han glodde på hojen med stora glansiga ögon. Hans pappa kom fram och frågade om han kunde ta en bild med grabben på hojen. Självklart, sa jag och hjälpte grabben upp.

Det leendet på läpparna som grabben hade har jag levt på hela dan. :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
I kväll när jag svängde in på macken stod det en Westfield Super 7 vid ena pumpen, två killar stog och såg bekymmrade ut runt motorn och hade kört av gaswiren, jag tog med mig ena snubben i min bil och åkte och fixade en wire (han hade köpt den förra av mig också), när vi kom tillbaka stod den andra killen och kollade insprutningsmappen med laptopen med en lätt rodnad på kinderna.

Av någon konstig anledning var mappningsprogrammet inställt på 8cylindrar som default, så deras fyrcylindriga motor gick inget vidare....

Han bytte map och den gick som en klocka....

Brytarspetsar och förgasare förstår jag mig på, men när det kommer till att trimma motorer i datorn så är det hokuspokus för mig...

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
När jag körde in på macken vid Roslagsstoppet kom det fram en liten kille med Downs syndrom. Han var väl åtta år eller nåt. Han glodde på hojen med stora glansiga ögon. Hans pappa kom fram och frågade om han kunde ta en bild med grabben på hojen. Självklart, sa jag och hjälpte grabben upp.

Det leendet på läpparna som grabben hade har jag levt på hela dan. :D

Ah. Den historien fick mig att minnas sommaren 2005 när jag skjutsade en mupp(inna) en sväng på KTM:en.

Enligt hennes mamma pratar hon om det än.. Kul!

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
I kväll när jag svängde in på macken stod det en Westfield Super 7 vid ena pumpen, två killar stog och såg bekymmrade ut runt motorn och hade kört av gaswiren, jag tog med mig ena snubben i min bil och åkte och fixade en wire (han hade köpt den förra av mig också), när vi kom tillbaka stod den andra killen och kollade insprutningsmappen med laptopen med en lätt rodnad på kinderna.

Av någon konstig anledning var mappningsprogrammet inställt på 8cylindrar som default, så deras fyrcylindriga motor gick inget vidare....

Han bytte map och den gick som en klocka....

Brytarspetsar och förgasare förstår jag mig på, men när det kommer till att trimma motorer i datorn så är det hokuspokus för mig...

Åkte han omkring med en laptop i bilen jämt alltså?
Vad för motor, från en Pinto ?

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Att man kan ha så roligt på en 125a med tanke på hur kass jag är på att köra bana. Kul att se hur alla juniorer bara blev snabbare och snabbare under kvällen. Knäskrap på 4 timmars körning är coolt! Om jag hade en sån utvecklingskurva skulle jag vara överlycklig, men jag är ju inte 12 och bindgalen heller! :rolleyes:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Åkte han omkring med en laptop i bilen jämt alltså?
Vad för motor, från en Pinto ?

Näe, det tror jag nog inte, dom var ute för att mappa den, men åkte med den inkopplad just då.

Motorn är en 2l 16v opelmotor, samma som satt i bland annat Kadett GSI, dom hade valt bort fordmotorn men i övrigt byggt efter westfield-receptet med sierra bakaxel.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
42 mil småvägar med upphåll för våfflor hos min farmor, och ett snabbt besök på en Harley-träff på den exotiska platsen Mensträsk.
(näe, det ligger INTE mellan Fittja och Trosa)

Underbara vägar, underbar natur, lite älgar, renar och en sjöfågelfamilj mitt på vägen, annars bara touring i 160km/h.

Jag log ganska mycket åt min bror som kör harley i jethjälm, eftersom mitt visir ganska snabbr blev fullsmetat med mygglik...
Han behöver nog rotborste i kväll för att tvätta ansiktet....

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!