Vad gör man på en dejt?

Rohlen

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Umeå
Hoj
Hojlös
Lite egendomligt att vi karlar alltid förväntas betala, jag har iaf gett upp det i jämstäldhetens namn. Klart man kan bjuda på ngt fint ibland men inte sätta det i system.
 

Kia

Guest
Rohlen skrev:
2313587 Lite egendomligt att vi karlar alltid förväntas betala, jag har iaf gett upp det i jämstäldhetens namn. Klart man kan bjuda på ngt fint ibland men inte sätta det i system.


Visst är det jättefint med en gentleman som betalar... Men det är inget jag förväntar mig...
Min kärlek är väldigt snabb med att när notan kommer ta fram plånboken och betala. Men han vet om att jag lika gärna bjuder honom... Som sagt inget jag tar för givet...
 

Rohlen

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Umeå
Hoj
Hojlös
Kia skrev:
2313600 Visst är det jättefint med en gentleman som betalar... Men det är inget jag förväntar mig...
Min kärlek är väldigt snabb med att när notan kommer ta fram plånboken och betala. Men han vet om att jag lika gärna bjuder honom... Som sagt inget jag tar för givet...

Det är klart att man ska vara gentleman, jag har inga problem att betala om det känns rätt men att börja med att göra det vitt och brett kan få tråkiga konsekvenser senare om/när man slutar.
 

Kia

Guest
Rohlen skrev:
2313606 Det är klart att man ska vara gentleman, jag har inga problem att betala om det känns rätt men att börja med att göra det vitt och brett kan få tråkiga konsekvenser senare om/när man slutar.


Håller helt med dig.
Man ska bara göra det som känns rätt såklart.
Det är när man börjar ta saker för givna som det går åt skogen...
 

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Ort
031
Hoj
ärretta
Kia skrev:
2313600Min kärlek är väldigt snabb med att när notan kommer ta fram plånboken och betala. Men han vet om att jag lika gärna bjuder honom... Som sagt inget jag tar för givet...
"A och O är dock att i början av er relation betalar DU som en sann gentleman ska göra."
Det han menar med den meningen att man gör det i BÖRJAN av relationen, som en riktig gentleman, precis som han skriver.
Det är en fin gest som jag tycker jag man ser mer och mer sällan av, tyvärr....
Rohlen skrev:
2313606 Det är klart att man ska vara gentleman, jag har inga problem att betala om det känns rätt men att börja med att göra det vitt och brett kan få tråkiga konsekvenser senare om/när man slutar.
Inte om tjejen i fråga är helt hjärnlös....
 

kattcalle

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Enar
Hoj
Skurk
Först och främst, håll det hela simpelt. Det handlar ju om att lära känna varandra, eller hur? Förslagsvis äta mat, prata. Kommer du på någon enklare aktivitet som att gå och titta på <vadsomhelst> är det lika bra.

Just hela grejen är ju att lära känna varandra, vilket gör att jag inte kan förstå tipset att gå på bio. Det är ju bara en ursäkt för att inte behöva prata alls. 2 timmar senare..."Var filmen bra tycker du? Jo, visst."

Till sist: Var inte för intresserad. Låter som en klyscha, men cheyer är ännu enklare varelser än vi killar. Är du lite lätt ointresserad och kryddat med lite gangster så är hon din.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Dark_Messenger skrev:
2313580 Du betalar givetvis.

Shit vad gammalmodigt. Men det är väl kanske olika tjejers förväntningar det hänger på.

Till topic: Det beror ju på vad det är för date. Nån du fick numret till på krogen eller nån du följde med hem? Träffat i annat sammanhang? Min åsikt är att du ska försöka göra det så personligt som möjligt om det nu inte är näst intill en blinddate som nån du fått ett nummer av. Det är jag dålig på då jag inte nöjer mig med ett telenummer på krogen. Följde du med personen hem efter krogen borde du lärt dig en del om henne då, som du sen kan använda för att fortsätta.


Glöm för guds skulle INTE att många tjejer vill ha en kille med humor.
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
är väl bara att gå ut och ta en kopp kaffe, snacka lite skit och skojja lite.. så märker du ju om det klickar sen.

fattar inte att det ska vara ett sånt jevvla projekt att skaffa tjej för vissa, betala dyra middagar, ha på sig frack och hela konkarrongen.. JAG skulle iaf inte vilja vara med en tjej som bara gillar lismare med stora plånböcker.. ?

en dejt är ju till för att få reda på om hon e nåt att ha som person, ska du bara bröta på'na i sänghalmen så dra med henne på vinbar eller nåt sånt halvgayigt och sup till (där är ju plånboken till fördel heltklart) :p
 

Dark_Messenger

Guest
sven666 skrev:
2314070
en dejt är ju till för att få reda på om hon e nåt att ha som person, ska du bara bröta på'na i sänghalmen så dra med henne på vinbar eller nåt sånt halvgayigt och sup till (där är ju plånboken till fördel heltklart) :p
Men är du sann eller? :rofl

Jag förutsätter att personen i fråga är ärligt intresserad av tjejen han ska träffa. Givetvis vill man ju då att hon ska ha det så trevligt som det bara går utan att det blir alltför pretto och krystat. Mitt svar är seriöst menat om man vill göra något trevligt ihop. Dock måste du ju fan ha lite hyfs på dig och uppföra dig. Finns såklart fler än en väg att gå men som jag skrev, dessa har funkat för mig. Sen när jag är intresserad av någon och vill lära känna någon lite mer, så brukar jag inte gå in i det hela med inställningen att "bara bröta på´na". :3freak :lol

Även om jag förstår vad du menar...
 
