Vad har du för MC och bil?

Yamaha TDM 850 med snart 10 000 mil på mätaren

Saab 9-3 SC 2.0T som dubblar som barnvagnsgarage

och en EMB-1H med slicks :yoparty

Ducati Monster 821 stripe -15
Volvo S80 som dricker 1 liter olja på två månader (skall bytas till våren, håller liv i den, skroten nästa)

VW Golf -16
Kawasaki Z750 Ltd -82
Aprilia Tuono V4 APRC -12
KTM 1290 Super Adventure S -17
Monarped -56

Last edited:
BMW S1000RR -13
BMW R80/7 - 80
Jeep Cherokee - 14

OCH SJÄLVKLART! :
Saab 9-5 vector - 08..... helt utan problem och med konstant blinkande motorlampa!!

VTR1000F (som ska bli 1000RR) - Förste fikaraket och banhoj.

KTM 520 EXC - Motions-Enduro och potentiell andra fikaraket om jag får fatt i ett prisvärt motardkit.

Saab 9-5 2.3t - Barntransport & vikarierande tjänstelik. Iaf fått i en egenskruvad mapp i den jäveln.

Vi har ju en tråd som rullar för att försöka konstatera om det finns någon samband mellan yrkesval och hojval. Jag tänkte se om det finns något samband mellan bilval och hojval? Det sägs ju att man kan se ägaren i hunden, kan man även se ägaren i plåten/plasten?

Jag kan vara snäll och börja :)

KTM 1290 SuperDuke R 2017 och Audi A6 2014.

Vad har ni kommit fram till efter 7 sidor där medlemmarna staplat upp sin fordonspark?

Vad gäller motorcyklar har jag hållit mig till italienska.

Ägt några italienska bilar. Första var en Alfa och den senaste en Abarth. Där mellan har det varit tyska bilar. Just nu är bilparken tysk. Jag tittar ibland efter något intressant italienskt.

Oavsett härkomst har allihopa varit opraktiska utom en. Det verkar vara en gemensam nämnare att bilarna är opraktiska. Det är så att säga ingen prioritet i livet med praktisk bil för min del.

Vad har ni kommit fram till efter 7 sidor där medlemmarna staplat upp sin fordonspark?

Vad gäller motorcyklar har jag hållit mig till italienska.

Ägt några italienska bilar. Första var en Alfa och den senaste en Abarth. Där mellan har det varit tyska bilar. Just nu är bilparken tysk. Jag tittar ibland efter något intressant italienskt.

Oavsett härkomst har allihopa varit opraktiska utom en. Det verkar vara en gemensam nämnare att bilarna är opraktiska. Det är så att säga ingen prioritet i livet med praktisk bil för min del.

Ang opraktisk.... Köpte hus för ett år sedan, åker iväg med min dåvarande Honda Type - R till bilhandlaren, lovar min sambo att det skall inhandlas ett st kombi med dragkrok med tanke på husägandet.... Kommer hem med en ännu mer opraktisk Alfa Romeo Mito... Kan bara inte äga en praktisk bil, det går inte.

Ang opraktisk.... Köpte hus för ett år sedan, åker iväg med min dåvarande Honda Type - R till bilhandlaren, lovar min sambo att det skall inhandlas ett st kombi med dragkrok med tanke på husägandet.... Kommer hem med en ännu mer opraktisk Alfa Romeo Mito... Kan bara inte äga en praktisk bil, det går inte.

Man kan hyra en skåpbil om man har behov av att flytta saker. Rör det sig om en begränsad period kan man köpa en billig praktisk bil (V70- japansk pickup) för näst intill inget som man sedan kan ge bort när behovet inte finns kvar.

BMW K100RS -85 (finhojen)
Yamaha XJ900F -87 (vinterliket)
Mercedes-Benz 400SE -92 (hojtrailerdragaren)
Ford V8 standard tudor -39 (långtidsprojektet sedan 40 år tillbaka)

Få till nån slutsats om samband där..... :va

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...