Vad har ni för andra hobbies/hobbys?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Gillar motorfordon, har en Mopar muskelbil (Dodge Charger) och ett par hundkojor (John Cooper Works + Austin Mini), styrketränar igen, varit medlem i skytteklubb (skulle kanske gå med i en klubb igen?)… Gillar att utrusta Worksen, nu senast fick den sportfjädring samt sänktes ner rejält. Nästa steg är ett par mätare vid varvräknaren som visar oljetryck och kylvätsketemp etc. =)
Finns det en möjlighet att få se en bild på Worksen? :tummenupp
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
:tummenupp Har alltid varit lite småkåt på gamla alfor.

Blire orginalrrenovering, eller nått lite mer galet?

Jag hänger nog i en sexa från en 166a a' 225 hk, eftermarknadssprut och känner jag mig själv rätt så hamnar det nog en liten snigel på grenrören med. :gnissla

Men det blir ingen renodlad räser, dom börjar bli ganska ovanliga numera så det är synd att förstöra bilen.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag samlar på Arkad och Flipperspel.

Gillar snabba 70-80tals bilar.

..har visst en familj också :tungan
Visa bild! Både på arkadspel och bilar :)

Andrahobbyn var pistolskytte (främst IPSC - dynamiskt) tills dottern föddes. Nu ligger det lite på is men så här kunde det se ut:
http://www.youtube.com/watch?v=8urbyz3_6Pc

Jakt och lite filmredigering blir det fortfarande emellanåt. Mekar hojar, både egna och andras.
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Thaiboxning, Wakeboard (& Snowboard), MTB, Läsa/Lära (faktaböcker, sällan skönlitteratur), Battlefield 3, Psykologi.

Något jag inte provat på än men är sugen på är klättring och fallskärmhoppning.

Inte funderat på skärmflygning?
Jag vill prova någon gång.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Inte funderat på skärmflygning?
Skärmflygning är jättehärligt. Höll på en del med det förut.
Tyvärr har den sporten/hobbyn lagt lite krokben för sej själv genom regelverket. Som nybörjare (elevcert) är man väldigt begränsad till hur man får flyga. För att kunna utbilda sej vidare måste man flyga under överinseende av mer erfarna flygare, men dessa vill inte flyga i de tråkiga förhållanden som nybörjare får flyga i.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Alltid en idé det med.

Kommit på att jag har någon förkärlek till (roliga) transportmedel, MC, Snowboard, Wakeboard, Longboard, MTB, (Inlines), Sportbilar osv. och i combo med frihetskänsla är det extra guld, så valfri aktivitet där man är i luften lär vara härligt tillfredsställande för själen :)
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Ingen som håller på med pole dancing då? Ni borde testa, grym träningsform :D

Jag gör, efter att man har :fyllisar . Har fått frågan ifall jag gått på det, polarens syrra och hennes polare blev utklassade & förvånade.

Över till Topic, allt med motor är min hobby, Föredrar dock Turbo. Enda fordonet utan är hojjen men det kommer!
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Hobbies? Jag är gift. Min lediga tid går till att spela "Skall-den-här-verkligen-ligga-här?"-spelet.

Åhh, har du också en kvinna i hushållet som inte kan hålla reda på sina prylar :D

Den enda hobbyn jag har tid med är att blanda en whiskeygrogg på kvällen.
Jag försöker skjuta pistol men tiden räcker inte till, surt då jag vill ta licensen någon gång.
Hojkörning? Icke, har aldrig tid. När det äntligen är hojväder, dvs exakt +18 grader och skugga, så jobbar jag.
Lite iskörning med hoj på vintern och jag är glad om jag får ihop 10 timmar totalt men dessa timmar är värda sjukt mycket.

Och inte blev det mer tid när man skaffade två ungar och ett hus som behöver totalrenovering. När huset är klart så ska jag unna mig 3 veckor i Thailand eller dylikt så man blir som folk igen.
Sen ser man folk som klagar över att de inte har något att göra, om de bara visste...
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Hobbies? Jag är gift. Min lediga tid går till att spela "Skall-den-här-verkligen-ligga-här?"-spelet.

Åhh, har du också en kvinna i hushållet som inte kan hålla reda på sina prylar :D


Jag har ett riktigt bra tips för att, efter någon månads tid, vinna det spelet :yoparty
själva uppfinningen av idéen står en polare för, but here it goes:

För massa år sedan så började hans tjej jobba tidigt på morgonen (natten) och han mer normala 8-16. Så varje morgon när han gick upp så låg X antal kläder lite överallt i lägenheten, platttång på ett ställe, borste på ett annat, 12 "hårpinnar" (vad-heter-skiten?) på minst 12 olika ställen, en skål med frukost på ett ställe och en kladdig sked i soffan....... typ....

Vad han då gjorde var att varje morgon samla ihop ALLT som inte låg där det skulle och la det i en hög mitt i köket. *TADA* tjejens tur att ordna upp det hon tidigare ställt till med :hihi


Så vi har minst två beprövade fall på det hela och det med 100% resultat. Inom någon månad så har dom fattat vinken dom små liven och man kan börja älska dom igen :näsblod :rolleyes:
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Åhh, har du också en kvinna i hushållet som inte kan hålla reda på sina prylar :D
..

