Vad fick dig att le idag?

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Nää, den var lägre och hade kortare front.
grönmetallic front?
grasandhane.jpg

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Det är ju kul oavsett om de fryser ihjäl, de har ju ändå upplevt 80 år och då kan det vara dags att hänga av sig rocken.
Det roliga är ju att de verkligen tog till flykten. Var det Carema-boende månntro :va
Vore det inte roligare att införa någon form av Battle Royale eller ättestupa att utsätta gamlingarna för, så man slipper riskera köra på nån virrpanna som kliver ut på motorvägen?
Att dementa rymmer är verkligen inget ovanligt.
Jag springer mycket på äldreboenden/sjukhem/geriatrikavdelningar och det är mer regel än undantag att man har kodlås på dörrarna och stora skyltar där det står "SLÄPP INTE UT NÅGON!".
Börjar misstänka att demensen i sej aktiverar flyktinstinkten.

Demens => störd verklighetsuppfattning => oro => fly

Sedan har de dementa ofta en fast uppfattning att de är på väg någonstans. Var de ska vet de inte, bara att de ska dit. Ibland får de också för sej att de "hör ihop" med någon som just är på väg ut.

Och en kommentar angående den numera så populära sysselsättningen "Carema-bashing"; Jag har nog besökt varenda boende hos varenda vårdgivare i Storstockholmsområdet. Standarden är mycket god överallt, även på Carema.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Tog en härlig vårpromenad med Larzon i vårsolen runt Gamla Stan och vi såg flera hojar som förmodligen gjorde premiärturen i det fina vädret.
Självklart kunde vi på långt håll se var det var för hoj vi såg, märke, modell osv.
Vid Strömkajen finns det ett jättestort matställe för fåglar, svanar å såna där andra.

När vi såg en svart mystisk sort försökte vi gissa var det var, men vi var tvungna att titta på en stor skylt, där man satt upp bilder på olika fåglar och en siffra på varje.
Vi gissade att vi såg nummer tre, och på skylten kunde man läsa:
"And"

No furhter comment :3freak

Var det inte tal om lite udda kurser i media häromsistens, snöskottning, mata fåglar eller hur det nu va..? Kanske vore något ändå :tummenupp

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hade jag hemsk gärna gjort, men vi får inte larma stället förrän efter 23.00... Annars ringer securitas chefen och undrar vafan som händer på macken:gnissla Men om jag är ledig nästa gång det ska ölmeckas kommer jag gärna förbi:)

Ölmeka är ett av livets stora nöjen. :tummenupp

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Svart and.jpg

Finns ju svarta änder också så de kan mycke väl vara en sådan här :)

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Idag blev det en liten premiärtur för året. En del bra saker hände. Hojen var fulltankad. Jag trodde att tanken skulle vara tom, men det var nog förra året det var så. Jag hittade dessutom ett par hundralappar som jag inte visste att jag hade. Bra. Vägen till Rosenhill var befriande fri från hojar. Vid Rosen träffade jag några polare. Det blev en bra dag.

Ja, det bästa var att det inte var så mkt annat folk som var ute och körde!
Har insett det, hojsäsongen är som bäst innan alla andra börjar köra.

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
538090_300_218.jpg
Storlom och Kanadagås finns också.
kanadagas_gas_fagel_vilt_recept.jpg

Men som du säger många flytande fåglar finns det ;)

Själv log jag när jag såg på en rolig film :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, det bästa var att det inte var så mkt annat folk som var ute och körde!
Har insett det, hojsäsongen är som bäst innan alla andra börjar köra.

De få man möter när man är ute och kör runt i februari/mars hälsar fan alltid tillbaka med. :D Oavsett hojböjelser.
Och de fjuniga volvoraggarna har inte blivit förnedrade tillräckligt många gånger, så de är alltid på och vill rejsas lite. :D De är så gulliga.

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
De få man möter när man är ute och kör runt i februari/mars hälsar fan alltid tillbaka med. :D Oavsett hojböjelser.
Och de fjuniga volvoraggarna har inte blivit förnedrade tillräckligt många gånger, så de är alltid på och vill rejsas lite. :D De är så gulliga.

Kom på mig själv med att inte hälsa på de hojar jag mötte idag. Det kändes för jobbigt. Jag är nog en rätt misslyckad hojåkare. Jag föredrar att fika i solen framför att köra, är rätt osällskaplig och gillar inte att fixa med hojen.

Last edited:

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Folks reaktion när jag är ute och kör sporthoj i minusgrader och snöstorm typ. Åkte ifrån Sthlm 06.30 och har bara kommit till Västerås, ska hem till Alingsås så det lär ta en stund.

Hade snö dom 10 första milen men nu skiner solen och det är torrt :D

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Vad övades? Rensning av rum eller vanligt kast? Skarp antar ja? :tungan

Vanligt kast. (Ut på grusplan) Förhoppningar om att det blir mer tillämpat nästa gång. "-Jag kastar, du rensar!" :)

Naturligtvis skarp. Blå kropp har man ju kastat till leda på PF-bana och inom/utomhus.

Eftersom det var 15 år sedan sist med skarp så kändes det bra att börja på ruta ett igen...

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Vanligt kast.
Naturligtvis skarp. Blå kropp
Eftersom det var 15 år sedan sist med skarp så kändes det bra att börja på ruta ett igen...

Känner igen de där, man glömmer förvånansvärt snabbt om man inte repeterar saker :4skrika 15 År måste väl ändå ses som förmildrande omständigheter :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Känner igen de där, man glömmer förvånansvärt snabbt om man inte repeterar saker :4skrika 15 År måste väl ändå ses som förmildrande omständigheter :)

Hur mycket finns att glömma?

Man ska dra ur sprinten och kasta den tyngre av dom två?

Det är ju inte raketvetenskap precis.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Hur mycket finns att glömma?

Man ska dra ur sprinten och kasta den tyngre av dom två?

Det är ju inte raketvetenskap precis.

Det är ju mer bakom än så, efter 15 år kan man ju ha glömt bort hur man kastar saker o helt plötsligt kastar tjejkast :3freak

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA