Ankan_84
Gudomlig sporthojare
PÅ vilket sett skulle det hjälpa oss från att bli ihjälkörda av andra trafikanter???????
Det va "ironi". Han häcklade de nya förslagen...
PÅ vilket sett skulle det hjälpa oss från att bli ihjälkörda av andra trafikanter???????
Det är nog betydligt många fler än 500 hojåkare ute en solig dag i stockholm!Även om de skulle bygga en bana eller två så tror jag folk fortfarande skulle köra på vägen
Alla 40+ som kör touring/offroad hojar vill knappast köra bana? iaf inte många av dom
Alla sporthojar vill kanske inte heller åka bana.
Finns säkert nån Sporthoj som inte varvas till varvstopp hela tiden.
Näe tror inte en ny bana hade fixat biffen men såklart hade det varit grymt om de bygger en då en hel del hade nog åkt dit istället!
Men hur många kan köra på banan samtidigt? Om vi säger att 200 pers kan åka från 12-16 en lördag på den nya banan nära stockholm, hur många är ute på i stockholmsområdet den tiden 500 pers? mer? mindre? som kör på gata dvs
Det undrar jag med. =)3053873PÅ vilket sett skulle det hjälpa oss från att bli ihjälkörda av andra trafikanter???????
Det är nog betydligt många fler än 500 hojåkare ute en solig dag i stockholm!
Å 200 pers på en bankörning? Då blir det ju krypkörning i högervarv i fyra timmar
Och all hojåkning handlar som sagt inte om att sätta varvtider, det är skönt att åka krokvägar i behagligt tempo å bara njuta, det kommer inte folk sluta med bara för att det finns en bana lite närmare än Linköping/Karlskoga.
Men en bana skulle vara ett utmärkt verktyg för att kunna "leka av sig", samt ha bra kurser och avrostningar, och det är det vi vinner på!
Mer vajjerräcken räddar oxo liv har jag hört...
precis..
och " Vad gör dom åt alla döda moorcyklister?"
vad DOM?
åker man mc tar man en större risk och får där med ta ett större ansvar för sin egen säkerhet, använd skallen eller bli av med den.
ja kanske skulle man bygga en rr bana i mellan sverige, men det verkar ju inte dom idioterna till politiker fatta , då skulle man slippa åka på vägen. Där åker iallafall alla åt samma håll och ingen som gör en vänster sväng mitt framför en mär man kommer farandes!
Men det är klart racing är väll inte tillräckligt intresant för våra kära poliker.
Det ska bli kul att se vad man kommer fram till min tråd om ansvaret...
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=161443
I min gamla tråd om vänstersvängare så var det ju tragiskt många som ansåg att det var bilistens fel
"Målet är högst 270 dödade för hela 2007."
Målet är??? Låter ju som de siktar på att döda 270 st...
Målet är ju eller brukar vara något man strävar efter.
Aja jag är en besserwisser
Sänk farten vid korsningar och ha ett par fingrar på bomsen.
Sänk farten vid korsningar och ha ett par fingrar på bomsen.
Ett mål är något som är realistiskt och som man räknar med att uppfylla, en vision är nåt man strävar efter.
Att ha som mål att endast 270 personer ska behöva dö i trafiken är således en korrekt fórmulering.
Bässervisser.
Jag har aldrig sagt att vi alltid bär ansvaret, men däremot så är vi, som du säger, tvingade att vara mer riskmedvetna, eftersom vi sitter helt oskyddade, och syns dåligt. Och därför måste vi tänka ett steg längre, och framför allt, tänka åt "alla" andra. Kör man om en insaktande bil där det finns en väg in till vänster så har man nog inte riskerna klara för sig, ÄVEN om det är bilistens fel om/när det smäller.Det som dock är lite intressant är att du anser att man som motorcyklist alltid bär ansvaret eftersom vi måste vara mer riskmedvetna. (Läste första inlägget i den andra tråden.) Ansvaret bör väl vara lika stort för alla, eller? Eller nä, självklart har en lastbilschaffis mindre ansvar eftersom de dör i mindre utsträckning
Det som dock är lite intressant är att du anser att man som motorcyklist alltid bär ansvaret eftersom vi måste vara mer riskmedvetna. (Läste första inlägget i den andra tråden.) Ansvaret bör väl vara lika stort för alla, eller? Eller nä, självklart har en lastbilschaffis mindre ansvar eftersom de dör i mindre utsträckning
Egentligen är det ointressant vems ansvaret är, då det är vi som dör/hamnar i rullstol. Är ju inte mycket tröst att det var bilistens fel när man sitter och äter soppa med sugrör och kollar på ruttna såpor dagarna i ända på nått rehabiliteringshem, eller hur.
Vi straffas oavsett, så har man nån självbevarelsedrift överhuvudtaget så anpassar man sig efter det.
Även om det inte är rätt, så är det så verkligheten ser ut.
(Källa: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=117257)Själv tycker jag att det hojförarens ansvar, eftersom dom flesta borde känna till riskerna med att köra om bilar som kan svänga.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |