Vad händer med SP-klassen 2008?

FlyingPig

Micha #59
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Honda CBR 600 + Kawasaki ZXR 400 1997 (Till salu)
Fusk att vi har ett race på din hemma bana ju men men jag ska göra mitt bästa för att du ska få jobba för det :)

Haha :p Hemmabana är ju Falkenberg igentligen, fast Anderstorp ligger lika nära... I alla fall. Du kommer få ha det hårt! :p Nu hade du bara tur!! :D
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Vad säger ni, ska jag köpa mig en 250 & börja köra SP eller är det bättre att satsa på en 400cc?

Är väldigt sugen på att köra SP-klassen faktiskt:)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Vad säger ni, ska jag köpa mig en 250 & börja köra SP eller är det bättre att satsa på en 400cc?

Är väldigt sugen på att köra SP-klassen faktiskt:)
Köp tjejens (hon har sin på annons, + extra komplett hoj utan motor)! 400'an är förbannat kul att köra. Jag kan dock inget säga om en 250 då jag ej kört sådan.
 

FlyingPig

Micha #59
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Honda CBR 600 + Kawasaki ZXR 400 1997 (Till salu)
Vad säger ni, ska jag köpa mig en 250 & börja köra SP eller är det bättre att satsa på en 400cc?

Är väldigt sugen på att köra SP-klassen faktiskt:)

400 är ju jätte bra om man gillar 4-takt! :tummenupp
 
Last edited:

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Vad säger ni, ska jag köpa mig en 250 & börja köra SP eller är det bättre att satsa på en 400cc?

Är väldigt sugen på att köra SP-klassen faktiskt:)

Som dom två föregående: gillar du 4-takt så är 400cc fint.

En RS250 tvåtakt är ett rent under i hanterlighet och den tål vilka dumheter som helst i kurvorna (jämfört med 4-taktarna 400-R4 och 650-V2), men nackdelen med RS250 är dåligt moment så man måste varva och växla hela tiden.

4-takten har mera moment och klarar sig med lite färra växlingar, men är inte lika lätt balettaktig i kurvorna, speciellt i ingången.

2-takten bra in i kurvan, och 4-takten bra ut ur kurvan och på rakan.

Så, vilket du än väljer så är det kul och man blir bättre på att köra.
 
Last edited:

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Well,
Jag kanske kommer till Knutstorp med min RS250.

Jag totalrasade min RS250 förra året. Skar båda cylindrarna med centimeterbreda och millemeterdjupa jack. Något värre har inte skådats. Men, men, nu har jag fått dom renoverade, svetsade, renikasilade osv. Dyrt som fan och plågsamt som tandryckning utan bedövning. Det tog sin tid eftersom stålarna gick åt till NEC.
Men ändå, igår fick jag monterat cylindrarna, och... den startar. Puha. Så om jag får ihop småprylarna så tar jag med den till Knutstorp. Överlever jag NEC på lördag och kan förlänga barnpassningen, så försöker jag anmäla mig till SP på söndag. Hoppas jag inte skär motorn denna gången. Om inte om fanns.

hoppas, hoppas,
Kris
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Fan, fan, fan och helvete. :mad: :huvet :mad: :huvet

Startade Aprilian igår. Allt verkar fint. Låter den køra 10 minuter. Stänger av för nedkylning. Provar igen idag. Andra start. Startar ok. Går ok. Ska köra lite, så.... skrammel, skrammel!!!!! och stopp!!!!! Nu sitter den fast. Stans helvete. Det är kanske inte meningen att jag ska köra RS250 och inte i SP. Fan, fan, fan.

Återstår att riva elendet och kika vad som har hänt. Men jag har en dålig föraning. Det där skramlet låter inte bra. :huvet :huvet :huvet
 

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Kommer inte till knutstorp..hojen såld!!!!!va ska man säga,,,just nu har jag inga planer på nåt nytt,de va kul att ha vart me och hoppas vi syns nån gång,kommer att sakna alla kul människor

Ta väl hand om er och kör klokt,,,klick o gonatt

Mvh Johan "Tingen" Tingström
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Jaha, då blir det inget SP på Knutstorp för mig. Öppnade cylindrarna och den ena var pajad. Ena clipset till kolvens pinbult lossnade och körde ut och fastnade mellan kolv och cylindervägg. Snygga djupa repor innan stopp. Dvs cylindern skall skickas till renovering. Tveksamt när den kommer tillbaks. Ingen SP för mig på Knutstop. Cylindern och kolv fick varmköras sammanlagt 10 minuter innan haveri. Men det var 10 sköna minuter. Få se hur länge det håller nästa gång.

/Kris
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jaha, då blir det inget SP på Knutstorp för mig. Öppnade cylindrarna och den ena var pajad. Ena clipset till kolvens pinbult lossnade och körde ut och fastnade mellan kolv och cylindervägg. Snygga djupa repor innan stopp. Dvs cylindern skall skickas till renovering. Tveksamt när den kommer tillbaks. Ingen SP för mig på Knutstop. Cylindern och kolv fick varmköras sammanlagt 10 minuter innan haveri. Men det var 10 sköna minuter. Få se hur länge det håller nästa gång.

/Kris

Du fuskar väl inte med gamla clips? Jag antar att du vänder dom rätt och så också.
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top