Jag förstår att du tröttnat BlueNote!!! Folk lyssnar ju inte!!! :kocko
Jag håller med dig till 100%
1)På torr asfalt rakt fram, med raka hjul och på snö å grus! Ger icke-ABS
KORTARE bromssträcka!!!
2)OCH nu för er som tänker protestera LÄS VIDARE!
Under de tillfällen då man måste använda bromsarna maximalt, råder
ytterst sällen dessa förutsättningar! Så alltså under de incidenter som
inträffar, så blir det panik och man försöker samtidigt kanske svänga
plus att de kanske regnar osv osv osv osv. och DÅ fungerar ABS bättre!
Så JA! jag är FÖR ABS helt och hållet, MEN FORTFARANDE gäller NR:1!!!
Och för er som blandar in motorsport! ABS är ytterst sällan tillåtet! Och anledningen till att förarna inte låser hjulen är många! 1: Det går inte att styra! :kocko .Vilket är ganska nödvändigt inom motorsport! Då förarna även bromsar i kurvan! 2: Det blir bromsplattor på däcken vilket ger obalans! 3: Hysteriskt däcksslitage 4:... 5:.... osv osv
Sammanfattning:
EJ ABS ger under de omständigheter jag nämnde KORTARE bromssträcka!
MED ABS ger under nästan alla andra omständigheter KORTARE bromssträcka!
Så JA det är för allmänhetens bästa effektivare att utrusta bilarna och ev hojjar med ABS! Men Nr:1 gäller fortfarande!
Så fungerar det! Och det var väl det BlueNote försöker säga? Eller misstolkade jag honom helt?