Vad har ni för Racebuss?

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Transporter is da shit! är ägare till en T4 2.5 TDI, 2 racehojar eller 3 endurohojar + utr är inga problem, evighetsmaskin som bara går o går, billigt och bekvämt. köp ingen Vito, dom rostar som fan!
 

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Vindeln
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
Måste ju ha en v8 för o orka dra alla reservdelar man behöver efter krasher :näsblod
 

Bifogat

  • Bild008.jpg
    Bild008.jpg
    173.3 KB · Visningar: 111

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
En liten undran ang vw transporter hur pass stor skillnad på längden är det på långa varianten och vanliga?

Hjulbas på den korat är 2920mm och den långa är det 3320mm om du vill veta exakt..

mitt tips är hyundai H100, eller Alquida buss=) jag fick in 3 racehojar i den, det va trångt med det gick..
Körde den från Falun till Midlanda med 2 hojar i bussen 5 på ett släp, utrustning, soppa och vertyg till alla hojarna och den drog 1,1l/mil...
förvisso tog den 1,1L/milen när den va tom ochså=)
Dom kan vara ganska rostiga och fula, dock är dom jävligt billiga och starka..

Ett het tips om man har lite kulor, Köp en Vw Transporter T5 178Hk TDI, en kompis tog hem en sådan från tyskland med en pall öl i och låg på 120 hela vägen hem, då snitta den 0,6l/mil.. det är inte dåligt=)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Angående T5orna så verkar ägarna var mindre nöjda med dessa än med de gamla T4orna. Dom är tydligen inte lika pålitliga men det kanske bara är de första årsmodellerna...
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
T5:eek:rna har nog lite för klena växellådor, det tillsammans med att de ofta lastas tungt sliter nog väldigt på drivlinan särskilt med den stora TDI motorn.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Har hittat tre objekt denna vecka som jag verkligen skulle köpt, alla har blivit sålda inom nån timme från att annonsen kommit ut på Blocket. Har folk nån hysteri på att köpa transportbuss på senhösten eller?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Mot bättre vetande vad gäller rosten ser det ut som det blir en vito för mig ändå.
Kompis som har en -02 enägars dieselautomat och en mb-mek i bekantskapskretsen så jag chansar nog.

Inga haverier på den än,dock omlackad 2 gånger pga. rost.....

Lånade den i somras och gillade den verkligen,billig på soppa och bekväm och lättlastad.

Henrik
 

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
Är det dyra kamremsbyten på transportrarna?
Ser ju onekligen trångt ut iaf :gnissla
 

Lg

Yes its an STI....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
California, Santa Cruz, USA
Hoj
Honda CBR1000RR, YZ 450F 10, 133 Lucky, CRF450R 09, Subari WRX STI 07
ingen buss direkt men det funkar.. kan bli svårt att hitta på blocket :D
 

Bifogat

  • camera winter 08 002.jpg
    camera winter 08 002.jpg
    230.5 KB · Visningar: 215

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Så liten som möjligt, personbilskomfort, fullservad, ECC, larm och bra framkomlighet i trafiken :tummenupp :cool:

s-amb-gixxer.jpg
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Är det dyra kamremsbyten på transportrarna?
Ser ju onekligen trångt ut iaf :gnissla
Manualen rekommenderar att man ska ta ur motorn, för allt :gnissla Men jag böt topplockspackning med motorn kvar, det gick, med massor med vilja, våld, vaselin och skohorn :tummenupp Det borde gå rätt bra att byta kamremmen också, med samma inställning :)

Fast det ska väl tilläggas att jag har en 2.0L, det borde vara betydligt trängre på en 2,5L, den har ju trots allt en cylinder till, och dieslarna vette fan :va
 

zeki

Varför har ni repade knäpuckar ?
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 modell grön
Det går att få in den hyfsat rakt i en jumpy hade min r6a där, men skall du ha med mer grejjer blir det trångt. Köpte en vito v6a för att få plats. köpte den ny förra året den har nu gått 6000 mil pendlar i den varje dag. men jag har aldrig haft en bil som stått så mycket på verkstaden. Nu står den där igen med crashad automat växellåda och de får inte ens ut den ur verkstan där den varit parkerad i 5 dagar. men tack och lov finns det garantier:p jag siktar på en transported eller nissan skåpet vet inte vad den heter

Lyck till i letandet

Det lät tråkigt har sj en vito 120cdi (v6) har nog aldrig varit mer nöjd 25 000 mil på 2 år utan ett enda fel på bilen....

Sen kan ju tilläggas att 05-or och äldre rostar som fan, men är det en nyare så behöver man inte mekymra som om rosten.
 
Last edited:

Tomas81

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Bromma
Hoj
k5. ktm 660
Fast det ska väl tilläggas att jag har en 2.0L, det borde vara betydligt trängre på en 2,5L, den har ju trots allt en cylinder till, och dieslarna vette fan :va[/QUOTE]

Det va några år sen jag skruvade med dom här bilarna men vad jag minns så är det lika trångt på 2l som 2,5l. Dieslarna har en pumprem också.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
En Transit 130,
fast jag har ingen nytta av den.
 

Bifogat

  • transit5.jpg
    transit5.jpg
    168.1 KB · Visningar: 90

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Mosta Hill Sweden
Hoj
har 2 hjul
Vet inte om någon av DP Race Tech Shop Hack kan kallas "racebuss".....

DP Race Tech Shop Hack Mk I har hängt med lite för länge, en 97'a Skoda PickUp 1.3L eastblock bensinare med ett Hot Rod stuk som dykt upp på träffar, shower, Forum, etc. Funkade fint att lasta en hoj eller två scooters men nu har hon gjort sitt och väntar på en sommar som Hood Ride....

DSC00785.jpg

DSC00789.jpg


DP Race Tech Shop Hack Mk II är en 01'a Fiat Scudo Abarth, vit och fin påminner mest om ett....

DSC00792.jpg


Till våren ska DP Race Tech Shop Hack Mk II vara klar, nya fjädrar, fälgar, diesel tune box, dekalad och fin. Letade länge efter en ersättare till Skodan och pratade med många och ALLA sa glöm Vito, bara problem, Transporter är för dyr och rostar, Peugeot Expert & Citroen Jumpy är bra val i lagom storlek men Scudo är samma bli men med sämmre andrahandsvärde bara för att det står Fiat på den, och så sant som sagt jag slantade säkert 5.000.- mindre för en likvärdig men med Fiat logga. För mig måste den funka både som bruksbil & transport, gillar verkligen att man kan köra projecten gömda för ögon & fingrar (2 hojar går in bak och har även lyckats få in 3 plåtVespor) och den funkar bra till vardags, 3 platser i bredd fram, bra knuff i motorn, soppasnål som få och inte mycket större än vilken bil som helst....

DP says: Nog Sveriges enda Fiat Scudo Abarth....
 
Last edited:

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
En Transit 130,
fast jag har ingen nytta av den.

Nu vet jag inte vart 'fint som faen' ligger, kanske är för långt, men vad är det som behöver fixas på den och vad vill du ha?

Edit : Såg nu att den är långt bort, och att det var lite för mycket jobb på den.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top