Vad händer med vårt land? Sweden on fire

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Det är så skrämmande likt 30-talets anda så jag blir rädd på riktigt, hur trångsynta och oförstående personer vill vara. Att alltid välja den enkla vägen istället för att försöka förstå har ju historiskt sett funkat kanon bra, speciellt när man skapar en lynchstämning och enar folk genom hat. :tummenupp

Hur gammal ÄR du egentligen!? Eller rättare sagt, hur gammal var du på 30-talet? :7peta

Medan du försöker förstå så brinner din bil upp. :tummenupp

"We shall overcome..." :krama

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Hur gammal ÄR du egentligen!? Eller rättare sagt, hur gammal var du på 30-talet? :7peta

Läs mitt tidigare inlägg så förstår du. Det har inte med ålder att göra - Det är nästan någon slags hjärntvätt tror jag. Finns i princip bara i Sverige. Lite kul att han beter sig exakt så som jag beskrev det. Börjar nästan bli lite tröttsamt att alltid ha rätt ;)

Okej Boris! Det är viktigt att aldrig vika sig för vad man "får" tycka i Sverige. Det görs alldeles för ofta och de som inte faller till föga orsakar twittertrakasserier eller SH-storm. Alla ska ha samma personlighet (dvs ingen) och tycka likadant. :zpy

Tacka vet jag övriga Europa där folk faktiskt nästan säger vad de tycker och inte är så jävla pk. Konstigt att det gått så snett med oss svenskar. Måste vara flumskolan. Otäckt är det i alla fall. Och vi har gott av dem även på SH tyvärr. Lika skrikiga och lättkränkta som vanligt.

:)

:hihi

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det och att jag helst skulle vilja se att samhället inte städar upp efter dessa personer. Det tror jag är kontraproduktivt.

Hur menar du med städa upp? Menar du typ laga rutor och sånt? Det ska ju inte gå ut över de som är skötsamma i de här områdena. Det är ju redan dem som får ta värsta smällen. Och alla som sitter och rättfärdigar och "förstår" kravallarna pissar alla vanliga ortbor i ansiktet.

Däremot skulle de ju iförda kriminalvårdens kläder, fastkedjade i varandra kunna få gå runt i tex Husby och plocka skräp och annat. Apropå städa upp.

Alla som inte är tappade bakom en vagn eller lever i en vänsterillusion vet att det inte bråkas för någon 69-årings skull, för brist på jobb eller att "ingen lyssnar på dem". Man hatar Sverige i allmänhet, poliser i synnerhet och vill ha action. Och man vet att konsekvenserna för att bråka är minimala. Vidare anser de inte egentligen att poliser är för hårda mot dem utan tvärtom. De tycker svenska poliser i allmänhet är mesiga.

Spärra in idioterna på lång tid och låt vettigt folk få leva i lugn och ro i förorten. DET är humant, inte att på vänstermanér sitta och låtsas förstå. Vad sänder det för signaler till de boende i förorterna? Bråka och du belönas - Jobba ärligt och finn dig i att leva i otrygghet för dig och din egendom. Så sjukt dumt så man blir förbannad!

Last edited:

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Du har fortfarande inte öppnat ekonomiböckerna jag tipsade om för nåt år sen märker jag.

Börja i så fall googla på frågor som "externa effekter", "Cost Benefit Analysis" och "socioekonomisk utveckling".

Tjopp tjopp, off you go.. Kom tillbaks när dina resonemang sträcker sig längre än ett (1) steg iaf!

Tyvärr, jag har just nu viktigare böcker att läsa. Att fördjupa mig i makroekonomiska teorier ser jag som tämligen bortkastad tid.

Jag har inte heller uttryckt mig att den totala kostnaden för samhället kan minska om vi ökar integrationspolitiska projekt. Jag ser det bara inte som önskvärt.

Hur menar du med städa upp? Menar du typ laga rutor och sånt? Det ska ju inte gå ut över de som är skötsamma i de här områdena. Det är ju redan dem som får ta värsta smällen.
Jag utgår från att de flesta har hem och bilförsäkring. Så de skötsamma lär få egendomen ersatt. Men det kan gärna se ut som en krigszon ett tag. Sen kan säkerligen förövarna börja få städa upp området.

Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vad hände med sverige? Befolkningen trodde allt var lugnt och lämnade över makten åt politiker. Nu vill ingen rätta till misstaget för då blir man av med sina dyra leksaker.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Tyvärr, jag har just nu viktigare böcker att läsa. Att fördjupa mig i makroekonomiska teorier ser jag som tämligen bortkastad tid.

Jag har inte heller uttryckt mig att den totala kostnaden för samhället kan minska om vi ökar integrationspolitiska projekt. Jag ser det bara inte som önskvärt.

1. Jag är högst tveksam till att Mein Kampf eller vad du nu läser är viktigare än grundläggande makro och lite sociologi för din del.

2. Jo, det har du. Du förstår därtill dessutom inte vad det är. Den samhällsekonomiska kalkylen för att spara nån ynka miljon på ungdomarna i dessa områden är en ENORM backaffär. Men det sitter ju ett gäng Nietzschianer i en rad valkretsar som inte f.ö. inte ens läst Nietzsche så de förstår honom. Då kan man inte tänka långsiktigt ekonomiskt, på sant sossemanér.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Själv lämnar jag det sjunkande skeppet och emigrerar till Norge i helgen.. Förhoppningsvis så blir det inte mycket mer skattepengar till det här samhället från min sida.. :)

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Själv lämnar jag det sjunkande skeppet och emigrerar till Norge i helgen.. Förhoppningsvis så blir det inte mycket mer skattepengar till det här samhället från min sida.. :)

Klokt drag. Gör detsamma jag. Fast det finns kriminella dårar där med, sådu inte blir besviken :)

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Hoj
Ingen

Du har aldrig hört att man kan lära något av Sveriges/världen historiska arv? Det hade KANSKE gynnat utvecklingen om man inte gör om samma sak igen, men förväntar sig ett annat resultat.

Hade dom bränt min bil så hade jag varit evigt tacksam eftersom jag är ordentligt trött på skiten nu.

Invandrarna tar våra cheyer, jobb osv.:såjaponken

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Du har aldrig hört att man kan lära något av Sveriges/världen historiska arv? Det hade KANSKE gynnat utvecklingen om man inte gör om samma sak igen, men förväntar sig ett annat resultat.

Hade dom bränt min bil så hade jag varit evigt tacksam eftersom jag är ordentligt trött på skiten nu.

Allvarligt, vad är det du babblar om?

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Hoj
Ingen
Läs mitt tidigare inlägg så förstår du. Det har inte med ålder att göra - Det är nästan någon slags hjärntvätt tror jag. Finns i princip bara i Sverige. Lite kul att han beter sig exakt så som jag beskrev det. Börjar nästan bli lite tröttsamt att alltid ha rätt ;)

:hihi

Det är tur att vi har dig vår frälsare som kan upplysa oss om sanningen och döma dom andra åt oss:zpy:tråkad

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag utgår från att de flesta har hem och bilförsäkring. Så de skötsamma lär få egendomen ersatt. Men det kan gärna se ut som en krigszon ett tag. Sen kan säkerligen förövarna börja få städa upp området.

Det är nog iofs rätt vanligt att de inte har försäkring där. Sen vet jag inte om den täcker pga force majeur.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!

"Those who cannot remember the past, are condemned to repeat it."

Absolut har du rätt i det. Men du skrev om 30-talets "anda". För att ha upplevt någon "anda" bör man ha varit närvarande. Det du upplever är vad du läst att "andan" var. Såvida du faktiskt inte är så gammal att du var där. :fakta

Gör dom? Det har jag inte märkt. Hade dom haft jobb hade vi väl inte haft de problem vi har. Då hade de varit upptagna med att betala skatt. :D

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det kommer du nog aldrig fatta, men jag hade inte stora förväntningar på dig heller. Men lycka till!

Haha, jag tror inte du fattar själv ens. Håll dig till ämnet istället. Men du vet förstås att du har fel, då är det lättare att dra till med klyschor angående helt andra grejer.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC