Vad har ni för ljud i er bil?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Skulle vara kul att veta vad ni har för ljudpaket i era bilar.

Själv har jag denna uppsättning:

Clarion DB-148R
Klicka här!
DB148R-01.jpg

MDS 6Y600 Eyebrid
Klicka här!
6Y600.jpg

MDS N-213 Fanatic Neodynium
Klicka här!
Fan-N213.jpg

MDS GP-269 6x9
Klicka här!
GP269.jpg

LightningAudio FF212.250 (Bara baslådan 12"x2)
Klicka här!
FF212_250.jpg

AlpinA

öhh..
Gick med
26 May 2003
Hoj
Kommer
Inte mycket sånt ljud, men den silvriga prylen har väldigt skönt ljud med hjälp av den stora gröna :)

Bifogat

• wg.JPG
    wg.JPG
    8.9 KB · Visningar: 108
  • turbo.JPG
    turbo.JPG
    25.4 KB · Visningar: 98

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
En av originalhögtalarna i Passaten funkar fortfarande, och belastas hårt. Dessutom hörs det ut när man spelar, måste vara hål i plåten nära högtalaren! :)

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Vad ska man ha stereo för? Det gör ju bara bilen tyngre. Om man nu ska ha stereo så räcker orginal bra.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Jag lider när jag sätter mig i bilen nu, bytte från min raggarvolvo som hade ett helt utmärkt välljud.
Har planerat att bygga ngt vettigt i min BMW 525:a nu.
Men efter att ha kasserat två uppsättningar kickpaneler så orkade jag inte kladda mer med skiten just då.
Nu sitter det ett vettigt framsystem från MDS i kickarna och skapar söta resonanser kring 100Hz :gnissla
Men förmodligen kommer detta ändra sig i sommar då jag gett mig fasen på att stoppa i en baslåda som fyller ut utan att ge ngr dB vinster eller ryggdunk av värre kaliber.
Måste ta tag i detta snart......ska baaaaaraaaaa som Alfons sa :rolleyes:
//Tobbe

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
Jag hade Kenwood bandspelare och cd-växlare i den högre= dyrare, visserligen 2 år gammal, klassen. Frontsystemet var DLS u36 med hemmabyggda filter som hade fiiiina komponenter i sig. De var placerade i riktade kickar. Som bas spelade en Rockford punch 10-tummare i sluten låda. Pioneers 4 ' 110 W klass A steg som fick hjälp av en DLS 1,5 faradskonding drev det hela. Lät förjävla bra!!!

Nu har en tjyv alltihop :mad: :6surkart

CBRDea

Trying is the first step towards failure
Gick med
25 Mar 2003
i ett grönt hus vid en fotbollsplan i gbg
Hoj
Fireblade Tiger Edition
Jag hade en fin panasonic cd, ett pioneer fyrkanalssteg, MDS frontsystem i mellanklass, två Pioneer open-air 8" i hatthyllan samt en MDS 12" i sluten låda i skuffen. Poppade på jävligt bra :banana

MEN!! :4skrika

1:a inbrottet: Ett gäng cd-skivor plus fronten till huvudenheten

2:a inbrottet: slutsteg, baslåda, hatthyllan samt det mesta av mina kablar

3:e inbrottet: Kan man kanske kalla 3:e gången gillt, då försvann hela bilen :huvet när jag fick tillbaka den så var frontsystemet borta plus att det såg ut som en bomb exploderat i bilen.

Allt detta inom nio månader :näsblod

Så efter tre inbrott fick jag nog, nu har jag ingen bil och huvudenheten ligger i en garderob hemma hos mamma. Nu är det bara hojar och hemmabio som gäller.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
just nu har man lagomt ljud..
en kenwood pjäs modell dyrare.
ett mds skitsteg o en tias låda även den från mds.

i min gammla opel fick jag kommentaren av nåra som skulle till krogen..

öhhhhh!! allting rör sig :D o så här såg dom ut :skrämd

de dyraste jag har haft sålde jag efter en vecka för jag vart för rädd att det skulle bli stulet.
drev en 12 med det steget o fick dra ner vredet på steget till minimum :rofl fick även skruva ner basfiltret till hälften ...

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Jag har inte något ljud att prata om i min bil längre. Bytte den jäkla fläktremmen... ;)

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
mp3 spelare, nå mds högtalare som är hyfsade, ett krunch monoblock och en soundstream spl 170, det lät svinbra tills det kom snö i steget. Nu låter det inte längre och min ekonomi tillåter inte att jag skickar in det.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
samma spelare sm kazmur, 2 små högtalare och en baslåda..

ey kazmur, blir dina CD skivor hejdlöst varm ai den spelaren? mina känns fan som dom ska smälta ibland när man tar ut dom :va

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
AlpinA skrev:
Inte mycket sånt ljud, men den silvriga prylen har väldigt skönt ljud med hjälp av den stora gröna :)

Grönt agg var det fulaste jag har sett :näsblod Men huvudsaken det pumpar på bra :)

Jag har endast ett 1 meter långt 3,5" rör som låter ljudet från de två turbosarna få härja fritt. Mer ljud än så behöver man inte, förutom stensprutet på den skrapade karossen :D
I min gamla bruksbil (som stått i två år) har jag en cd-spelare och EN 6,5" högtalare i högra dörren. Mer än så behöver man inte.

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
Lyssnar på detta :) Underbart V8a ljud inga stressfläktar o sånt trams heller :tuttar . Stereon nämner vi inte :D

Bifogat

• PICT0020.jpg
    PICT0020.jpg
    20.4 KB · Visningar: 100

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
Motorn i bilen låter helt underbart men om jag skulle vilja lyssna på stereon så sitter det en Harman/Kardon anläggning i bilen med tillhörande baslåda, otroligt välljudande dock så är det mest finlir inte något fruktansvärt tryck. Den stora fördelen är att min stereoanläggning aldrig kommer bli stulen då den är orginal från fabrik och såna anläggningar har en tendens att få stana kvar hos sin riktige ägare.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Kleiv skrev:
Motorn i bilen låter helt underbart men om jag skulle vilja lyssna på stereon så sitter det en Harman/Kardon anläggning i bilen med tillhörande baslåda, otroligt välljudande dock så är det mest finlir inte något fruktansvärt tryck. Den stora fördelen är att min stereoanläggning aldrig kommer bli stulen då den är orginal från fabrik och såna anläggningar har en tendens att få stana kvar hos sin riktige ägare.
tror du på fullt allvar att om nån gör inbrott i din bil så skulle dom lämna din anläggning för att den är gjord på fabrik?

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
honkiie skrev:
tror du på fullt allvar att om nån gör inbrott i din bil så skulle dom lämna din anläggning för att den är gjord på fabrik?

Är du dum på riktigt eller förstod du inte vad jag skrev???

Min anläggning passar enbart i en BMW 3 serie coupé (E46), och då måste tjuven ha en likadan bil eller känna någon med sån bil för att kunna sälja den. Det minimerar risken att den skulle bli stulen, en annan sak är att min stereo inte är speciellt "bling bling" om man jämför med en fet Pioneer nav med DVD.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Vem fan behöver stereo?

Bifogat

• DSCN2245 (Medium).JPG
    DSCN2245 (Medium).JPG
    89.5 KB · Visningar: 97

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Ingen tjuv snor en original H/K-anläggning från en e46 eftersom de låter kass (ja, det sitter i min bil med...). Har inte hunnit så långt med ljudet i nuvarande bilen, enbart bytt till DLS UP6 i dörrarna och bytt basarna i original baslådan. I förra bilen hade jag Pioneer DEH-P6400R med växlare, två st Audio System ADS-steg, Amega Q-Comp 1"+4"+6,5" och en icke nämnd 12" i 45-liters låda. Lät bra som fan.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha