Vad gäller vid skenförsäkring?

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Och den hojen sålde jag, det var min gamla R1 2005, som stals efter 18 dagar.
försäkringsbolaget jagade mig som fan.. men han fick inte ut en krona iaf.

(citeringen e inte riktad till dig vbk, mest så folk här inte tror att det är en kompis som hört av sin fasters granne bla bla)

Ville inte nämna några namn men tack för bekräftningen:)

J. Hoj är ju ett till exempel på när billigt blir dyrt..

ja det finns några till också.

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
R1250GSA
Personligen är jag av den typen som hoppas att folk som skenförsäkrar åker dit rejält på det. Mest för att jag inte vill ligga och betala med min 40+ premie för snorungar som låter farsan stå på försäkringen.

Tycker nog dessutom att alla dom som klagar på höga försäkringspremier borde slå sig samman och bilda ett eget försäkringsbolag, skulle dom nog få se hur kul det egentligen är.

Men så är jag ju gubbe oxå ;)

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Det bästa man kan göra är att ringa och prata med försäkringsbolagen och säga som det är, att ni båda ska använda hojen samt dela på kostnaderna med hojen, det finns ju olika försäkringar och då räknas väl försäkringen ut på den som är yngsta brukaren. Men som jag skriver, ring och hör med bolaget, de vill ju ha dig som kund och allt är inte svart eller vitt.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Det bästa man kan göra är att ringa och prata med försäkringsbolagen och säga som det är, att ni båda ska använda hojen samt dela på kostnaderna med hojen...

Fast nu var det väl inte så att båda skulle använda hojen ungefär lika mycket?
Fordonet ska vara registrerat på den huvudsakliga brukaren, det står i lagen och är inget som du kan avtala bort genom att "prata med försäkringsbolaget".

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Rent generellt är det nog bättre att bara ta trafikförsäkringen istället för att skenförsäkra. Du får ut mer på den försäkringen än på en skenförsäkring om bolaget kollar upp fusket (vilket inte är alls svårt för dem att göra med exhibitionistiska motorcyklister som sprider ut allt på Sporthoj, Facebook och YouTube)

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Fast nu var det väl inte så att båda skulle använda hojen ungefär lika mycket?
Fordonet ska vara registrerat på den huvudsakliga brukaren, det står i lagen och är inget som du kan avtala bort genom att "prata med försäkringsbolaget".

Ägaren ska såklart teckna försäkringen då ägaren använder den mest, men om man nu har den tillsammans med sin far som tas upp som exempel ovan så ska man självklart meddela försäkringsbolaget detta, så vid eventuell olycka så har redan den risken beräknats in i försäkringspriset.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!