Jag tycker att SMC här uppe i norr har dragit en jäkligt fin satsning på utbildning.
Många kurstillfällen, där även en gubbe utan erfarenhet känner att det är fanimej kul att utvecklas tillsammans.
Sedan så är klubbverksamhet i övrigt ganska stendött här i norr, men det får vi ju skylla oss själva för, det blir ju inte bättre än man gör det.
Tycker personligen att den här tråden blir lite av pajkastning mellan enskilda individer, men för min egen del så söker jag mig till sällskap och verksamheter som ger mig någonting.
Mina fritidstimmar är dyrbara, och då vill jag ha valuta för tiden.
Ingenting märkvärdigt egentligen, men jag funderar alltid på min roll i det hela, och vad jag kan göra för att det ska bli roligt och utvecklande för mig.
Kikade till exempel på Paybacks hemsida, och helt klart intressant, men jag måste sätta mig in lite mer i vad den klubben egentligen vill.
Jag rekommenderar en genomläsning för er som inte tittat in där, man blir i regel inte dummare av lite information.
Det jag personligen kände var att det var väldigt vinklat mot rättigheter, och mindre mot skyldigheter.
Så initialt känns den formen inte så lockande för mig personligen, jag är mer för en anpassning mot att det ska vara trevligt, och mindre för att rida på mina exakta rättigheter.
Men jag är inte riktig färdig med min granskning där, kan hända att någonting får mig att vända.
Lite O.T kanske, men alla organisationsverksamheter som kan ge mig glädje är ju av intresse, så vem vet.
SMC har i alla fall gett mig en hel del glädje, men mycket (förmodligen allt) bygger på enskilda individers agerande, och jag har mött många trevliga typer där.
Väl mött mot hösten