Last edited:

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Nu är det ju 2000-tal, chilla och låt henne komma med förslag, är ju hon som initierat det hela eller?
 

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Östhammar
Hoj
Formally known as Gulan
Ahh...det är ju sommar, finns ju miljoner kul grejer att göra nu!!
Ta o hyr inlines på djurgården o dra ut henne på, om båda är nybörjare lär ni ju iaf inte ha problem med vad ni ska prata om :tungan

Grönan..en sväng i fritt-fall-tilt får väl alla tjejer på fall.. :yoparty

Trampbåtarna vid djurgården...

Båttur runt stan..

Eller släng ihop en picknick o en filt o sätt er o vegga nånstans

Så himla svårt kan det ju inte vara...om ni har snackat nåt med varann bör du ju ha lite hum om vad hon gillar...

Goood luck
 

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Ort
stockholm
Hoj
Längtar efter 1000 cc
Jonte VSB R-T skrev:
2313866 Shit vad gammalmodigt. Men det är väl kanske olika tjejers förväntningar det hänger på.

Till topic: Det beror ju på vad det är för date. Nån du fick numret till på krogen eller nån du följde med hem? Träffat i annat sammanhang? Min åsikt är att du ska försöka göra det så personligt som möjligt om det nu inte är näst intill en blinddate som nån du fått ett nummer av. Det är jag dålig på då jag inte nöjer mig med ett telenummer på krogen. Följde du med personen hem efter krogen borde du lärt dig en del om henne då, som du sen kan använda för att fortsätta.


Glöm för guds skulle INTE att många tjejer vill ha en kille med humor.

Det är min syrras jobbarkompis och jag har inte mer än pratat med henne 2 gånger.
Sammanhanget är att hon sagt till syrran att jag var jätte söt och tyckte att jag skulle bjuda henne på dejt.
 

rogga R6

www.vsbracing.se
Gick med
2 Apr 2006
Ort
NYKÖPING
Hoj
minimoto/snart barnvagn
känner man inte varandra så e 1 enkel fika att föredra (kan snabbt avslutas om det känns fel) men ha mer aktiviter inplanerat typ promenad då hinner man snacka mycket eller minigolf (där kan man spana in om rumpan ser bra ut :D ) mm eller fixa ett skinn ställ och ge henne en tur

men ha nåt bra planerat till kvällen typ kunna fixa lite käk hemma hos dig
med vin en bra film tex om allt går bra så har du henne runt lillfingret snart
:tummenupp

tycker nog att killen ska bjuda första dejten

lycka till
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Kia skrev:
2313600 Visst är det jättefint med en gentleman som betalar... Men det är inget jag förväntar mig...
Min kärlek är väldigt snabb med att när notan kommer ta fram plånboken och betala. Men han vet om att jag lika gärna bjuder honom... Som sagt inget jag tar för givet...
Plånboken? Ur bakfickan på Fristadsbyxorna?
 

Kia

Guest
valmers skrev:
2314499 Plånboken? Ur bakfickan på Fristadsbyxorna?



Nhaaa när vi är ute så har han plånboken i fickan på skinnstället...
Jobbarbyxorna får jag dregla över när jag tittar på när han jobbar.... ;) :lol
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ja.


hur går de nu då.. :7peta
 

LazBoy

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda VTR 1000F Firestorm -98
Cyberdog skrev:
2314427 Det är min syrras jobbarkompis och jag har inte mer än pratat med henne 2 gånger.
Sammanhanget är att hon sagt till syrran att jag var jätte söt och tyckte att jag skulle bjuda henne på dejt.
Säg åt din syrra, att hennes kompis minsann får bjuda ut dig istället. Då får hon lov att planera hela kalaset och du kan bara flyta med. Plus att du slår ett slag för jämställdheten. Det tycker nog alla gnälliga Gudrun-typer om också! :tummenupp
 

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Ort
stockholm
Hoj
Längtar efter 1000 cc
ozeo skrev:
2314967 ja.


hur går de nu då.. :7peta
Nae jag har inte vågat ringa henne ännu :gnissla

LazBoy skrev:
2314976 Säg åt din syrra, att hennes kompis minsann får bjuda ut dig istället. Då får hon lov att planera hela kalaset och du kan bara flyta med. Plus att du slår ett slag för jämställdheten. Det tycker nog alla gnälliga Gudrun-typer om också! :tummenupp

Hon är ingen Gudrun-typ, de vet jag :)
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Cyberdog skrev:
2314993 Nae jag har inte vågat ringa henne ännu :gnissla



Hon är ingen rödstrumpa, de vet jag :)

auooop auoppppapa..(chiken noice)
allvarligt..e hon söt o du vill, så vela inte..
dyk upp o hälsa på syrran på jobbet imorn o fråga sen personligen... :tummenupp
bara inte din syrra skojat med dig :rolleyes:
 

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Ort
stockholm
Hoj
Längtar efter 1000 cc
ozeo skrev:
2315005 auooop auoppppapa..(chiken noice)
allvarligt..e hon söt o du vill, så vela inte..
dyk upp o hälsa på syrran på jobbet imorn o fråga sen personligen... :tummenupp
bara inte din syrra skojat med dig :rolleyes:

Nae syrran skämtar inte om sånt med mig :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top