Vi uppskattar verkligen allt jobb du lägger ner Kurvis.
Jag håller också med
Kurvis for president!!!
Edit: äh fan, han är ju redan det
Det där har jag också läst eller hört men då blir föjdfrågan, hur kunde HMS ha en grupp med olicencierade och amatörlicensierade när det var träning där den 11/4? Licens som licens väl (även om försäkringsskyddet till amatörlicensen är lite sämre). Kanske fel forum att ställa frågan i men Bingo har alltid verkat ha bra koll på försäkringsfrågor.
Åter till frågan, är SRW godkänd av SVEMO eller ej? Om den inte är det, finns det en åtgärdslista från SVEMO som kan göra att den blir godkänd? Nån som vet?
Är ärligt talat orolig för hur det kommer att fungera med personliga olycksfallsförsäkringar m.m, m.m. denna säsongen.
Det är möjligt att det har ändrats, men jag tror faktiskt inte det. Blandade HMS olicenseierade med licensförare i samma grupp? Låter konstigt och man bör nog inte utgår från att det upplägget skulle hålla vid en närmare granskning. HMS har under lång tid fuskat med reglerna här, de har bl a tillåtit träning med gathojar i samma grupp som rejshojar om förarna har haft licens. Ta inte HMS agerande som en garanti för att det är i enlighet med reglerna alltså.
En sak som gällde/gäller för att licensförsäkringen skall gälla var/är bl a att hojarna måste vara reglementsenliga - dvs najjade, ha båt osv. Ingen hoj med gatkåpor uppfyller de kraven.
Amatörlicensen gäller precis lika mycket som B-licensen. Det har rått viss förvirring här och det beror på att amatörlicensen är grenoberoende. Den kan alltså gälla snöskoter lika gärna som RR. Men "kursintyget" från licenskursen för RR tillsammans med amatörlicensen gäller som licens, och det går bra att blanda med A- och B-förare. Förutsatt att övriga krav är uppfyllda givetvis.
Reservation för att detta har ändrats, vilket jag dock har mycket svårt att tänka mig.
Det låter väl egentligen snarare som att du borde se över ditt försäkringsskydd...
En intressant punkt!
Jag kan nämna att Länsförsäkringars olycksfallsförsäkring gäller både under träning och tävling. (Ivf senast jag kollade - borde nog läsa villkoren igen...)