…och nu har han en egen tråd också!
Vi vet nu varför han försvann. Han blev bannad.
Jaha, varför blev han bannad då?
Kommer vi också att bli bannade?
Tror ni inte att det skickades några pm mellan honom och en eller flera moderatorer? Det är annars vanligt att moderatorer påpekar vad som inte är ok och vad konsekvensen kan bli.
Vad är det då som inte är ok? Ingen aning.
”Vi kan inte kommentera det enskilda fallet.” brukar det heta.
För min del så kvittar det. Jag har läst politikertrådarna så pass att jag vet att de inte tillför mig något. Detta är ett motorcykelforum. Om han härjade där så har jag inte sett det.
Hell försvann utan att jag förstod varför. Han körde motorcykel långt och i många länder. Det bidrog tycker jag. Hans vurm för Rysslands- och Ukrainaresor rasslade dock lite i varningsbjällran.
Tammer bidrog inte till något. Att blocka hjälpte lite men jag såg ju er andra som svarat honom gång på gång. Nya försök, nya argument, nya vinklingar från några av er. Han blev ett troll. Ni vet vad troll lever av och för. Mata trollet.
Ett forum är dess medlemmar, ni vet. Utan medlemmar inget forum. Både en floskel och en sanning.
Hur ”Anmäl-knappen” används är ett mått på vad medlemmarna tycker. Jag vet inte hur mycket knappen använts i dessa fall. Det måste/borde göras en avvägning där från moderatorerna.
Gränsdragning är svårt. ”Man ska vara konsekvent.” ”Regler är till för att följas.” Och den lite luddigare ”Det avgörs från fall till fall.”.
Jag tror att pm och den uteblivna effekten av dessa eventuella pm gav dessa resultat. Får jag ett fint pris nu?
Det är bra att sh modereras. Här har vi två exempel. Kan ni komma på några andra? Jag vet två gamla exempel i trådar synliga för alla.
Inte så styrt från moderatorerna alltså. Vilket är bra. Vi är ju alla vuxna, sett till ålder i alla fall.
Mera sånt här. Mera sånthär här. Mera sånt här här.
Disclaimer: Byggaren av hojen har inget med inlägget att göra.