har själv funderat på om det inte är bättre att inte stimulera sina barn mot mc-åkande. Jag vet hur jag själv kör, och körde när jag var 16, och hur jag ljög för mina föräldrar att jag tog det lugnt. Och det är inte bättre nu 20 år senare. Hornen växer ut genom hjälmen på en sekund, och det e slangningar, och tävling med zatzymuppar på motorvägen etc.
Vill inte riktigt att mina söner ska syssla med sånt .. Förra året (har jag för mig) dog en 9-åring i en motocross olycka. Så jävla hemskt ..
Din son verkar ha en klar målbild. Du kanske ska styra in honom på de minst farliga delarna av mc-åkandet. Kanske åka lite skogsslingor med en pw80 .. typ enduro. Så kan du ha ett blåtand comsystem med vox-funktion så du kan styra honom "sänk farten, akta nu" etc. På så sätt kanske du kan forma honom så han inte blir en sporthojs-kamikaze. Prata om frihetskänslan, om mc-hälsningen, om farorna, om kamratskap.
hoppas jag inte e ute å cyklar ..
Jag tycker du har fel.
Idrott är nyttigt. Gärna flera dicipliner i yngre åldrar.
Jag har tävlat i motocross i 34 år. Började när jag var 6 år.
Jag tävlar fortfarande i cross och enduro. Jag åker bana när tid finns. Jag är ungdomstränare ideellt för min hemmaklubb.
Jag har bott utomlands i över 10 år och tävlat i supercross och jag har tävlat i ökenrally och Bajas.
Någon frågade min pappa som också tävlat -"när såg ni att det skulle bli något av pojken?"
Min pappa svarade: Jag hade inga som helst planer på att han skulle bli något. Jag ville bara att han skulle hålla sig "borta" under dom värsta åren.
Visst f-n har jag slagit mig. Men inte värre än mina syskon som tävlat i utförsåkning hela livet.
Idrotten har fostrat mig. Jag älskar hojar av alla de slag.
Jag har alltid varit lite vild av mig. Vad hade jag gjort om jag inte fått gasa av mig som barn?
En dag insåg jag att jag inte skulle bli rik på mitt tävlande, utbildade mig till ingenjör och har haft roliga jobb sedan dess. Fortsatte att tävla på hobby-nivå.
Kolla Svemo. Närmsta crossklubb. De flesta klubbar erbjuder crosskolor för barn. Åk dit under en träning och kolla läget.
En PW 80 kostar några tusen. Kläder och skydd likaså. Ledsnar han så får du tillbaka pengarna på cykeln.
Låt pojken leva
har själv funderat på om det inte är bättre att inte stimulera sina barn mot mc-åkande. Jag vet hur jag själv kör, och körde när jag var 16, och hur jag ljög för mina föräldrar att jag tog det lugnt. Och det är inte bättre nu 20 år senare. Hornen växer ut genom hjälmen på en sekund, och det e slangningar, och tävling med zatzymuppar på motorvägen etc.
Vill inte riktigt att mina söner ska syssla med sånt .. Förra året (har jag för mig) dog en 9-åring i en motocross olycka. Så jävla hemskt ..
Din son verkar ha en klar målbild. Du kanske ska styra in honom på de minst farliga delarna av mc-åkandet. Kanske åka lite skogsslingor med en pw80 .. typ enduro. Så kan du ha ett blåtand comsystem med vox-funktion så du kan styra honom "sänk farten, akta nu" etc. På så sätt kanske du kan forma honom så han inte blir en sporthojs-kamikaze. Prata om frihetskänslan, om mc-hälsningen, om farorna, om kamratskap.
hoppas jag inte e ute å cyklar ..
...Vill man börja köra så gör man det förr eller senare oberoende av vad föräldrarna säger. Bättre då att man börjar som liten i låga farter på små hojar är som 19-årig vildhjärna som tror att man har koll på allt!
Det finns inget som slår gemenskapen och vännerna man får genom motorsporten heller! Det kan nog va rätt skönt att veta att den 15-åriga dottern/sonen är i garaget och på banan istället för ute på stan.
kanske lite liten än men om nått är är detta det ända rätta för han, köpt en själv att köra på gokartbana med, kostar inget å är lika kul som storhoj..
http://www.starracinguk.co.uk/stomp-pit-bikes-270-c.asp
Det är en fiddy med kåpor å ingen minimoto-pocketbike..
Köp en PW50. Där börjar det.
Ledsen: men glöm allt vad 2 hjul heter då GOKART is the name of the game!!
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|