Vad göra ifall man rasar

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Har aldrig klotat med hoj, däremot är jag en jävel på att krascha med MTB och slalomskidor.

Jag upplever att man hinner tänka en hel del under sin resa på väg till stoppet och att man reflexmässigt skyddar vitala kroppsdelar men att man även lär sig att krascha vid ihärdigt tränande.

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Vad jag kommer ihåg från vattenskidor/wakeboard eller hoppa med slalomskidor är att tiden stannar nästan upp... man hinner tänka som faan känns det som. Kanske är det för att man inte blir lika överaskad som på en motorcykel.... jag vette faan.

Angående om man ska spänna sig.
Jag var riktigt stupfull (sprudelfull alltså :hihi ) i höstas och ville visst rulla ner två våningar i ett trapphus. Dagen efter kände jag ingenting av det och hade bara ett pyttelitet blåmärke. Jag antar att jag var rätt så avslappnad då.
Moskovskaya och Stolichnaya är gott :fyllisar

Last edited:

303

Twin Wanker
Gick med
22 May 2003
Hoj
748R -02
Det ligger ju en film med alla varianter av krascher på servern
http://www.sporthoj.com/stuff/filmer/MotoGP3.wmv

1.30 in så är den enda som håller in armarna ordentligt.. det käns meningslöst att diskutera om man hinner tänka på det eller inte. Det är väl snarare intressant att diskutera vad som skulle vara lämpligast *OM* man nu faktiskt är kall nog att ha sinnesnärvaro när det är dags.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning