Vad händer med SP-klassen 2008?

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Du fuskar väl inte med gamla clips? Jag antar att du vänder dom rätt och så också.

Jag hade helt nya clips. Men... jag är en amatör på 2-takt och RS250. Vad menar du med "du vänder dom rätt också" ????? Finns det ett rätt håll? Hur skall dom vända? Det verkar vara mycket intressant det här. Fan att det ska kosta så mycket att lära sig något.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Du ska alltid montera nya clips i en rörelse med handen (tummen), de ska sättas med öppningen antingen uppåt eller neråt, inte åt sidan. Jag sätter ena änden av clipset i spåret, riktad neråt med änden precis på sidan om mittlinjen. Andra änden kommer nu att sticka ut på andra sidan av mittlinjen, där sätter jag tummen och trycker till en gång och clipset hoppar in i spåret runtom på rätt plats direkt. Inga verktyg, inget vridande.

Använder du gamla clips eller verktyg vid monteringen och fumlar flera gånger för att få clipset på plats alternativt behöver vrida på det så är det inte bra då clipset kan skadas vid monteringen.

Öva med ett clips på en gammal kolv tills du kan sätta i det med en tumrörelse. Clipset kostar en krona men det kan spara dig tusentals kronor.

Last edited:

FlyingPig

Micha #59
Gick med
27 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600 + Kawasaki ZXR 400 1997 (Till salu)
Jag kommer nog inte längre. Trodde det från första början, men det blir inget. Även om vi vill här hemma. Får inte ihop ekonomin, så vi satsar hellre stort på Anderstorp med träningar innan den. Jag håller tummarna för er! :) Nu får ingen köra omkull.

FlyingPig

Micha #59
Gick med
27 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600 + Kawasaki ZXR 400 1997 (Till salu)
Då kan jag lika med fråga i förtid, hur många kommer till finalen nu då? :)

Peterrr

Medlem
Gick med
1 May 2005
Hoj
Honda igen!!!
Det var ganska tomt i startleden...
Men det var ett roligt race ändå.

Grattis till Tillerås & Hampus,
bra jobbat.

Bifogat

• Knutstorp.JPG
    Knutstorp.JPG
    238.8 KB · Visningar: 90

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Hur mycket vann Tillerås med? Han hängde med rätt bra i 250GP med SP:n på Karlskoga förra helgen. Till Falkenberg sitter han förhoppningsvis på vassare material... ;)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati