Vad har ni för Racebuss?

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
jag har en maxi sprinter .. kanon bra buss med mycket plats å 3 sängplatser kyl,micro mm
och den är till salu :tummenupp
 

Robban_R6

Rookie
Gick med
18 May 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
Yamaha R1 -04 Banhojjen
Det lät tråkigt har sj en vito 120cdi (v6) har nog aldrig varit mer nöjd 25 000 mil på 2 år utan ett enda fel på bilen....

Sen kan ju tilläggas att 05-or och äldre rostar som fan, men är det en nyare så behöver man inte mekymra som om rosten.

ja det är väl jag som fått ett måndags X. den funkar nu igen iaf. De fick byta någon styr historia till växellådan samt flasha om den och byta någon elektronisk grej i växelspaken. Men nu kom jag hem med den igen och nu gnisslar skiten när jag stänger av plus att de hade saboterat slangen i från högtryckspumpen till soppa filtret så jag körde slut på en tank diesel på 8 mil. Det blir bara bättre och bättre. Kanske skall vi byta bil?
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Min förra Transporter (2.5l bensin) så bytte jag och farsan Kamrem, vattenpump (som drivs av kamremmen) rullar och remspännare.
Delarna kostade runt 3.000-3.500kr Det var trångt, men inga svårigheter. Jag lånade dock ett specialverktyg som höll kvar vevaxeln i rätt läge när man lossade på bulten till drivremsskivorna. (vilket krävdes för att få bort en skyddskåpa)

Idag har jag en Transporter 2.5 TDI med ett par tusen mil kvar till nästa kamremsbyte.
Som någon skrev tidigare så ska man byta remmen till bränslepumpen samtidigt och det är tydligen ett projekt i sig, men det undersöker jag när det närmar sig.. :)
 

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Ort
Götet
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Så liten som möjligt, personbilskomfort, fullservad, ECC, larm och bra framkomlighet i trafiken :tummenupp :cool:

s-amb-gixxer.jpg

Nä, nu blev man avundsjuk... sån har ju jag oxå spanat in ;p Coooolt :tummenupp

Appropå alternativa transportbilar:

Nissan Serena
Renault Kangoo lång
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top