Vad har du köpt för vinterbil?

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
shoei skrev:
Jag forsätter att plåga min "stackare" trots att han klart och tydligt sagt att han inte gillar vatten

1763-new_2004-11-06-1.jpg
undrar hur många bakomvarande du skrämmer livet av, liknar en civilare :skrämd
(bortsätt från fälgarna)

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
tycon1 skrev:
Jag förstår inte varför man köper en sk. vinterbil?
OK om man har den till att räjsa, och köra på sjöarna med...men vad är meningen med att köpa en 'andra' bil för ett par lax och köra osäkert? när man kanske har en nyare och bättre bil med nymodigheter som antispinn system, abs bromsar och styrservo? :va

Nej men ärligt talat..vad är tanken med det hela? jag som alltid trott att det är bäst att ha en 'bra' bil på vintern, och att det är då den behövs som mest..

Jo sörru, man vill inte få sin riktiga bil ödelagd av saltslask i storstäderna. Och eftersom det sällan går fortare än 50 blås behöver man vare sig ABS, TCS, ETC, EBA, EPA, KKK, SAP eller TCO. Fast häckvärme är gött.

Usch, nu är Goffen såld. Livet blir aldrig detsamma igen. :(

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Köpte en passat variant -85 för en vecka sen ungefär. Kostade mindre än trafikförsäkringen på densamma. :)

Bifogat

• passat1m.jpg
    passat1m.jpg
    99.7 KB · Visningar: 83

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Sen sist jag skrev i den här tråden har jag haft en Isuzu Trooper, kul att klättra omkring med fyrhjulsdrift visserligen, men skitslö, svår att sladda med och den drog närmare 2 liter milen så den såldes efter 2 veckor, nu har jag en BMW 525 -88, överlägsen att sladda med! :yoparty

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Rigge skrev:
men ni som köper framhjulsdrivna vinterbilar vad tänker ni med??

Hört talas om vänsterbroms ;)

näe ärligt talat man skulle nog köpt sig en bakhjulsdriven kärra för o sladda lite med...vänsterbroms är alldeles för knepigt/läskigt måste ju komma med redig fart för att få de o funka!

eller 4x4 vore kul

men vill man ha bakhjulsdrivet som är någorlunda nytt så är det ju i princip bara bmw som gäller och det går ju fetbort.

4x4 då är det audi eller gamla ford xr4i som gäller :yoparty

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Superbee skrev:
näe ärligt talat man skulle nog köpt sig en bakhjulsdriven kärra för o sladda lite med...vänsterbroms är alldeles för knepigt/läskigt måste ju komma med redig fart för att få de o funka!
Det är ju därför man har en handbroms. :yoparty
Superbee skrev:
4x4 då är det audi eller gamla ford xr4i som gäller :yoparty
Jag var ute och lekte lite med en Audi A4 1.9TDi Quattro -04 i helgen. Går skitfint att sladda med även om man inte kopplar ur ESPn. :yoparty

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Bara att inse, man är snabbare på vintern med framhjulsdrift men det är ju ruskigt roligare med bakhjulsdrivet. Själv kör jag både och, framkraffs när jag vill köra ifrån alla och bakhjulsdrift när jag vill sladda om alla.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Dee_cati skrev:
Bara att inse, man är snabbare på vintern med framhjulsdrift men det är ju ruskigt roligare med bakhjulsdrivet. Själv kör jag både och, framkraffs när jag vill köra ifrån alla och bakhjulsdrift när jag vill sladda om alla.

