Lika kul varje gång. När vänstern får slut på argument så mästrar man motståndarna och drar nazistreferenser. Ni känner väl till Goodwins lag hoppas jag?
Jag skrev tidigt i tråden att om man bara skiter tillräckligt mycket i samhällets regler så vinner man på det och det stämmer än i dag. Just nu slåss politiker om vem som gör "mest" för Husby. Det skall byggas fler moskéer och mer stöd i skolan. Jag håller med om att det är inte enbart hårdare straff som löser problemet men det är knappast så att majoriteten i Husby är en förtryckt massa som ignorerats av samhället, tvärt om verkar majoriteten i husby riktigt förbannad på deras unga "företrädare", något våra flata politiker undviker att ta notis om.
Sverige bör fortsätta (inte nödvändigtvis utöka) det stöd vi ger till invandrare men vad mer är det som krävs? Faktum kvarstår att de är få platser som kommuner, idrottsklubbar etc. satsar så hårt på som just våra mindre bemedlade förorter. Det tillsätts extra pedagoger i skolan. Idrottsstjärnor ställer upp som tränare, det byggs ungdomsgårdar och samlingslokaler i hög utsträckning och tillgång på utbildning är minst lika bra här som någon annan stans. trots detta målas bilden upp att det är värre att på här än i Bronx på 80-talet.
Min enkla fråga är vad som saknas och vem som skapar problemet? Jag kanske är felinformerad men det verkar vare sig vara Tebbs eller Lidingöbor som står för rånen, våldet och bilbränderna... Stöd de som vill ge vardagslivet en chans men de som vill prata genom bilbränder bör ha en enkelbiljett till fängelset.