Vad har hänt med blocket? 90kr?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sandstream skrev:
Vilka är "svinen"?
De som vill försörja sig på en bevisligen fungerande affärsidé, fattar du väl. Svin är de. :mad:

Fattar folk överhuvudtaget hur mycket dyrare en annons i dagspressen är, jämfört med Blocket.se?

sandstream

Guest
valmers skrev:
De som vill försörja sig på en bevisligen fungerande affärsidé, fattar du väl. Svin är de. :mad:
Ja fy fan, alla vinster borde gå tillbaka till kollektivet!

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
sandstream skrev:
Ja fy fan, alla vinster borde gå tillbaka till kollektivet!

Lung nu.

En höjning i pris från 20 till 90 som det verkar vara fallet här, utan att kunden får något mervärde av det, eller att produktionskostnaden ökat, är inte det gränsande till ocker ?

Det är ju det folk retar sig på, att de uppfattar prisökningen eller priset som oskäligt, inte att dom går med vinst.

Ja, jag har rätt, och du vet om det. :D

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
mm palla de.. det kostade 30 när jag la ut min moppe i sommras. men priserna ändras ju från kategori.. men 90:- för en annons för en mini moto? men det finns inga kategorier för Minimoto antingen får man ta Motorcyklar eller moped eller nått annat. moped kostar 30:- iaf i sommras 05

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Men vafan.

Blocket är en jävlig stor site. Klart man tar betalt för det också. Grym affärside.

80kr förut, höjt till 90kr.

Mr helmut, ingen bryr sig om du skiter i att lägga in en annons på blocket.
Du behöver ej lägga upp annons men får istället vänta 1mån på att nån ska upptäcka.

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Jag var inte negativ mot blocket som sådant, det är ju bara att grattulera dom som har den. Att den gick en massa back första året tror jag inte. Det kostar inte mycket att ha en server och hålla den igång och när du har ett bra kundunderlag så kan du ta ut bra med pengar för annonserna.

Grym affärside och väldigt bra genomförd.

sandstream

Guest
Pejo skrev:
En höjning i pris från 20 till 90 som det verkar vara fallet här, utan att kunden får något mervärde av det, eller att produktionskostnaden ökat, är inte det gränsande till ocker ?
Kolla en bit ovanför så ser du att priset för specialkategorierna verkar ha gått från 80:- till 90:-.
Trådskaparen trodde nog att det alltid kostade 20:-

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Agent Apelsin skrev:
Kollade precis hur många annonser dom fått in idag, 7030 när jag kollade. 20 kr för den billigaste = 141000 kr idag (som inte är slut än). På ett år har dom dragit in 365 * 141000 = 51 465 000 kr.
Plus reklamintäkterna.. minus bredband och server plus lite personal som kollar så det inte trillar ner från nätet.
Slutsats:
Någon gör GROVA pengar på blocket...
Aftonbladet, det är de som äger Blocket nu.

Hur som helst, det är den mest använda annonssidan i norra Sverige i alla fall. Da kan det vara värt att pröjsa nan krona för att na sa manga som möjligt.

Sitter pa ett tangentbord utan, just det, bokstaven a, om ni undrar över min konstiga stavning.....

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Mr Helmut skrev:
Tänkte lägga ut en annons på min minimoto skrev i ordning allt och så men ser det kostar 90kr.

Blocket.se var väll gratis till en början? tror det kostade 20kr sist, men 90kr nu:mad:

Tycker det är skit dyrt specielt när det gäller en sak som inte är värd så mycket pengar

Kan tyckas dyrt, men "du får vad du betalar för".

Blocket har ju lyckats bygga upp ett djävulskt starkt varumärke och de eventuella kunder som ska köpa en minimotokommer helt säkert att gå in på blocket för att antingen kolla objekt eller bara checka av priset ivf så når du ju "alla"för 90:-

Med tradera eller någon annan "mindre" sälsajt så når du säkert inte ens ut till 25% av eventuella kunder.

Fan det härser ju ut som reklam för blocket och nej jag jobbar inte där.

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Skit i blocket, det finns så många andra sidor där du kan annonsera för
en mycket mindre/ingen summa.

Det är blocket själva som drabbas hårdast, inga kunder = inga intäkter.

Samma sak när det gäller att söka efter annonser, ingen j**** sitter och söker enbart på blocket idag.

Jag själv plus alla andra jag känner söker via http://www.allaannonser.se/ då får man ett mycket större urval.

Snorfen

Guest
Tänker man på vilken genomslagskraft Blocket har hos gemene man så är väl inte just 90kr speciellt mkt att bråka om?
Jag har iaf den uppfattningen att folk i överlag struntar fullständigt i att bry sig om att söka andra vägar,som t.e.x Allaannonser,Prylar.se mfl.
Spelar liksom ingen roll vem man än frågar eller pratar med,så visst känner dom till Blocket.
Allt ifrån att moster Agda som vill kränga sin avlutade byrå som stått i källaren i 40 år, till TamburmajorÖverstelöjtnantDe Luxe Carl von Dinkenspiel som vill förära sig själv en Porsche Cayenne.
De allra flesta har väl tillgång till dator men sen då?
Är nog bara dom som verkligen är intresserade och insatta som dribblar med anda alternativ.
Så ska det sälja elller köpas, så visst fan blir det Blocket!
Är iaf min lilla uppfattning av det hela.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Nu får du väl ge dig? Ska du sälja en riktig hoj som kategorin är till för är väl inte 90 spänn nånting att bråka om, nästan alla kollar ju blocket först. Sen om dina grejer inte är värt nånting kan väl inte blocket rå för? Sälj den som moped då.

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Tiger 800XCx
90:- är väldigt billigt tycker jag. Vilken lokal tidning är billigare, för att inte tala om specialtidningar. 1000-1500 kr är inte ovanligt för en annons i en bra sådan. Men ska man sälja så måste man annonsera i rätt forum.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Efterfrågan kallas det. Det finns ju andra annonsplatser som är gratis. Kolla bytmc.com
Dom är nog billigare i alla fall.

Grejen är ju att ALLA kollar blocket om dom ska köpa nåt. Själv kollar jag på allaannonser.se , men det hjälper ju inte när man själv vill att så många som möjligt ska se annonserna.

Edit: Jag var lite sen där.

Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Suomalainen skrev:
En fundering, visst var det aftonbladet som köpte blocket?

VA?...

Var det Aftonbladet som köpt dem?? Då är det slut på "blockandet".. Aldrig att jag stöder den där sosseblaskan om man kan välja! :fatta!

Minimoton då.. Sälj den antingen som tillbehör, eller i nån ab hojtidningarna istället. Eniro är det rätt många kollar också, det är väl gratis tror jag!?

Hola / Dawg

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...