Vad gör ni i vinter...

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Hm...Hård fysisk träning så man får bättre kondis till nästa sommar (kan ju inte skada). :hojsmilie Köra minimoto/cross för att bli av med "abstinensen" :huvet . Försöka få dagarna att gå så snabbt som möjligt så det snart blir VÅR igen!:D
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
hade ja hittat en lämplig yz 250f så hade ja kört cross i vinter
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Som nybliven farsa har man fullt upp :) Men jag ska äntligen göra slag i saken att börja med airbrush. Varit på G ett bra tag men nu har man äntligen inhandlat de prylar som behövs. Nu är det bara tiden som skall räcka till ;)
 

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Bear in da wood skrev:
2567341 Som nybliven farsa har man fullt upp :) Men jag ska äntligen göra slag i saken att börja med airbrush. Varit på G ett bra tag men nu har man äntligen inhandlat de prylar som behövs. Nu är det bara tiden som skall räcka till ;)

Coolt!:tummenupp Jag fick airbrush grejer av min sambo i födelsedagspresent. Har bara inte hunnit prova måla med det ännu. Har liksom inte kommit igång.
 

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Dala
Hoj
RC211V
I vinter så ska jag om jag får råd, köpa ett sånt här http://www.hotbodiesracing.com/1000rr_03_utxs.php4 och sen försöka skaffa ett helsystem utan ljuddämpare och bygga ihop med hotbodies slip-on, och sen bänka den med PC III, å se hur mycke (hk) det blir på bakhjulet, nu ser den ut så här i bak, med bara rakt rör, utan ljuddämpare.
 

Bifogat

  • Bild 5.jpg
    Bild 5.jpg
    62 KB · Visningar: 43

^Mats^

Ny medlem
Gick med
2 Dec 2003
Ort
Linköping
Hoj
KTM 660 & KTM 990 Super Duke, FD: Yamaha R1, Honda CBR600F, Honda NSR 125
Själv renoverar man sin oljeslukande r1a :tummenupp
 

Daniel_liss

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki ZX9R
blir att leka på nyköpta crossen :D yz 250...
nån som vet om det plogas bana i örebro på isen nånstans?
 

robotman

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2005
Ort
spanien så klart
Hoj
honda cbr 600 f
matcol skrev:
2521999 Alla hojåkare.....vad gör ni på vintern ? (som snart....tyvärr...är i antågande)

Är det skruva, skruva, skruva som gäller eller torrkörning??

Hur botar ni hojåkarabstinensen??

Själv vet ja inte faktist än...första vintern ju...

Nu börjar det bli lagom varmt för att åka i skinställ så det blir en massa långturer som avslutas vid den lokala strandbaren å en kall cerveza, gör inte alla det???
hmm ja visst ja, jag bor ju i Spanien hmm tänkte inte på de :tummenupp :D :D :D :D
 

lady

Pratglad
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxern såld :(
Träna sig i grym form som rasar under spmmaren då man inte vill göra annat än å åka hoj..:D :yoparty :gnissla
 

SheDevil

Våren är här och hojen på vägen!! :-)
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Borlänge
Hoj
Yamaha R6-03
Kommer bli en grymt jobbig längtan till första turen år 2007! :gråta

1. Serva hojen och byta däck
2. Åka snowboard
3. Träna massor (det hann jag liksom inte under sommaren av ngn anledning) :D
4. Festa med hojpolarna och minnas svunna tider :fyllisar
5. Planera alla mc-träffar nästa sommar:yoparty
6. Jobba extra utöver heltidsjobbet
7. Pluggar distans
8. Om tid och peng finnes i feb-mars = Malaysia

/SheDevil
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Ducati Girl skrev:
2567367 Coolt!:tummenupp Jag fick airbrush grejer av min sambo i födelsedagspresent. Har bara inte hunnit prova måla med det ännu. Har liksom inte kommit igång.

Då är det väl ett utmärkt tillfälle att komma igång nu när denna djävulsk onda årstid gör sig gällande. Själv skulle jag gärna gå i ide om jag hade tid ;)
 

BMS

1123,6536,5321
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Blade-04 Stulen! & CBR XXx Stulen!
Jobbar järnet och drömmer om vårens ankomst.
Skål!
/B)
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Vinterdeppressionen kickade in på allvar idag...nu handlar det mest om hur full man kan hålla sig till april...
 

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
South of Peking
Hoj
Yamaha fståss
Inte så mkt att göra i vinter va.


Hmmm..
Renovera källaren efter en översvämning. Lägga nya golv o tapeter ooch och och..
Fasen, vedboden har rasat och måste byggas upp innan snön kommer. fixa lysen på schaktbladet så man ser när snöhelvetet skall skyfflas undan.
Lacka 2 kåpset till banhojjen. Lacka Viffern så den blir som ny.

Däremellan skall man fira jul, nyår (bakis en dag iaf) och jobba, jobba...
Gymmet borde man gå till med men det står la inte högst på priolistan..
 

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Rotorp skrev:
2571015 Inte så mkt att göra i vinter va.


Hmmm..
Renovera källaren efter en översvämning. Lägga nya golv o tapeter ooch och och..
Fasen, vedboden har rasat och måste byggas upp innan snön kommer. fixa lysen på schaktbladet så man ser när snöhelvetet skall skyfflas undan.
Lacka 2 kåpset till banhojjen. Lacka Viffern så den blir som ny.

Däremellan skall man fira jul, nyår (bakis en dag iaf) och jobba, jobba...
Gymmet borde man gå till med men det står la inte högst på priolistan..
Ser ju ut som du har en hel del att göra då kompis, men du har nog trasslat till priolistan lite :rolleyes:

1. I gillestugan har du ju baren, och helt ärligt nu, vem av oss andra har ens noterat att du haft tapeter tidigare :va
Går bort då...

2. Vedboden har rasat? Ok, behöver kanske fixas då. Men är inte din farsa snickare och dessutom kunnig på området :va
Går bort då...

3. Fixa lyset på schaktbladet? Sara, hur var det nu, vem var det som fick ta hand om snön förra vintern nu igen :va
Går bort då...

4. Lacka kåpset till hojen innan du ens har beställt stödhjulen är definitivt overkill typ :rolleyes:
Går bort då...

5. Lacka viffern? Du har alltså inte lyckats hitta honda dekalen än :va
Man lackar f-n inte om en honda va? Går fetbort typ...

6. Fira jul går väl inte som "att göra" eller? Speciellt inte när man bara bidrar till att minska kylskåpets och barens börda :va
Går bort då...

7. Nyår? Ja, nu tror inte jag en sekund på att att baksmällan är över efter en dag då, så nyår lär du väl inte fira iaf :va
Går bort då...

Så, nu har jag iaf eliminerat några saker på listan åt dig så du inte får slita ihjäl dig :tungan



Ang gymet då:
Måste erkänna att jag har lite svårt att tro att det kommer hända att du är där å annat än yrkets vägnar möjligen, prio lista eller inte :rolleyes:
Men visst, kör du ett pass i ett par tajta rosa trikåer så ska jag givetvis ordna så att det förevigas åt eventuella överlevande. Kan definitivt vara värt att sända online, om inte annat så i avskräckande syfte :D

Sedan så har du ju iaf vårens priolista klar, för den terapin kommer hålla på länge du :tummenupp
 
Last edited:

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Jobba så mkt övertid man bara kan! så man har råd med ännu mer bling bling till hojen och annat. Har inhandlat helsystem som ska dit någon helg framöver, sen ska fälgarna pulverlackas i nån kul färg. Funderar även på en lite fränare bakdel till KTM'en.. ska byggas om/bytas hur som hellst!

/Christian

Edit: har ju även projektor hemma.. så jag kan drömma mig bort till Orminge då och då :)
 
Last edited:

charmis

Vem kan säga nej.....?
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
NX650, KLX300R, DRZ400E
Vintern kommer att bestå av jobb, enduro, film, skidor, snöbollskrig, pulkaåkning, bus, öl på krogen samt att surfa på SH :tummenupp
Sen får man ju inte glömma julen som består av alla paket och den goda maten och drycken :tungan
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Daniel_liss skrev:
2567438 blir att leka på nyköpta crossen :D yz 250...
nån som vet om det plogas bana i örebro på isen nånstans?

Kolla på http://web.telia.com/~u19311318/

Annars kör vi ett gäng på Lången ibland! Bara PM:a om du skulle få lust att haka på :tummenupp

(Jag kör dock inte mer...:( )

Dalafalo skrev:
2567387 I vinter så ska jag om jag får råd, köpa ett sånt här http://www.hotbodiesracing.com/1000rr_03_utxs.php4 och sen försöka skaffa ett helsystem utan ljuddämpare och bygga ihop med hotbodies slip-on, och sen bänka den med PC III, å se hur mycke (hk) det blir på bakhjulet, nu ser den ut så här i bak, med bara rakt rör, utan ljuddämpare.
Coolt! :yoparty
Har du inga fler (bättrer) bilder???
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top