Vad har ni för yrke?

Jonteponte

Har inte knäpuckarna på
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma, ibland borta.
Hoj
Kawasaki Vulcan S 2016 ABS
sgtpepper skrev:
OM-Gruppen?

Jag är också utvecklare som kodar Java och dricker kaffe, det är ett hårt och svettigt jobb, men någon måste göra det :).

Faktiskt inte. Vill inte hacka Cobol på AS400 ;)

Vi har haft tur (otrolig tur) och blivit uppköpta av ett riktigt stort företag. Men allt är inte klart än så det är lika bra att man håller käft tills det är det :) Men jobb har jag. Skrev på kontrakt i förra veckan...

Och var jobbar du? Financial Services nishen är ju inte såååå stor i Sverige så man borde ju ha hört talas om de flesta företag i alla fall. ORC kanske?
 

Fireblejd

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Ulricehamn
Hoj
Kommer snart
Trodde att jag skulle få pyssla med animering och digital film när jag började högskolan, ack så fel jag hade... Tydligen ska vi låsas in i någon mörk källare och skriva rapporter om samhället när vi är färdigbakta. Jaja, en vacker dag kanske jag kan få ett riktigt jobb jag med...
 

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
950 SE
Yrke

Jag jobbar åt Vattenfall service Nord med drift och underhåll av alltifrån Skanovas likströmssystem till 400 KV ställverk till Vattenkraftstationer (är stationerad på Stornorrfors så där finns ju huvudsysslorna). Kommer dock från och med i höst att jobba med att utveckla vår mekavdelning i kustområdet...
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Jag kör turistbuss här Båstad Buss. Så ser ni en vit buss som det står Båstad Buss* på någonstans i Sverige eller Europa så gå fram om det sitter en stackare där som hellre hade kört hoj.
Passerar ni mig någonstans längs vägarna så uppskattas en lång Wheelie under omkörningen.

När jag är ledig från bussarna så kör jag bärgningsbil.
Jag har även jobbat i järnhandel, kört slamsugare, lastmaskin och fjärrbil.

*
 

Bifogat

  • resize of s 415 hdh helt ny i leverans hallen.jpg
    resize of s 415 hdh helt ny i leverans hallen.jpg
    66 KB · Visningar: 340
Last edited:

Xraptor

XXX
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Penelope
Fan jag bara säger det vad vore Sverige utan hoj åkare? Vi har ett finger inom allt verkar det som...coolt! :tummenupp
 

Ericsson

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
Jonteponte skrev:
Jag jobbar som utvecklare på ett företag som gör system inom financial services (värdepappershandel och annat skoj). Kodar i Java och dricker för mycket kaffe :)

Inte IB väl, för dom finns ju inte längre ?

Kan inte tänka mig att det finns mycket annat i Umé i den branchen...
 

Linkan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett bajsbrunt hus
Hoj
sätaekserr sjufemti
Mr. President skrev:
Jag är nybliven Nisse på Manpower. Tidigare gjorde jag jättebra kabel till försvaret, sjukvården, kärnkraften osv. Och före det gjorde jag Sveriges mest köpta bil (dom som går att äta). Men är igentligen utbildad svetsare och plåtslagare.

Aha jobbade åt Habia mao.
Om du jobbade på bilfabriken som ligger vid ån så har vi säkert sprungit ihop ett par ggr skulle jag tro. En annan är en sån där dum kille som har jour lite då och då och byter proppar åt er vitklädda arbetare som brukar vara indränkta i majsmjöl :D

Jobbar åt Midroc (a.k.a elektro montage förut) i Gefle...
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Re: Yrke

750r Mange skrev:
Asfalt kung!!!!!!! :tummenupp
Jobbar som processtekniker åt NCC Roads i sverige...D.V.S att jag tillverkar asfalten som ni åker mc på....( O:B:S Om ni klotar är det inte mitt fel utan bara ni som är dåliga på att köra) :D


Ha! Å de e jag som gör maskinerna som ser till att packa din asfalt.

Kälsprickor?? Va e de??? :D
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
En IT-mupp till... utvecklar system till höger och vänster i gbg ofta åt lokalt bil och lastbilsföretag, vad ä de dom heter nu igen... :rolleyes:
 

fridolina

Guest
detta gör jag hela dagarna:
(förutom just denna vecka då jag är på mallis, hehe.. ska se om jag lyckas få in denna bild..)
 

Bifogat

  • 309.jpg
    309.jpg
    15 KB · Visningar: 350

fridolina

Guest
yes det går ju nästan å se hela serien :)

till dig som inte ser den: messa mig så lovar jag å hjälpa dig :D

f.ö. utbränd fd chef inom samma bransch. inge kul å va chef :zpy
nu har man det ju kanon, som vanlig anställd kan man ringa chefen en lördag å be om semester en vecka för att man hittat en sista minuten-resa. och eftersom jag har en så himla bra chef så säger hon att de e ju inte problem, ta en whiskey åt mig oxå :tummenupp så nu sitter jag på mallis å njuter :cool: :öl :rock
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Jonteponte skrev:
Faktiskt inte. Vill inte hacka Cobol på AS400 ;)
Hehe, det kan jag förstå, men AS400-orna är fina burkar har jag hört (aldrig jobbat i AS400 själv dock). Cobol däremot :eek:

Jonteponte skrev:
Och var jobbar du? Financial Services nishen är ju inte såååå stor i Sverige så man borde ju ha hört talas om de flesta företag i alla fall. ORC kanske?
Nja, jag jobbar inte inom financial services, jag har ett par polare som gör det, därför tänkte jag på OM-gruppen :). Själv jobbar jag på IBM som konsult a.k.a IT-hora :D.
 

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Ort
I Skogen :D
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Jobbar som Konsult i byggbranschen.........
Jobbade tidigare som rörmokare innan jag skolade om mig till en ingentingjör. Sitter nu och ritar i AUTOCAD Ventilation vatten värme,värmepumpar, energirådgivning mm på Ångpanneföreningen.
 

Pawwe

SDK Socio#2533
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Järfälla/Viksjö
Hoj
Ducati 1000SS -06
Konsultchef åt ett gäng it-****r :p
hpc60_topnav_hp_logo.gif
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Smågris skötare :hej

Uppdaterar:
Djurskötare och instruktör i ladugården på naturbruksgymnasium.

(plågar med andra ord åxå elever, lixom watson å MW :banana )
 
Last edited:

CBRDea

Trying is the first step towards failure
Gick med
25 Mar 2003
Ort
i ett grönt hus vid en fotbollsplan i gbg
Hoj
Fireblade Tiger Edition
Jag arbetar med att utveckla intresset för fysisk aktivitet samt konsten att räkna hos våra blivande sporthojsåkare.

Jag försöker givetvis slå in i deras skallar att köra hoj är bland det roligaste och häftigaste man kan göra.

Funderar på att börja en liten strejk p.g.a. jag tycker att jag är åt helvete för välbetald! Jag har faktiskt bara 4,5 år på universitet men tjänar trots det nästan lika mycket som mina outbildade kompisar på fabriksgolvet.

Jag är lärare i idrott/matte, mellan- och högstadiet :rock
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top