Vad har ni under era skinnställ?

Ozzian skrev:
2162745 Jo, alltså.... Jag har ju mej själv innanför skinnstället :D

Vad var det nu som gällde med syntetmaterial (ej nomex och liknande)?
Har för mej att man ska ha bomull närmast skinnet ifall man åker omkull, friktionsvärmen från asfalten kan göra att nylon och liknande smälter och bränns fast i huden, eller är det bara en gammal skröna??

Nej, det är ingen skröna. På 70-talet förbjöds nylonfoder i tävlingsställ på goda grunder.
Såren med smält nylon i läkte mkt långsamt och man hade inflammationer som kom och gick under lång tid.
Nylonet var bara till för att det skulle bli lättare att ta av och på, men med lite hjälp fick man av det ändå :)
Jo, på landsvägsställ underlättade det relativrörelser mellan kropp och ställ men med ett figursytt raceställ så flyttade inte stället sig en mm relativt kroppen när det väl satt på plats :tungan

elwe skrev:
2162963 Nej, det är ingen skröna. På 70-talet förbjöds nylonfoder i tävlingsställ på goda grunder.
Såren med smält nylon i läkte mkt långsamt och man hade inflammationer som kom och gick under lång tid.
Nylonet var bara till för att det skulle bli lättare att ta av och på, men med lite hjälp fick man av det ändå :)
Jo, på landsvägsställ underlättade det relativrörelser mellan kropp och ställ men med ett figursytt raceställ så flyttade inte stället sig en mm relativt kroppen när det väl satt på plats :tungan

Hur är det i dag då, det sitter ju någon typ av syntetmaterial i skinnstället, är det något värmetåligt material?
Fleece och superunderställ är väl inget annat än nermalda PET-flaskor (typ :D) så den plasten smälter ju ganska lätt.

Jag ju mitt VISA-kort under mellan skinnen.

Utifall man måste ta Taxi'n hem.

Dal-Mausen

Ozzian skrev:
2163045 Hur är det i dag då, det sitter ju någon typ av syntetmaterial i skinnstället, är det något värmetåligt material?
Fleece och superunderställ är väl inget annat än nermalda PET-flaskor (typ :D) så den plasten smälter ju ganska lätt.

Vet ej hur PE reagerar på friktion ..

Kör med ett tunt underställ från alpinestars. Kanonbra och understället leder bort värmen när det är varm och värmer när det är kallt, fråga inte hur det fungerar, det gör det bara...

Ingen som har något utanpå stället?

Själv kör jag i mitt färgmatchade ställ:

SantaDelivery.jpg

vanligtvis med boxer och t-shirt + ryggskydd är det riktigt varmt kör jag med "birthdaysuit" och ryggskydd :hihi

Är det bara jag som har typ T-shirt och kortbyxor under?
Tycker det är smidigt, om man nu vill ta av sig skinnet. Har själv helställ.. vilket inte är det smidigaste alltid.

Ett "Work Force" underställ som farsan som är hantverkare köpt hem för 50:-. Funkar kanon!

Samma material som diverse mcklädmärken säljer för 500:-+.

Med andra ord: gå till närmsta bygghandel o köp underställ.

Kallt: långärmad polo och en tshirt och ett par långkalsingar..

Varmt: Tshirt o boxer... alternativt leopardtangan, man vet aldrig när man kan behöva bada :P

wtf

Lennart skrev:
2161973 Hej Phil och grattis till köpet......
Jag som så många andra har följt vägen till ditt köp och "kännt med dig"......

Ang att ha typ ett par jeans under ett skinnställ så måste jag göra dig besviken......
Det får inte plats............eller ska i alla fall inte få plats......
Stället ska sitta så tight mot kroppen att du på sin höjd får på dig tunna långkalsonger eller underställ.
Det stog en massa om detta i senaste mc-folket.
Har du för stort ställ så kan skydden vrida sig och skada mer än dom gör nytta. Du ska gå som en Orangutang den första tiden i ditt nya ställ eftersom det kommer att töja sig ganska snabbt....

Jag var in på Beviks i Linköping häromdagen och dom hade rätt mycket snygga kläder!!

Ha ett "underbart" liv nu........och kör snyggt........
förra säsongen köpte jag hela mitt ställ på beviks och hade hela gänget runt mig o hjälpte till när jag prova ut nytt skinn. och det alla sa till mig då var att jag skulle tänka på att få platts med ett par jeans under skinnbyxorna för kalla dagar.. har jag nu blivit vilseledd av en hel butik :confused:

EricMetal skrev:
2180451 förra säsongen köpte jag hela mitt ställ på beviks och hade hela gänget runt mig o hjälpte till när jag prova ut nytt skinn. och det alla sa till mig då var att jag skulle tänka på att få platts med ett par jeans under skinnbyxorna för kalla dagar.. har jag nu blivit vilseledd av en hel butik :confused:
Ja, det tycker jag nog att du har, majoriteten av tiden så har du garanterat inte jeans under.
A & O med skinn är att det inte skall sitta för löst, är det ett nytt ställ ska det rent av sitta tight eftersom det töjer sej lite.
De kalla dagarna kör man med superunderställ eller bomulls-långkallingar.

tja

BigPhil skrev:
2161782 Vad har ni på er under era skinnställ, typ om ni pendlar till jobbet eller är ute på en "sväng"

Ja... alla lustiga svar här:

Alla vettiga svar här:

:-)

Phil
Muskler :gnissla

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back