Rohlen skrev:2313587Lite egendomligt att vi karlar alltid förväntas betala, jag har iaf gett upp det i jämstäldhetens namn. Klart man kan bjuda på ngt fint ibland men inte sätta det i system.
Kia skrev:2313600Visst är det jättefint med en gentleman som betalar... Men det är inget jag förväntar mig...
Min kärlek är väldigt snabb med att när notan kommer ta fram plånboken och betala. Men han vet om att jag lika gärna bjuder honom... Som sagt inget jag tar för givet...
Rohlen skrev:2313606Det är klart att man ska vara gentleman, jag har inga problem att betala om det känns rätt men att börja med att göra det vitt och brett kan få tråkiga konsekvenser senare om/när man slutar.
"A och O är dock att i början av er relation betalar DU som en sann gentleman ska göra."Kia skrev:2313600Min kärlek är väldigt snabb med att när notan kommer ta fram plånboken och betala. Men han vet om att jag lika gärna bjuder honom... Som sagt inget jag tar för givet...
Inte om tjejen i fråga är helt hjärnlös....Rohlen skrev:2313606Det är klart att man ska vara gentleman, jag har inga problem att betala om det känns rätt men att börja med att göra det vitt och brett kan få tråkiga konsekvenser senare om/när man slutar.
Dark_Messenger skrev:2313580Du betalar givetvis.
Men är du sann eller?sven666 skrev:2314070
en dejt är ju till för att få reda på om hon e nåt att ha som person, ska du bara bröta på'na i sänghalmen så dra med henne på vinbar eller nåt sånt halvgayigt och sup till (där är ju plånboken till fördel heltklart)![]()
Jonte VSB R-T skrev:2313866Shit vad gammalmodigt. Men det är väl kanske olika tjejers förväntningar det hänger på.
Till topic: Det beror ju på vad det är för date. Nån du fick numret till på krogen eller nån du följde med hem? Träffat i annat sammanhang? Min åsikt är att du ska försöka göra det så personligt som möjligt om det nu inte är näst intill en blinddate som nån du fått ett nummer av. Det är jag dålig på då jag inte nöjer mig med ett telenummer på krogen. Följde du med personen hem efter krogen borde du lärt dig en del om henne då, som du sen kan använda för att fortsätta.
Glöm för guds skulle INTE att många tjejer vill ha en kille med humor.
Plånboken? Ur bakfickan på Fristadsbyxorna?Kia skrev:2313600Visst är det jättefint med en gentleman som betalar... Men det är inget jag förväntar mig...
Min kärlek är väldigt snabb med att när notan kommer ta fram plånboken och betala. Men han vet om att jag lika gärna bjuder honom... Som sagt inget jag tar för givet...
valmers skrev:2314499Plånboken? Ur bakfickan på Fristadsbyxorna?
Säg åt din syrra, att hennes kompis minsann får bjuda ut dig istället. Då får hon lov att planera hela kalaset och du kan bara flyta med. Plus att du slår ett slag för jämställdheten. Det tycker nog alla gnälliga Gudrun-typer om också!Cyberdog skrev:2314427Det är min syrras jobbarkompis och jag har inte mer än pratat med henne 2 gånger.
Sammanhanget är att hon sagt till syrran att jag var jätte söt och tyckte att jag skulle bjuda henne på dejt.
Nae jag har inte vågat ringa henne ännuozeo skrev:2314967ja.
hur går de nu då..![]()
LazBoy skrev:2314976Säg åt din syrra, att hennes kompis minsann får bjuda ut dig istället. Då får hon lov att planera hela kalaset och du kan bara flyta med. Plus att du slår ett slag för jämställdheten. Det tycker nog alla gnälliga Gudrun-typer om också!![]()
Cyberdog skrev:2314993Nae jag har inte vågat ringa henne ännu
Hon är ingen rödstrumpa, de vet jag![]()
ozeo skrev:2315005auooop auoppppapa..(chiken noice)
allvarligt..e hon söt o du vill, så vela inte..
dyk upp o hälsa på syrran på jobbet imorn o fråga sen personligen...
bara inte din syrra skojat med dig![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand