PostNord levererar!
..nästan i.a.f., för att göra en kort historia lång:
Var i konstruktörstagen och köpte mig en släpa, bra deal med lite rabarberpris o tillbehör. Snickrar i godan ro, efter att jag satt kapen i en av lämmarna och stärkt upp den med ett fyrkantsrör inser jag att just den jävla lämmen är feltillverkad
Jaha, vad är oddsen att jag får rätt nu? Sitter o mumlar för mig själv, mejlar åf som i sin tur begriper orsak/problem och annat logiskt. Jag ser över eländet igen och blir väl inte mer imponerad men anser mig nu ha fog för att reklamera = detta är till viss del medvetet korkat.
Ena låset är nitat i fel hål och hamnar således för långt ut åt sidan. Felet jag sett innan åf's spekulation var att mothållet låset hakar tag i var krökt och glappade numera i nitningarna. Alltså, jag trodde nån klant tappat eller krockat mothållet = ord mot ord när jag bevisligen kapat och bankat in en profil. Men nej, någon montör har alltså upptäckt blundern och "justerat" mothållet á 4mm stål med trucken som jag beskrev det till dom. Mothugg uteblev.
En vecka gick och jag hörde av mig igen, fick bara till svar att ärendet låg hos tillverkaren. Trummade med fingrarna och kontakta tillverkaren, presentera mig artigt och började med att jag har viss förståelse om slutkundens kontakt ska vara åf. La sedan snabbt till att dom/tillverkaren enl. uppgift blivit informerad om ärendet sedan minst en vecka och hur kan detta inte vara löst redan? (bilder och beskrivning hade meddelats sedan tidigare) Fick till svar att lämmarna tyvärr var slut på huvudlagret men att dom beställts från fabriken, tackade för snabb info o släta över det lite med att väntan alltid är kortare när man vet att det händer något.
..2-3 veckor senare mejla jag tillverkaren och fråga om båten sjönk, önskade även något kollinr i det fall de skickades direkt till mig. Det rassla till ganska snabbt i inkorgen och jag fick en vb konversation med åf som ursäktade sig med att transport var beställd dagen innan men inte upphämtad ännu. Lite senare kom även någon på att jag frågat efter möjlighet att söka försändelsen och jag får även dessa uppgifter. Följer detta i hopp om att ha pinalerna innan helgen vilket även statusen i appen gissar.
Klar med förmiddagens bestyr idag fredag kollar jag var paketet är..
"Försändelsen följer inte tjänstevillkoren" vilket det stått lite flummigt tidigare men transporten ändå rört på sig.
Hur svårt kan det vara!? Två plåtbitar där den längsta är 150x35x5 centimeter och den kortare 90cm på längden. Nä nu hade paketets status ändrats från 20kg som enda info till 193×83x35 centimeter och 47kg..
...?
Ringer kundtjänst, väntar genom 53 samtal före, förklarar error och om det finns en möjlighet för mig att plocka upp paketet istället. Lång stund senare har hon lyckats spåra det tillbaka till terminalen, lagt in en kod så att paketet stoppas där och ber mig invänta sms avi. Hon tror att paketet av oklar anledning ligger på pall och därför har det skitit sig med mått o vikt.
-Kanon, hejs svejs! *klick*
..visst f-n den där sms-aviseringen hade ju redan inte fungerat 2-3 gånger och hon fråga aldrig om mitt nummer. Fakkit, jag drar dit!
Två gentlemen springer o hämtar paket efter uppvisat legitimation, jag står o väntar på min tur, en kärring flippar och patrullerar runt om hur åt helvete allting är. Ingen post får hon o jävel, en annan postanställd som även står o väntar på leverans och jag följer roat spektaklet.
Min tur och jag får rätt grabb, ni vet han som gör det där extra medan den andra förmodligen bett mig återkomma efter midsommar. Han stammar väl o länge så konversationen tar 3 gånger så lång tid men grym på det han gör. Han förklarar att han gör ett försök men ligger det i sorteringsmaskinen blir det svårt. Väntar nog en kvart när min hjälte kommer tillbaka, förmodligen andfådd:
-Jag hitta det.
Snipp ,snapp, slut mycket riktigt på pall och jag fick alltså en komplett ny sats med lämmar = 4st och monteringsdetaljer. Alltid något, tackarrr! (listpris 2980 pengar)