Vad har ni under skinnstället?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Syntetmaterial under kan göra jätteont.

/P. Lastiknäet

Annars har man väl kallingar och t-shirt under.

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Lyssna inte på dom quattrojonas, dom pratar om delade ställ.
Du bör nog köra med något typ av underställ som andas, du kommer behöva 4 man annars som hjälper dig av med skiten :gnissla

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Kör med långkalsonger som går strax under knäna och långärmad polo året runt. När det är kallt, en extra t-shirt ovanpå plus ryggskydd så klart. Gott att ha lite extra i halsen som motverkar vinddrag och förkyling :)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
har testat nu senaste dagarna med underställ (Craft) och med kallingar + t-shirt. Och självklart ryggskydd i båda lägen.
Understället blev helt klart för varmt nu när det är nästintill sommarvärme.

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Salming hockey-underställ i bomull. Ser ut som ett sånt gammelvärldens kåvbojj-kalsonger utan skitlucka.:tummenupp

Känns som det skyddar mot brännskador vid ev vurpa + att det är lättare att ta av och på ett svettigt ställ med detta under.

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Ett underställ och kallingar/t-tröja!
Tycker att det käns ohygieniskt att svettas för mycket direkt i stället!

RedTop

Se sei incerto, tieni aperto !
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Bimota DB2
Precis införskaffat mig ett underställ i bambu. Bra skit.

1+ på den, och är det lite kallare kör jag med underställ i merinoull.

Man bör undvika superunderställ i polyester eftersom de kan smälta fast i skinnet av friktionsvärme om man vurpar. Bomull, ylle och bambu funkar!
(Källa: Ambulans-Patrik på Gelleråsen som berättade att han med tandborste skurat loss ett antal underställ ur armarna på folk som vurpat.)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag har kraschat 4 ggr utan problem :):gnissla

Jag har också kraschat ett par gånger utan att nåt hände men när det väl gjorde det så slutade jag. Jag tror det gick ungefär 15 km/h och jag hade svarta prickar i knäet i flera månader och det gjorde sjukt ont.

Lyssna inte på dom quattrojonas, dom pratar om delade ställ.
Du bör nog köra med något typ av underställ som andas, du kommer behöva 4 man annars som hjälper dig av med skiten :gnissla

Vem kör med delat ställ? :va

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Tjejer har svart spets under.... jag vet...

Jag vet att en del tjejer har svart spets under...

Jag och en polare var ut och trollade/fiskade i Stora-härsjön utanför Göteborg längs den fina Härskogsvägen.

Riktigt bra väder, sol och varmt som fan, glider fram så sakta i att par knop, ljudlöst, längs strandkanten med el-motorn lätt gurglande på aktern.

Vi ligger väl en 50 meter ut från strandkanten då vi hör ser en sporthoj stanna, av kliver en mörk slank skönhet hon drar av sig skinnstället, och ojojoj wow svart spetsbehå och tillhörande string uppenbarar sig.... mmm.

Vi glor och njuter, ett par sekunder senare, KLADONK, rätt upp på en grynna/grund rakt utanför puddingen, snyggt jobbat PG. Den som färdats i en aluminiumbåt vet kanske hur högt det låter då botten tar i sten...

Undrar varför vi lyckades träffa det grundet.... vi visste ju absolut inte att det låg där....

Fan vad vi garva.....:)

Pudding

...en man med stora drömmar!
Gick med
26 Oct 2008
Hoj
En liten naken 3:a
Finns det nått bra (svalkande, svettavledande) underställ att ha under ett skinnställ? Jag har begåvats med att se ut som om jag sprungit genom en dusch efter ett träningspass.

När jag tränar har jag följande funktionströja http://catalogue.adidas.se/catalogue/se/product/087804/TechFit-Underwear-Tee och den funkar super. Dock är det ju syntet vilket inte är tumme upp om olyckan skulle vara framme? :gnissla

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2022 HD PanAmerica 1250, 2017 Vespa GTS300
Under???
rubber_latex_chaps_7959_MED.jpg

:rolleyes:

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...