Vad händer med SP-klassen 2008?

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Tack för en trevlig helg och gott sällskap! :)

Tråkigt att Peter vurpade, hoppas snart allt är återställt. Krya på dig.

Synes förhoppningsvis på Anderstorp.

Peterrr

Medlem
Gick med
1 May 2005
Hoj
Honda igen!!!
Hade en fantastisk helg trots allt strul
med hojen och till råga på allt så
bröt jag nyckelbenet.
Kul att träffa så mycket trevligt
folk åxå.

Vi syns på Anderstorp om
kroppen funkar.

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Läste din rapport..bra skrivet och bra kört,synd för kent bra för dig och regler är ju regler.
Lite mer träning hade inte vart dumt kanske,,,,,,har ont i hela kroppen i dag.

Tack inte riktigt fått till rapporterna ännu men tror jag fick med det mesta :tungan Tack, som du sa otur för Kent tur för mig.
Faktiskt rätt nöjd ingen träningsverk alls, dock var benen rätt döda precis efter så får nog träna lite jag med :)

Grattis och lycka till på Anderstorp

Tack det samma :tummenupp

Hade en fantastisk helg trots allt strul
med hojen och till råga på allt så
bröt jag nyckelbenet.
Kul att träffa så mycket trevligt
folk åxå.

Vi syns på Anderstorp om
kroppen funkar.

Synd på nyckelbenet hoppas du är frisk och kry till a-torp så vi ses där :)

Last edited:

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Grattis till andraplatsen Hampus! :tummenupp Ses på Anderstorp! :)

Tack så mycket, va skoj att ni kommer till a-torp :)

2o min. race och dina ben är döda ??? :D Du är en ung man.... om du hade fået träningsverk av SP, såh..... :tungan :D

Grattis till andraplatsen :tummenupp

Haha tack :) har ingen ursäkt längre mer än att jag varit för lat för att träna upp benen :näsblod

Hur kändes det med erf nu då?

Last edited:

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Hur kändes det med erf nu då?

Det kändes super !. +2 timer köretid (plus kval), dom kör snabbt som fan, men det är skoj (många a-förare i REC oxå)... Jag var inte langsamst så det var helt ok ...
Målsätningen var att gennemföre, men vi blev #19, det är jag tilfreds med.

Du kan ju læse (på dansk) rapporten från racet...

www.tntroadracing.com (oxå liten bilder från racet)

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Angående SP-klassen så fick jag intrycket av att det inte kan vara nån som skulle ha nått emot att A-förare får köra, och speciellt inte nu när startfälten är så små. måste väl vara roligare för alla om klassen är större. Om förarna gemensamt kan föreslå detta för Svemo så kanske det går att få till en ändring till nästa år och klassen kan räddas.

Känns som man behöver en jäkla dyr hoj för att kunna slåss om pallen i BoTT nu, och en ER6 eller liknande skulle vara bra mycket lättare att få fram. Så många A-förare som är på plats för ERF så borde det vara några som kan vara intresserade av SP.

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Angående SP-klassen så fick jag intrycket av att det inte kan vara nån som skulle ha nått emot att A-förare får köra, och speciellt inte nu när startfälten är så små. måste väl vara roligare för alla om klassen är större. Om förarna gemensamt kan föreslå detta för Svemo så kanske det går att få till en ändring till nästa år och klassen kan räddas.

Känns som man behöver en jäkla dyr hoj för att kunna slåss om pallen i BoTT nu, och en ER6 eller liknande skulle vara bra mycket lättare att få fram. Så många A-förare som är på plats för ERF så borde det vara några som kan vara intresserade av SP.

:fakta

Håller med dig.
Vi förare i SP har absolut inget emot A-förare i klassen.
Det hade tyvärr Svemo. Men om vi försöker påverka Svemo så kanske de kan släppa till lite.

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Vad händer om det kommer A förare som vill köra och alla säger ja,,,,gäller inte försäkring eller?????

Nuovo Record

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Hoj
Ducati 600 SS

Om valet står mellan att släppa in A-förarna eller att klassen dör, så hoppas och tror jag verkligen att alla väljer det förstnämnda.

Sedan har jag en fråga också, när jag ändå håller på och skiver i en tråd som handlar om SP:

Hur dödsdömt tror ni att det är, att köra SP med en Ducati 600SS från första halvan av 90-talet? Är den hojen så mycket långsammare än vad andra kör på att man skulle utgöra en fara för sig själv och andra, eller kan man ligga och mullra lite längst bak i fältet för skojs skull.

Hur är den med delar, finns den ens kraschkåpor att få tag i till dessa hojar? Kan ljudvivån bli ett problem? Hur är det med bromsarna, enkelskiva andas ju inte direkt race? Bör jag slå dessa idéer ur hågen? Frågorna är som ni ser många och det vore snällt om ni kanske kunde komma med svar på några av dem.

Planen är annars att ta licens våren 2009 för att få tillgång till licensträningarna, då jag ännu är på tok för långsam för att tävla, men om träningen går bra på våren så vore det ju kul att kanske iaf köra racen på Anderstorp om SP-klassen finns kvar nästa år.

Så, vad säger ni, bör jag ge upp min dröm om att köra Ducati i SP?

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Nu är inbjudan till Anderstorp ute. Det blir ingen träning alls innan kvalen så vi har fördelen med att inte behöva vara där förrens Lördag eftermiddag. Träning hade dock varit önskvärt.

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...