kajlyl
Tillbaka!
undrar hur många bakomvarande du skrämmer livet av, liknar en civilareshoei skrev:Jag forsätter att plåga min "stackare" trots att han klart och tydligt sagt att han inte gillar vatten
(bortsätt från fälgarna)
undrar hur många bakomvarande du skrämmer livet av, liknar en civilareshoei skrev:Jag forsätter att plåga min "stackare" trots att han klart och tydligt sagt att han inte gillar vatten
tycon1 skrev:Jag förstår inte varför man köper en sk. vinterbil?
OK om man har den till att räjsa, och köra på sjöarna med...men vad är meningen med att köpa en 'andra' bil för ett par lax och köra osäkert? när man kanske har en nyare och bättre bil med nymodigheter som antispinn system, abs bromsar och styrservo?
Nej men ärligt talat..vad är tanken med det hela? jag som alltid trott att det är bäst att ha en 'bra' bil på vintern, och att det är då den behövs som mest..
Rigge skrev:men ni som köper framhjulsdrivna vinterbilar vad tänker ni med??
Det är ju därför man har en handbroms.Superbee skrev:näe ärligt talat man skulle nog köpt sig en bakhjulsdriven kärra för o sladda lite med...vänsterbroms är alldeles för knepigt/läskigt måste ju komma med redig fart för att få de o funka!
Jag var ute och lekte lite med en Audi A4 1.9TDi Quattro -04 i helgen. Går skitfint att sladda med även om man inte kopplar ur ESPn.Superbee skrev:4x4 då är det audi eller gamla ford xr4i som gäller
Dee_cati skrev:Bara att inse, man är snabbare på vintern med framhjulsdrift men det är ju ruskigt roligare med bakhjulsdrivet. Själv kör jag både och, framkraffs när jag vill köra ifrån alla och bakhjulsdrift när jag vill sladda om alla.
Milla skrev:Vi har köpt en Volvo S60 T5 -03....
Kanske inte direkt vinterbil, men ojojoj va den går!
Jojo men du får aldrig samma "häng och kontroll" i en handbromsning som i en lyckad vänsterbroms, dessutom är det ju svårt som fan så man blir så jävla stolt hehe, har lärt mig en ny variant nu, man motorbromsar sig igenom med FWD då går de att korrigera sladden med mer gas/mindre gas, hur kul som helstEsquire skrev:Det är ju därför man har en handbroms.
Esquire skrev:Jag var ute och lekte lite med en Audi A4 1.9TDi Quattro -04 i helgen. Går skitfint att sladda med även om man inte kopplar ur ESPn.
Jao, dra i handbromsen gör man ju inte gärna om det går lite fortare. Det är ju som sagt var lite för lätt att tappa kontrollen. Men den duger ju fint till att leka på mindre platser där man inte vill dra upp farten nog för att vänsterbromsa.Superbee skrev:Jojo men du får aldrig samma "häng och kontroll" i en handbromsning som i en lyckad vänsterbroms, dessutom är det ju svårt som fan så man blir så jävla stolt hehe, har lärt mig en ny variant nu, man motorbromsar sig igenom med FWD då går de att korrigera sladden med mer gas/mindre gas, hur kul som helst
Jepp, särskilt eftersom Audin jag var ute med var en Avant. Det är mest bara kosmetiska skillnader på en Audi A4 och en VW Passat.Superbee skrev:Det är väl ungefär samma som passat variant tdi? Jag lekte med kompanichefens motsvarande i lumpen iallafall
Kul bil för att vara en diesel, mindre kul att man fick sitta o tjöta med en surgubbe sen
watson skrev:Den enda riktiga vinterbilen! Saab 900 -89. Billig, går som en klocka och man gråter inte blod om den råkar bli lite mer repig.... Vår levererades fö. med extra handskfack i dörrarna. Dock inte ergonomiskt utformade...
/FW
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |