Vad har ni för yrke?

Custom

TRX850 snart
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
T R1
Kemislusk på Saab Aerospace :eek: ser till så att flygplansbyggarna får sitt material lim färger tätningsmedel............ kontrollerat o klart supernoga med kvaliteten eftersom det är flygande.


:bow :bow :rock SAAB Turbo :fatta! :whip
 

Jonteponte

Har inte knäpuckarna på
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma, ibland borta.
Hoj
Kawasaki Vulcan S 2016 ABS
Ericsson skrev:
Inte IB väl, för dom finns ju inte längre ?

Kan inte tänka mig att det finns mycket annat i Umé i den branchen...

Japp IB var det minsann. Är du kanske gammal IB:are? Det var ju ganska stort en gång i tiden... 170 anställda eller nåt?
 

gixxer1000

...nu på en svart retta...
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Täby
Hoj
Yamaha R1 -04a.../Tidigare; TL1000R -00, Gsxr1000K2, KTM520, KX250, Stiga Villa Pro...
ATM (bankomat) övervakning och service, behöver ni stålar..... :rock
 

Mr. President

Luspank
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Älvkarleö Bruk (Gävle)
Hoj
En 86:a GSX-r 750, en ProStreet Gsx-r1100 Turbo, en ProStreet Hayabusa och har blivit med Honda oxå
Pondus skrev:
Aha jobbade åt Habia mao.
Om du jobbade på bilfabriken som ligger vid ån så har vi säkert sprungit ihop ett par ggr skulle jag tro. En annan är en sån där dum kille som har jour lite då och då och byter proppar åt er vitklädda arbetare som brukar vara indränkta i majsmjöl :D

Jobbar åt Midroc (a.k.a elektro montage förut) i Gefle...
Du var mej en klurig rackare du. 2 rätt av 2 möjliga. Nu har jag bytt ut de mjölfyllda käderna mot en antistatrock på Ericsson.
 

750r Mange

Asfaltkungen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
piteå (Hortlax)
Hoj
suzuki GSX750 R 96 mini grejer
Re: Re: Yrke

Lobo Gixxer skrev:
Ha! Å de e jag som gör maskinerna som ser till att packa din asfalt.

Kälsprickor?? Va e de??? :D
[/QUOTE

Jobbar du på Dynapack eller??????????

Obehagliga sprickor att köra motorcyckel på :1pajas :D
 

Tyro

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Vindeln
Hoj
Honda Jättesvart fågel -98
Mr. Fraghappy skrev:
Får man fråga vad det är för sorts skola du pluggar på :confused:

Jag går en linje som heter Bilsystemteknik i Arjeplog.
tyvärr är det ju bilar det inriktar sig mot men det blir nog bra ändå...kanske går att vidareutbilda sig mc-testförare
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Kan väl bidra med ett vettigare inlägg då...

Jag kör glassbil. Tiderna är piss och man är ensam om inga kunder kommer ut, så kom ut och handla från Hemglass. Man blir inte så frisk i huvet på Hemglass tror jag, jag har bara varit där i 6månader nu men känner redan att nånting inte står rätt till :p
Alla stannar för lönens skull dock.

Innan dess pluggade jag 3år Natur och efter det kom jag aldrig på vad jag skulle göra så jag pluggade 2år samhälle. För att få råd med hoj under tiden jobbade jga på Burgeg King efter skolan och på helger.
Har även jobbat i Tyskland som montör och plåtslagare für die ganz grosse Klima anlagen.
Frankrike har jag oxå "jobbat" i....

Har även haft många ströjobb på Ica, Hemköp och sånt trams. har delat ut reklam som 12-åring :zpy

Kommer inte att stanna så värst länge på Hemglass. Vill bara ha klart 950R och sen kanske jag skall plugga kriminologi eller så drar jag utomlands igen, låååååångt bort.

Måste tillägga att jag har ganska låg förståelse för de som verkligen inget jobb hittar. Det finns tusentals lediga platser och jag har varit på miljontals anställningsintervjuer överallt. fick en gång ett erbjudande om ett vikariat på en högstadieskola som samhälls/svenska/religion-lärare och då var jag 19år. Tackade dock nej för jag ansåg inte vara vad eleverna behöver.
Jobb finns i överflöd.
Börjar själv att hata att varje dag jobba och gå miste om träning på gymet, vänner, utelivet, ALLT. Tiderna på Hemglass är i stort sett 13:00 till 22:00 ungf. Kan även vara 12:00 till 23:30 helt beroendes på hur dagen ser ut med kunder osv osv.

Blev medlem i facket igår. :cool:
En klar fördel om man har en chef som hotar med uppsägning hela tiden. Hon är inte frisk i huvet och skulle ni läsa om en kille som tröttnade på sin chef som nu sitter häktad för grov misshandel så spy inga moralpredikningar här. :D

750RR
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Jobbar med industriell IT, typ sammankoppling av PLC system och styrning med databaser och datalagring. Utvecklar styrmjukvara och visualiseringsprogram för kemiska reaktorer, jobbar i ett litet företag, främst mot pappersmassaindustrin.

Har även jobbat som snickare i två år,

/F
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Jobb...

Jobbar som sevicetekniker med dokumentlösningar Typ skrivare faxar kopiatorer scanners osv. Jobbar även mend svenska spels och ATG:s grejor.
Sen e jag deltids-brandman på brandförsvaret i Halmstad oxå...
Tid över till att köra hoj???? Jajjamensan
 

Nostromo

Heppa!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Såld!!
Service/data tekniker.
Far runt i landet å fixa våra kunder datorer,nätverk,bankomater,skrivare mm.
Kan lite om mycket m.a.o
:squid
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top