Vad har ni för andra hobbies/hobbys?

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Som många andra här fixa med huset hinner inte mer:( Jag köpte ett hus för att få ett garage att meka med hojen i de blev ju inte rickigt så!

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
vw typ1. har en 58 och en 66.
förhoppningsvis ska även nån amerikanare in som jag tänkte få lite gt/pro touring stuk på.

Nidhogg

Ny medlem
Gick med
23 May 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06
Alldeles för många tyvärr..
Jobbet tar absolut mest tid, och är en förutsättning för att ha råd med allt annat (800 övertidstimmar förra året, 300 än så länge i år). Har min mc som ska servas, mekas och ibland köras, en extrabil som ska turbokonverteras, en extra motor liggandes som jag köpte för att den var ute till bra pris (letar vettig bil att stoppa den i), det är konserter och bilevangemang (blir oftast bara metaltown och gatebil+action meet sen lite lokala konserter i stan), billjud är kul att meka med också.
Försöker vara hemma med dottern så ofta jag kan, när hon har lagt sig blir det något spel på Xbox eller pc, om inte sambon kräver myskväll som kompensation för att jag varit borta hela helgen/varit i garaget de tre senaste kvällarna.
Som tur är klarar jag mig med lite sömn, så jag balanserar det ganska bra (tack vare en underbar sambo visserligen), men ett par, 8 timmar till per dygn hade ju inte skadat..

//via Tapatalk

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Drysen skrev:
jag har gjort ekonomiska prioriteringar vilket innebär att det enda tvåhjuliga fordon jag har är min trampcykel.
Dåligt med kneg? Tråkigt läge, men ett tips är att skaffa sig hobbys (tror jag det stavas) som inte innefattar datorer, tv-spel eller liknande makapärer utan något som antingen kräver fysisk aktivitet alternativt social aktivitet. Bridge, bingo och boule går dock bort för då blir man bara gammal i förtid.

En nackdel med gym är att man blir snygg, fixar en kalaspingla och tänker "henne ska jag leva med resten av livet", plötsligt står man där med lönnfet altanbränna och ett hus som rövar all tid precis som i fallen med mr_sundstrom, Biltmore och Smagatusk.

Du borde kanske skaffa ett årskort på ett gym? Rekommenderas. :)

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Dåligt med kneg? Tråkigt läge, men ett tips är att skaffa sig hobbys (tror jag det stavas) som inte innefattar datorer, tv-spel eller liknande makapärer utan något som antingen kräver fysisk aktivitet alternativt social aktivitet. Bridge, bingo och boule går dock bort för då blir man bara gammal i förtid.

En nackdel med gym är att man blir snygg, fixar en kalaspingla och tänker "henne ska jag leva med resten av livet", plötsligt står man där med lönnfet altanbränna och ett hus som rövar all tid precis som i fallen med mr_sundstrom, Biltmore och Smagatusk.

Du borde kanske skaffa ett årskort på ett gym? Rekommenderas. :)

Njae, ganska bra med kneg faktiskt. Försöker dock intala mig själv att det är coolt att ha lite besparingar och inte endast en massa prylar. :gnissla Samt att jag tänkte försöka spara ihop till en ny och ännu dyrare hobby och vill ha råd med det inom en rimlig tid.

Gymmet kör jag redan så det är fixat och har biffat till mig en hel del faktiskt :banana Så risken med att träffa en kalaspingla har ju ökat markant, desutom är ju tjejerna på lokala Ica farligt söta så risken är överhängande att det kan inträffa! :gnissla

Men skulle ändå vilja ha någon ny billig hobby att sysselsätta mig med. Kom dock in på två kurser i höst som jag tänkte läsa så då har jag någonting att göra.

Benta01

Rikspucko
Gick med
19 Jun 2011
Hoj
Yamaha MT-09 -2020
Jakt, fiske, friluftsliv, foto åsså jobbet som snor en massa tid, ska köpa hus också så nu lär det bli att gå ner till 3 timmar sömn/natt...

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Fiske & guldvaskning (gärna kombinerat på fjällvandringen), gymmet, hamburgare (obligatorisk hemmagjord burgare efter gymmet. Har ännu inte hittat den perfekt kombinationen!). Mycket böcker blir det också. Även lite datorspel samt kanske lite för mycket internetZ om kvällarna... Airsoft ska jag också försöka återuppta någon gång i framtiden...

Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Servar släktens bilar
Spelar datTtor (men det börjar bli trist när man inte kan lägga nog med tid för att lira turneringar etc.)
Kollar diverse serier (Adventure time, MLP, American Dad)
Skummar runt bland bandcamp, last.fm och liknande för att upptäcka bra musik / mindre artister
Försöker lära mig gravera

Ungefär i den ordningen.

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
:Dhaha hur kunde jag missa den här , tydligen fler som har sambos som tror man tycker om trädgårdspyssel/renovering :huvet förutom dom så är det fiske och bågarna bl.a

Xavi

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
Honda CBR 125R -05
Ingen som håller på med pole dancing då? Ni borde testa, grym träningsform :D

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hobbies? Jag är gift. Min lediga tid går till att spela "Skall-den-här-verkligen-ligga-här?"-spelet.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hobbies? Jag är gift. Min lediga tid går till att spela "Skall-den-här-verkligen-ligga-här?"-spelet.

Den leken kan vara tills det tar hela livet av en om "sickness&health" är med i regelverket....och däthdoasspat.

Är spelet genuscertifierat? Jag tycker det är en berättigad fråga bara för att det är du som skriver.

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Som många andra här fixa med huset hinner inte mer:( Jag köpte ett hus för att få ett garage att meka med hojen i de blev ju inte rickigt så!

Lite samma här. Med två småknoddar känns EN hobby som en lyx. Två är otänkbart.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Hoppade fallskärm men det vart för omständigt så nu tjör jag bara påverbåt. Och så Långforden såklart

:mad:

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...