Raid72 skrev:
Om man inte visste bättre skulle man kunna tro att du har några personliga intressen i Ava som företag...
Bemötandet är det minsta problemet. Jag håller med om att man inte kan kräva rabatter. Handlade själv nyligen en ny hoj och tyckte att de fick göra lite på priset, han förklarade vänligt att det inte fanns några marginaler att göra någonting av. Fine, hade inga problem med det. Han var inte snorkig, utan saklig. Men som sagt bemötandet om man ska handla något är deras minsta problem.
Dock är det väldigt viktigt hur man blir bemött när man har problem. Om du inte får rabatt eller tycker att säljaren tittar snett på dig när du kommer i ditt skitiga blåställ eller för att du precis har fått körkort och blir nekad provkörning av senaste Rettan så är det ganska ointressant i sammanhanget. Där finns det fler butiker som kan bättra sig.
Vad som gör att jag med flera tycker så illa om Ava är deras inkompetens. De lovar saker som de inte håller, de gör fel men vägrar göra rätt för sig och har ett allmänt dåligt sätt att hantera problem efter försäljning.
Har jag 150.000 brännande i fickan och blir otrevligt bemött går jag till en annan affär, inga problem. Men har jag redan handlat och blir dåligt bemött är det en helt annan sak, det är detta som är viktigt och som Ava är så bra att vara dåliga på...
/R
Så bra att du vet bättre då
Fast vem vet.. De kanske tar exta mycket hand om mig för att jag skriver detta
Kanske därför det funkat så bra för mig då...
Nä jag har inte några som helst intressen där. Den dagen jag tycker att de gjort fel mot mig och vägrar rätta till felet så vänder jag mig till konsumentombudsmannen. Ska finnas en sådan gratis i varje komun...
Likväl som ni hänger ut dem för dålig secvice.. inkompetens mm så har ju jag lika stor rätt att säga att jag inte har haft några som helst problem med dem. Och att de gjort så att jag blivit mycket nöjd..
Den dag jag inte längre är nöjd så kommer jag sluta handla där... Men inte hänger jag ut dem på forumet för det...
Jag kan förstå missnöjet om de klantat sig och vägrar rätta till det... JAg skulle också bli arg då... Men de exemplen finns på fler ställen... utan att det står uppradat här...
De flesta som klagar klagar ju på att de inte fått provköra värsta hojen...
Att de inte fått pruta mer än 5000 kr Trots att det var förra årets modell...
Att de inte fick rabatt på drivpaketet.. mm
Eller värst av allt Sitta i Luleå och tala om hur kassa de är...
Att de bara säljer dålig kvalitet.. (konstigt nog säljs samma grejjer på Din MC med, fast med bättre kvalitet då...
)
Eller som jag läste i ett inlägg. Killen vars farsa hade varit där typ 10 min innan stängning och ville provköra en hoj. När han i det läge inte fick provköra hojen på sina egna vilkor så struntade han i att handla på ava. Istället åker han upp till en annan handlare typ dagen efter... provsitter en likadan. Provstartar den... och köper den... Utan provtur.... Ändå så var provturen det viktigaste argumentet att inte handla på ava...
Fast det är kanske bara jag som är
Eller så...
Vi har alla olika åsikter om allt.. Rätt eller fel med massor av nyanser i grått.