Vad har ni för andra hobbies/hobbys?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Foto sysslar jag mycket med, det tar ganska mycket av min fritid eftersom jag plåtar mycket även analogt och gillar att stå i mörkrum och slabba imellanåt.

Har ett par kompisar som sysslar med analog fotografering och en hustru som fotar mycket digitalt.
Just det analoga tilltalar mig.
Allt ligger i förberedelserna.
Är dock för lat för fler hobbies.
Veteranhojjar, folkrace,jakt och räddningshundar får räcka.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Min hobby består av att jag tar på mig arbetskläderna och går ut och tittar på alla projekt. Sen funderar jag en stund på hur man ska lägga upp det för att sedan gå in igen.

+1 :banana

Känner igen mig själv där mycket.
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Fotar en del, kör med nikon D80 och ett par olika objektiv. Blivit en hel del filmande med gopron det senaste oxå och en massa redigering i after effects och premiere.

min största hobby efter mc är dynamiskt skytte (IPSC). Sjuuuuuukt kul.
Här kommer ett par videos för er som är intresserade.


 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det är en bostad, där bor man och har man sig själv och sina saker, det är inget djävla museum eller någon inredningsannons.

Prova att leva med en fastighetsmäklare :3freak

Allt under visningsvärdigt är skitigt ungefär. Nu som singel får jag skit från tjejkompisarna för att det är lite jobbigt att va hos mig för att det är "för" rent så de knappt vågar ta i saker.. Och jag är singel delvis pga städnings-bråken. :rofl
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Hobbies... hmmm. Är glad de gånger jag kan unna mig ett par timmar på åkgräsklipparen. Misär helt enkelt.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Jag har ett sånt där jobb som jag fortsätter med när jag är hemma (systemutvecklare), men jag gör det eftersom jag älskar det! Jag ser även min träning som en hobby och har en bil som jag kör på samma sätt som jag körde hoj innan.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Är förvisso ett tag sedan jag la några pengar på det, men har en relativt stor samling med el-cig och diverse tillbehör.
Inte tagit en cig sen jag köpte min första :)

Weapon of choice är en Vamo V2 mod i rostfritt stål, drivs med ett 18650 3.7V batteri, räcker gott och väl en hel dag.
Atomizern är en Vivi nova, ifall det säger er något :p

uploadfromtaptalk1375517446411.jpg

Så, någon mer som får i sig sitt nikotin via ånga..?
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Är förvisso ett tag sedan jag la några pengar på det, men har en relativt stor samling med el-cig och diverse tillbehör.
Inte tagit en cig sen jag köpte min första :)

Weapon of choice är en Vamo V2 mod i rostfritt stål, drivs med ett 18650 3.7V batteri, räcker gott och väl en hel dag.
Atomizern är en Vivi nova, ifall det säger er något :p

View attachment 389579

Så, någon mer som får i sig sitt nikotin via ånga..?

Är det en vattenpipa i fickformat?
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag har ett sånt där jobb som jag fortsätter med när jag är hemma (systemutvecklare), men jag gör det eftersom jag älskar det! Jag ser även min träning som en hobby och har en bil som jag kör på samma sätt som jag körde hoj innan.

Bakhjul? :tummenupp
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
För mig är det mest min båt Vinö och museifartyget T46 där jag tillhör maskingänget sedan 1990, men också min gamla merca.
I helgen bankade jag och svetsade ihop ett remskydd i alu till T46 ena hjälpkärra, en liten Ford Anglia. Jag monterade en 24V lastbilsgenerator på den motorn för ngt år sedan, så att den även kan försörja 24V-nätet nmär vi är till sjöss, så sedan dess behövdes ett nytt remskydd.
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    240.1 KB · Visningar: 66
  • image.jpg
    image.jpg
    224.6 KB · Visningar: 58
Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
För mig är det mest min båt Vinö och museifartyget T46 där jag tillhör maskingänget sedan 1990, men också min gamla merca.
I helgen bankade jag och svetsade ihop ett remskydd i alu till T46 ena hjälpkärra, en liten Ford Anglia. Jag monterade en 24V lastbilsgenerator på den motorn för ngt år sedan, så att den även kan försörja 24V-nätet nmär vi är till sjöss, så sedan dess behövdes ett nytt remskydd.

Ah, en vidareutveckling av ditt inlägg nr 34 i denna tråd. ;D
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ja precis, jag kom på att jag hade två bilder jag tog med kameran igår. Det gör ju inlägg intressantare
Jag ska ta bort #34, det är ju redundant nu.
Ah, en vidareutveckling av ditt inlägg nr 34 i denna tråd. ;D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top