Vad händer med vädret här på jorden nu? +8 grader i morse!!

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Jag har rätt, så är det. Men vem vet, om sisådär 1000 år kanske du också kommer ha rätt. Eller de vilseledda forskarna som anser att det är "inne" att forska om väder så de väljer det då de lättast får budget-anslag till det hela.
Du har givetvis helt rätt! Det är ju helt främmande att tro att en forskare skulle kunna få anslag från olje-, bil- eller någon annan miljöförstörande industri...
Vi vet vid detta lagert att du är oerhört självgod men kan du inte vara snäll mot oss vilseledda stackare att lägga fram vilka kort det är du sitter med? M.a.o. hur VET du att du har rätt?
Jag är en av de personer som vill bygga min värld på kunskap och inte rykten och jag skulle bli besviken på mig själv om jag har blivit lurad. Så hjälp mig med detta.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Du har givetvis helt rätt! Det är ju helt främmande att tro att en forskare skulle kunna få anslag från olje-, bil- eller någon annan miljöförstörande industri...
Vi vet vid detta lagert att du är oerhört självgod men kan du inte vara snäll mot oss vilseledda stackare att lägga fram vilka kort det är du sitter med? M.a.o. hur VET du att du har rätt?
Jag är en av de personer som vill bygga min värld på kunskap och inte rykten och jag skulle bli besviken på mig själv om jag har blivit lurad. Så hjälp mig med detta.

Du sa det ju själv, oerhört självgod. Så självgod så att jag VEt att jag har rätt. Behöver det vara svårare än så? När folk har rätt att vara kristna och skylta med det så har jag rätt att vara självgod och gå ut med det. Och blir du arg på mig för det så är du en dålig människa.

ELLER så får man läsa mellan raderna, men det är en konst som inte alla förstår sig på. Sluta ta allt så jävla seriöst och lär dig lite ironi mm.
SH är inte vad det har varit, för mycket nötter som tar sig själva på för stort allvar. Därav mitt agg mot dem, jag beter mig precis likadant som alla besserwissers här. Och visst är det otrevligt?

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Du sa det ju själv, oerhört självgod. Så självgod så att jag VEt att jag har rätt. Behöver det vara svårare än så? När folk har rätt att vara kristna och skylta med det så har jag rätt att vara självgod och gå ut med det. Och blir du arg på mig för det så är du en dålig människa.

ELLER så får man läsa mellan raderna, men det är en konst som inte alla förstår sig på. Sluta ta allt så jävla seriöst och lär dig lite ironi mm.
SH är inte vad det har varit, för mycket nötter som tar sig själva på för stort allvar. Därav mitt agg mot dem, jag beter mig precis likadant som alla besserwissers här. Och visst är det otrevligt?
Det är möjligt att jag helt och hållet har missuppfattat dig och din inställning i denna fråga, men det verkar inte göra mig helt unik på forumet.
Om vi skippar allt annat och bara för att skona min nattsömn: Tro du eller tror du inte på global uppvärmning orsakad av människan?:confused:

jag kan erkänna att jag inget vet om detta men jag har en tendens att lita på det stora forksarsamfundet, inte enskida rapporter eller så...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det är möjligt att jag helt och hållet har missuppfattat dig och din inställning i denna fråga, men det verkar inte göra mig helt unik på forumet.
Om vi skippar allt annat och bara för att skona min nattsömn: Tro du eller tror du inte på global uppvärmning orsakad av människan?:confused:

jag kan erkänna att jag inget vet om detta men jag har en tendens att lita på det stora forksarsamfundet, inte enskida rapporter eller så...

I stora drag så har jag varit konstant sarkastisk den senaste tiden. MEN när det kommer till miljöfrågan så tror jag inte att människan är anledning till att klimatet är som det är just nu, däremot så finns det ju inget som talar emot att det vi gör skulle vara nyttigt för moder jord.
Men som sagt, jag tror inte på växthuseffekten skapad av människan som ett större problem.
Så du kan sova gott, jag är inte lika självgod som en godtrogen kristen fundamentalist (alla kristna är väl fundamentalister iofs) och jag är bara ett hälften så stort svin som jag verkar vara.

Edit/ det finns många andra som heller inte tror på detta fenomen med att människan är boven i dramat. Som alltid finns det två sidor och båda har rätt, eller hur var det nu :va

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu då, vad gör vi nu? Nu har det ju blitt kallt igen! Verkar som om hela stockholmsområdet hade runt -10 i morse, vad beror det på? är det också växthuseffekten?

I morse när jag gick till bilen i denna ofattbara stränga kyla så tänkte jag på hur fånigt det är att stressa upp sig för minsta vädervariation. "jELpp ,d3t RenGna i nOvemB3R" liksom.

När jag gick i lågstadiet så var det regnskogen som var modern att oroa sig för, det fanns till och med en reell risk att luften på jorden skulle ta slut för att alla rika/onda ville ha mahognymöbler. :rofl Det var mycket snack om fotbollsplaner också, man kunde mäta avverkningens takt med hjälp av fotbollsplaner (vetenskaplig metod?) och man kunde också adoptera/faddra en fotbollsplan. Vilka extremgrupper låg egentligen bakom regnskogsfånerierna på 80-talet? Och vad hände med alla mellanstadieklassers adopterade fotbollsplaner med regnskog? Har Al Gore semester där nu eller wazzup? :confused:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Cirka -20 här nu. Var väl ca -25 som kallast inatt. Det beror säkert på den där växthuseffekten. :mad:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det eller kameraövervakningen, favoritsamtalsämnen för Generation Arkiv-X. :lol
Ja, vi måste ju tänka på vår personliga integritet. Det går ju inte att det ska vara en massa övervakningskameror överallt, hur ska man då kunna snatta oxfilé på Konsum? :mad:

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning