Men vi i norra halvklotet är vi "vinnare". Lite krasst egentligen
Nja... Ett par gudrun och per till så vetefan hur det är med 'vinnar'stämpeln.
Men vi i norra halvklotet är vi "vinnare". Lite krasst egentligen
Två grader varmare vintrar dom senaste 15 åren. Hela vintern har det varit någon enstaka plusgrad...detta skulle inneburit en vit vinter. Och det är bara 15 år vi pratar om!
Global uppvärmning i alla ära, men när tänker någon ta tag i den globala fördumningen?
så vill jag påpeka att det inte är en käft som verkligen VET hur det ligger till, vad som är naturligt och vad som är människopåverkat. Man VET heller inte vad som kommer att hända. Jorden och inte minst vädret är extremt komplicerade system.
http://www.smhi.se/sgmain/lopsedel/medvind_faktablad_temperatur.htm
"Analysen visar att det har blivit avsevärt varmare under de gångna 15 åren, en temperaturökning på 0,9 grader i medeltal för hela landet. Vintrarna har svarat för den största uppvärmningen och särskilt norra delen av landet, som visar en ökad medeltemperatur på två grader."
Två grader varmare vintrar dom senaste 15 åren. Hela vintern har det varit någon enstaka plusgrad...detta skulle inneburit en vit vinter. Och det är bara 15 år vi pratar om!
Analys och analys, är inte 15 år en något kort mätperiod för att dra några slutsatser om en mänsklig påverkan på klimatet?
http://www.telegraph.co.uk/opinion/main.jhtml?xml=/opinion/2006/04/09/do0907.xml&sSheet=/news/2006/04/09/ixworld.html
Det var snöstorm i Austin Texas i förrgår, är det också pga uppvärmningen?
Snöstormen drog vidare till Kalifornien tydligen, det är ju också verkligen (!) ett tecken på hur varmt det blir globalt.
F.ö, värmerekordet i NY var inte för två veckor sedan, det var för 50 år sedan. Då var det väl kommunisternas fel, numer skyller man på andra spöken. För 500 år sedan sade man väl att det var häxor.
Då röstar jag för att vi tar reda på det innan vi börjar med ditt och datt.Det är ett komplext system, som ingen vet hur det funkar.
Då röstar jag för att vi tar reda på det innan vi börjar med ditt och datt.
Då rösar jag för att du kommenterar vissa givna vetenskapliga frågor innan du fortsätter med ditt och datt.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|