Kurt-Olsson
Gudomlig sporthojare
Halloj!
Då skulle man ut och glida på en schysst tur men resulterade i fyra oplanerade stopp och runt 30-40 kicks för att få igång hojen.
Mitt batteri är kasst, har inte hunnit byta bara så vi har detta klart för oss. Det är också väldigt lite bensin i tanken.
1: kickar igång hojen med full choke och väntar lite för att sedan trycka in choken. Upplever att hojen har bra tomgång.
2: åker iväg med hojen och efter ett par minuter så dör den när jag trycker in kopplingen.
3: Glömmer chocke och kickar 35ggr utan framgång
4: Drar full choke och den startar. Dock går den rätt kasst och gasar knappt när jag vrider på rullen för att dö igen vid rondell där jag måste använda koppling. Känns som det är något med bränslet helt klart.
5: Får igång hojen med choke, går illa och dör
10m innan bensinstationen.
6: Tankar i 8l och kickar igång den med choke igen. Nu varvar jag som en galning för att kunna köra hem hojen. Kul körning med koppling inne och broms samtidigt som jag måste varva den så den inte dör. Urk!
Känns som jag chokat för mycket eller min andra teori att soppan faktiskt höll på att ta slut i tanken.
Jag försöker google på om man flödat förgasare men blir inte klok på vad det är för bränslebehållare jag har på min hoj under bensinkranen.
Någon som vet vad denna burk gör?
Då skulle man ut och glida på en schysst tur men resulterade i fyra oplanerade stopp och runt 30-40 kicks för att få igång hojen.
Mitt batteri är kasst, har inte hunnit byta bara så vi har detta klart för oss. Det är också väldigt lite bensin i tanken.
1: kickar igång hojen med full choke och väntar lite för att sedan trycka in choken. Upplever att hojen har bra tomgång.
2: åker iväg med hojen och efter ett par minuter så dör den när jag trycker in kopplingen.
3: Glömmer chocke och kickar 35ggr utan framgång
4: Drar full choke och den startar. Dock går den rätt kasst och gasar knappt när jag vrider på rullen för att dö igen vid rondell där jag måste använda koppling. Känns som det är något med bränslet helt klart.
5: Får igång hojen med choke, går illa och dör
10m innan bensinstationen.
6: Tankar i 8l och kickar igång den med choke igen. Nu varvar jag som en galning för att kunna köra hem hojen. Kul körning med koppling inne och broms samtidigt som jag måste varva den så den inte dör. Urk!
Känns som jag chokat för mycket eller min andra teori att soppan faktiskt höll på att ta slut i tanken.
Jag försöker google på om man flödat förgasare men blir inte klok på vad det är för bränslebehållare jag har på min hoj under bensinkranen.
Någon som vet vad denna burk gör?