Snabbhet har inget med saken att göra :D

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Milla skrev:
Vi har köpt en Volvo S60 T5 -03.... :)

Kanske inte direkt vinterbil, men ojojoj va den går! :tummenupp

Då måste du ju chippa den samt byta turbo+avgasystem+lite lull lull sen går den ojoj, :tungan

Man ska aldrig åka orginal :fakta

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Ni har ju för tunga isbilar, driftar ju bara!!!
Själv skaffa jag mig en Formel vee -75:a med porsche boxter motor och spik däck :D
Vikt när den är fulltankad på våg är 540kg!!! :banana

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Esquire skrev:
Det är ju därför man har en handbroms. :yoparty
Jojo men du får aldrig samma "häng och kontroll" i en handbromsning som i en lyckad vänsterbroms, dessutom är det ju svårt som fan så man blir så jävla stolt hehe, har lärt mig en ny variant nu, man motorbromsar sig igenom med FWD då går de att korrigera sladden med mer gas/mindre gas, hur kul som helst :D

Esquire skrev:
Jag var ute och lekte lite med en Audi A4 1.9TDi Quattro -04 i helgen. Går skitfint att sladda med även om man inte kopplar ur ESPn. :yoparty

Det är väl ungefär samma som passat variant tdi? Jag lekte med kompanichefens motsvarande i lumpen iallafall :gnissla :yoparty

Kul bil för att vara en diesel, mindre kul att man fick sitta o tjöta med en surgubbe sen :hihi

mjaae näre 4x4 ska de va!

du CTR mannen, grattis in i "små krutpaketens" härliga värld, visst är det kul o köra gocart :) :tummenupp

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Har en 9-5 Aero kombi, helt värdelös som vinterbil, man har ingen större lust att sätta den i ett dike. En bil är ju bara ett tråkigt transportmedel, dock har jag haft lite småskoj i volvo 360, den äger som vinterbil :tummenupp

Emil_in_hifi

Do you, do you dig destruction?
Gick med
5 Nov 2004
Hoj
ingen alls just nu....
JAg har skaffat mig en riktigt snygg Audi, årsmodell 1985, endast 33000 mil.

Bifogat

• Bild 222.jpg
    Bild 222.jpg
    74.7 KB · Visningar: 45

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Superbee skrev:
Jojo men du får aldrig samma "häng och kontroll" i en handbromsning som i en lyckad vänsterbroms, dessutom är det ju svårt som fan så man blir så jävla stolt hehe, har lärt mig en ny variant nu, man motorbromsar sig igenom med FWD då går de att korrigera sladden med mer gas/mindre gas, hur kul som helst :D
Jao, dra i handbromsen gör man ju inte gärna om det går lite fortare. Det är ju som sagt var lite för lätt att tappa kontrollen. Men den duger ju fint till att leka på mindre platser där man inte vill dra upp farten nog för att vänsterbromsa.
En annan variant med fwd är att man trampar till på gasen så att framhjulen börjar spinna och bilen understyr när man kommer in i en kurva. Sedan släpper man snabbt upp gasen så att framhjulen återfår fäste. Men det är inte alltid så säsrkilt lättkontrollerat. :3freak
Superbee skrev:
Det är väl ungefär samma som passat variant tdi? Jag lekte med kompanichefens motsvarande i lumpen iallafall :gnissla :yoparty

Kul bil för att vara en diesel, mindre kul att man fick sitta o tjöta med en surgubbe sen :hihi
Jepp, särskilt eftersom Audin jag var ute med var en Avant. Det är mest bara kosmetiska skillnader på en Audi A4 och en VW Passat.

Hade den den gamla 110hk dieseln eller den nyare 130hk?

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
watson skrev:
Den enda riktiga vinterbilen! Saab 900 -89. Billig, går som en klocka och man gråter inte blod om den råkar bli lite mer repig.... Vår levererades fö. med extra handskfack i dörrarna. Dock inte ergonomiskt utformade... :rolleyes:

/FW

En riktig vinterbil är bak- eller fyrhjulsdriven. :peta

Fråga pojken din så håller han nog med.

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Jag har köpt mig en vinterbil jag med. Iofs så är den varken bakhjulsdriven eller fyrhjulsdriven, men sen så kan man nog inte kalla den vinterbil heller. Underbar att köra är den dock. :D

Bifogat

• Bild%20324054.jpg
    Bild%20324054.jpg
    85 KB · Visningar: 59
  • Bild%20324055.jpg
    Bild%20324055.jpg
    80.9 KB · Visningar: 57
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...