Vad händer med SP-klassen 2008?

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Fasen så trist för dig! Fast hade jag varit du så skulle jag ha köpt den här för 16000 kr och sålt den för marginellt mindre efter säsongen.
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=15013
Den är snabb, en klar vinnarhoj i SP. Och mitt inlägg är allvarligt menat!

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
min prognos säger tydligen regn tor-lör så träna du på o få in en mjuk regn rytm så blåser ja om dig i torrt på söndagen :rolleyes: :tungan
Det fatta man ju att det skulle bli regn,,,,,,,,,,,,,,jaja jag får väl tänja in skinnstället iallafall.
Skämtåsido jag har kanske kört typ 30 min i år så det behövs åka lite

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000

Tingen

Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
http://www.accuweather.com/world-forecast.asp?partner=netweather&traveler=0&locCode=EUR|SE|SW005|FALKENBERG&metric=1

Va inte så säker på det

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Efter ett tredje och sista försök som tyvärr misslyckades så ger vi nu upp.
Det kommer inte bli någon racing för mig i Sport Production i år.

:gråta

Tack till alla för 2007.
Jag kommer sakna rejsen.

Lycka till allihop!!

trist :( hoppas du snart hittar tillbaka till rejsingen :)

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jeg tror nu bare det var en joke....

http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/index/verden/verdensvejr.htm?country=Sverige&city=110046040

Det var lige det tætteste jeg kunne komme på Falkenberg, men skillnan kan inte väre SÅ stor :tummenupp
Hoppas du monterar GPS när du ska upp, Scuba diver... ;)

Både Ullared och Torup finns med på DMI:s lista över orter i Sverige :pannkyss

http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/index/verden/verdensvejr.htm?country=Sverige&city=110046030

http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/...erdensvejr.htm?country=Sverige&city=110046044

Bifogat

• Karta Falkenberg.jpg
    Karta Falkenberg.jpg
    96.2 KB · Visningar: 60
Last edited:

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
tja jag har funderat på att börja köra sp klassen sedan slutet av förra säsongen, och är jävligt sugen!!! men mina tankar går ju också runt de ni snackar om att de kanske inte kommer att finnas nån sp klass mer snart, då e det jävligt onödigt att köpa en hoj för den klassen ju.??!! jag är kluven!!!

till min fråga då?? hur fort behöver man hitta runt på falken för att inte göra bort sig allt för mycket??

kostar det något att serieanmäla sig eller?

Ingen problem. De är alltid snack om för få deltagare innan säsongen. Det är ju problem och klagovisor som luftas mest på olika forum, så även här. Det brukar lösa sig när racen väl kommer igång. Det är ju mest olycksfåglarna eller dom mest oroliga som hörs och syns. Dom lugna skriver inte så mycket.

Angående tider på Falkenberg. Förra årets SP på falken enligt mylaps så var snabbaste kvalnissen på 52,5 och den långsammaste 1.03 cirka. Men det finns alltid plats för en till, och det är ju bara på skoj, och man ska ju också utvecklas. Köp hoj, kör säsongen, ha kul, utvecklas som förare. Liten lätt hoj brukar ge fortare utveckling än stor stark hoj.

Alla i SP är otoligt hjälpsamma och vänliga. Så du kan inte göra bort dig. Välkommen.

/Kris

Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Vet någon när det är öppet under torsdagen för att resa tält etc?
Förmodade att det stod något om det i tilläggsreglerna men hittade inget.

MagnusK

Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Vad har du för bil och tält så kommer jag och ställer mej vid sidan,jag kommer troligen 12+

Jag kör en röd Volvo 745 med en täckt kärra, high life :)
Kommer dock att vara där lite senare på kvällen, runt 17:00 kanske.
Vad kör du själv ifall du hinner före? :)

Tingen

Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Jag kommer inte förren 2400 alltså,båten kommer till oskars vid 2000,,,,,,jag kör en polis vit xc70 och ett flyttskåp med boggi och blåvit motiv lack,jag tror jag ställer mej långt bort intill gräset nånstans.

MagnusK

Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Jag kommer inte förren 2400 alltså,båten kommer till oskars vid 2000,,,,,,jag kör en polis vit xc70 och ett flyttskåp med boggi och blåvit motiv lack,jag tror jag ställer mej långt bort intill gräset nånstans.

Ah ok då är jag med, kolla efter mitt ekipage med ett vitt 3x4m tält då. Har 3 hella extraljus på bilen men så sent är jag troligen iväg och sover på vandrarhemmet.

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion

Motivlack det var rackarns, har du kommit upp dig?

/Urban

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Ah ok då är jag med, kolla efter mitt ekipage med ett vitt 3x4m tält då. Har 3 hella extraljus på bilen men så sent är jag troligen iväg och sover på vandrarhemmet.

Då ska ja kolla efter er så vi sp håller ihop. Kommer dock under fredagen, va visst dags o bes. släpet :gnissla

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept