Vad har du köpt för vinterbil?

SpoonMannen

Hojbyggare
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
1950 Triumph, 1951 Svalan 75LYX, 1971 Honda CB 450, 1981 Kawa Z1000, 1990 Kawa ZXR 750 H2,
Jag har köpt en Toyota Corolla Kombi -92 för att frakta arselet i vinter. Har alltid haft dyrare bilar men nu kände jag för en buske. Bilen har gått 22 000 mil och slamrar lite från motorn. Bytte vevlager idag och konstaterade att 4:ans cylinders lager var duktigt tunt. Skruvade ihop skiten och trodde problemet var borta. Men icket den slamrar än... Skitsamma! Den håller så länge den håller. :)

Någon annan som har en kul skitbil eller dyligt bara för vintern?

lgjaktskombin.jpg

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Vadå vinterbil? Sådär ser min ordinarie kärra ut :D
Volvo 244GLT-84 bara gått 25 000mil, flerfärgad, TD (tvärdrag), manuellt vevade fönster, manuell fungerande taklucka, men fränast av allt är att jag har fungerande fjärrstyrt larm med C-låsstyrning på! :D Folk tittar rätt undrande när man parkerar i stan och låser med fjärren :hihi

Men nu är en bättre kärra på gång för att frakta familjen anständigt, 90tals BMW 525 ska spanas in...
//Tobbe

Therudeboy

Guest
Jeep Cherokee 2.5TD -95 är inhandlad för vintern, byts antagligen mot en nyare eller något annat jeepaktigt till våren/sommaren.

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Sur Audin fortsätter även som vinterbil..

Men däremot så finns en sliten Volvo 245:a som Isbil med isdäck.. :D

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
volvo 740 grand lux executive... För oss direktör wannabes..

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Civic:en rullar ännu en vinter :yoparty ....63 ystra hästar i kombination med den fruktade 4 stegade automatlådan gör att man vinner dom 1,5 metrarna vid varje rödljus.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag och wheeler här på forumet bygger vinterbil (isbil) för fulla muggar just nu. Har inhandlat omp-stolar, fyrpunktsbälten, några uppsättningar fälgar, byggt bur, lättat, finjusterat, spacklat och slipat och nu ska den lackas :) Kul projekt och roligare blir det när isen ligger på sjöarna, då jävlar :D

putsbogen1.jpg

wheelersvetsar8.jpg

buren10.jpg

bilenverkstad.jpg

invandigklar2.jpg

Men jag har ingen bil att färda arslet i i vinter så det måste jag hitta inom kort :(

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Köpte en 205 gti, för 2 veckor sen. Har en v40 t4 också o bägge funkar att busa lite med:)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Den där är väl inte sliten :D Sådär såg vårat objekt ut, nästintill iaf, när vi köpte det för en femhundring. Nu, sisådär 100 timmar senare, så är handtagen på bakdörrarna igenlagda, tanklock igenlagt, alla lås igenlagda, hela interiören är lackad i silverpearl, bytt golv, lättat x antal kilon, spacklat alla bulor och stenskott (sisådär 200stycken) och byggt båge i den. Men tanken från början var bara båge och lite lättning, men nu har det spårat ur och den nya lacken är färdigblandad, och det enda som saknas just nu är stora feta stänklappar :D
Vi brukar köpa nån risig volvo att köra på is och småvgar med på vintern varje år men det här är det mest seriösa hittills, ska bli kul att se vad det blir nästa år :)

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Otroligt seriöst!
Men vi var flera "skrot" bilar som åkte på samma sjö, så det spårade mer eller mindre ur och blev folkrace.. :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det är det jag är rädd för att det kommer bli för oss då många kommer vara med och köra :( Men så länge det bara är plåtskador och inga köttsår så är alla glada som vanligt :)

Fredrik

Långsam..
Gick med
3 May 2004
Hoj
hojlös.. :(
Kör också Toyota Corolla, mest för att jag inte har lust att meka med den bilen jag kör till vardags med. Den är rostig och jävlig men funkar helt OK.

Har också en Isbil, en Corolla det också förstås, fast fyrhjulsdriven. Bilden är tagen före förra säsongen så den ser inte riktigt så hel ut längre. :tummenupp

Bifogat

• isbil_liten.jpg
    isbil_liten.jpg
    51.5 KB · Visningar: 181
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Får jag skeppat iväg suckan så köper jag en cheva pickis och har roligt med i skogen... och kanske på isen.. vem vet...

Nått sånthär får det bli:

7465_si_s.jpg

//jaG

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
För er som inte köpt vinterbil än så har ju jag det ultimata: Mercedes 190 -87, har både nästan nya dubbdäck och motorvärmare :tummenupp

Bara att svänga förbi Östersund om ni vill provköra den innan köpet. :nicka

Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Vínterbil? Nej, om vintern går jag i dvala. Tar mig fram till fots när det krävs (och det gör det om inte annat för att hålla igång min fysik).

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Letar vinterbil just nu, har sån jävla ångest :(

Verkar inte gå att hitta nåt vettigt i min prisklass (10-20k) och jag känner på mej att när jag väl slår till kommer den skära ihop innan jag hunnit hem :4skrika

Therudeboy

Guest
Dez skrev:
Letar vinterbil just nu, har sån jävla ångest :(

Verkar inte gå att hitta nåt vettigt i min prisklass (10-20k) och jag känner på mej att när jag väl slår till kommer den skära ihop innan jag hunnit hem :4skrika

Finns en vettig,tokrolig vinterbil. Är själv inte någon fordfantast men Sierra 2.9 manuell är ingen tokig vinterbil och faller inom din gräns.

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Therudeboy skrev:
Finns en vettig,tokrolig vinterbil. Är själv inte någon fordfantast men Sierra 2.9 manuell är ingen tokig vinterbil och faller inom din gräns.

Ford klingar nästan lika illa som Opel i mina öron.

Svenskt, japps eller audi är det enda som kommer på fråga :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...