Vad han då gjorde var att varje morgon samla ihop ALLT som inte låg där det skulle och la det i en hög mitt i köket. *TADA* tjejens tur att ordna upp det hon tidigare ställt till med :hihi

Nu är det ju inte hennes grejor som ligger framme och framförallt inte jag som bryr mig om en sak ligger på fel ställe och OM hennes saker mot förmodan ligger framme så har jag ju bättre saker för mig än reta upp mig på det.
Det är en bostad, där bor man och har man sig själv och sina saker, det är inget djävla museum eller någon inredningsannons.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Familjen (fru och två barn), tränare för grabbens fotbollslag, kör runt barn på övriga aktiviteter, lirar PS3 med gamla studiekamrater, starta upp golfspelandet till våren (grabben tillräckligt stor så han kan hänga med = pappa glad), fixar i lägneheten...

Det jag gör minst just nu av mina intressen är ju att köra hoj.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag gillar att pilla och fixa med saker, särskilt i hemmet. Må det vara garderober, väggar, inredningsdetaljer eller annat bös. Bor i en fin bostadsrätt nu så det är inte mycket som måste fixas. Saknar min första risiga hyreslägenhet som jag bodde i när jag var i 20-års åldern. Istället för att laga ringklockan till entrédörren byggde jag ihop en ellåda med relä som gjorde att en lampa på tjock-tvn blinkade när nån ringde på dörren :D

Jag hade planer på att vissa lampor skulle tändas via fotoceller när jag gick in i vardagsrummet men jag flyttade innan jag hann förverkliga planerna.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har ett riktigt bra tips för att, efter någon månads tid, vinna det spelet :yoparty
själva uppfinningen av idéen står en polare för, but here it goes:

För massa år sedan så började hans tjej jobba tidigt på morgonen (natten) och han mer normala 8-16. Så varje morgon när han gick upp så låg X antal kläder lite överallt i lägenheten, platttång på ett ställe, borste på ett annat, 12 "hårpinnar" (vad-heter-skiten?) på minst 12 olika ställen, en skål med frukost på ett ställe och en kladdig sked i soffan....... typ....

Vad han då gjorde var att varje morgon samla ihop ALLT som inte låg där det skulle och la det i en hög mitt i köket. *TADA* tjejens tur att ordna upp det hon tidigare ställt till med :hihi


Så vi har minst två beprövade fall på det hela och det med 100% resultat. Inom någon månad så har dom fattat vinken dom små liven och man kan börja älska dom igen :näsblod :rolleyes:

Jag använder redan en liknande metod och då det för det mesta är kläder som ligger framme så åker alla dessa ner i hennes byrå, skitigt som rent. Hon blir skitsur men då jag har förklarat att man lägger undan saker efter sig så har hon inget att komma med.
Smutsig disk skulle hon inte låta stå kvar då hon inte vill ha detta i sin byrålåda :D

Nu är det ju inte hennes grejor som ligger framme och framförallt inte jag som bryr mig om en sak ligger på fel ställe och OM hennes saker mot förmodan ligger framme så har jag ju bättre saker för mig än reta upp mig på det.
Det är en bostad, där bor man och har man sig själv och sina saker, det är inget djävla museum eller någon inredningsannons.

Det må så vara men var sak har sin plats, oavsett om det är i garaget eller i hemmet. Det är inte så jävla jobbigt att plocka undan efter sig varje gång man tar fram något. Ok, har man ett giltigt skäl så kan man göra det vid ett senare tillfälle. Skulle man dock gå och sätta sig i soffan innan detta tillfälle så är man rökt.
Jag har avbrutit jobbrelationer med folk för att de inte kan hålla ordning och reda efter sig och det är bland det värsta jag vet :mad:
Jag ger dock gärna folk en chans men man kan inte hålla på och göra det i all oändlighet.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Fiskar gärna en del gös och abborre i sjöarna runt Borås. Några fina vatten här runt är Tolken (mellan Borås-Ulricehamn) Viaredssjön i Sjömarken (Strax utanför Borås mot Göteborg, gamla Göteborgsvägen) Samt fina abborre/gössjön Västersjön och opsalen utanför Viareds industriområde mot Seglora hyra båt 50kr på Shell tappen i Viared. Har nu en del nya Rappala wobbler till vettiga priser om någon behöver :tummenupp

http://fiskedraget.blogspot.se/
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
RC-flyg. Började med Heli men har gått över till plan. Mycket mekande och pillande men lönen är när man lyfter. Avkopplande är det också.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hobbies, vilket skämt. Är glad om jag hinner se en halv film på kvällen efter att alla familjeåtagenden är överstökade.....
 
Gick med
2 Jul 2009
Ort
Hägersten
Hoj
2003 Yamaha XJR 1300
Foto sysslar jag mycket med, det tar ganska mycket av min fritid eftersom jag plåtar mycket även analogt och gillar att stå i mörkrum och slabba imellanåt.
Har mixat en hel del med elektronik genom att bygga förstärkare osv men det har blivit mindre av det tyvärr. Tänkte sätta igång med videoredigering och lite musik också....

Hobbies, vilket skämt. Är glad om jag hinner se en halv film på kvällen efter att alla familjeåtagenden är överstökade.....

....sen är det skönt att komma hem från jobbet och bara gå o lägga sig ibland och vakna upp helt utvilad till jobbet dan därpå :D

@Starstriker: Sorry :hihi
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Min hobby består av att jag tar på mig arbetskläderna och går ut och tittar på alla projekt. Sen funderar jag en stund på hur man ska lägga upp det för att sedan gå in igen.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top