vad har ni under skinnstället?

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
Vaektra skrev:
Helly Hansen underställ samt extra långärmad t-tröjja minst 2 buffar. Nu höst 3 buffar och en tröjja över stället. :tummenupp Givetvis ryggskena. :)

Var 17 har du (och får plats med) 2 eller ännu :va 3 Buffar?
:va

stinsen

El stinso!
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
zzr
Vid långkörning nu på hösten

Köp ett vindtätt regnställ att ha över skinnstället.
Funkar kanon!!

walleskydive

Speedoholic
Gick med
31 May 2005
Hoj
GIXXER 750-96
Vad har du under blusen Rut..?

Nu när det börjar kyla av e de långkalingar,typ HH,t-shirt,tröja(polo),öronproppar :hihi ,på sommaren vanliga kalingar men funderar på o ha ngn form av tunnare bomulls kalingar som fungerar svett absorberande,för att stället ska hållas fräschare,(blir kanske för varmt).Pendlar ca 5 mil till jobbet varje dag med skinn-ställ och det är främst halsen jag fryser om,så skaffa gärna en hög polo,det blir ju snudd på minus i 200km/h vid 10+! :tummenupp

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Susp?

kille_hojdille skrev:
jag undrar bara vad har man/ni på sig för kläder under skinnstället?

Ingen som kör med susp? Har läst här om några som har blivit skadade när de klotat. Funderar starkt på att börja använda en sån. Tänkte börja kila runt i sportbutikerna nu när hockeysäsongen har börjat.

Funderar lite på vilka kriterier som skall gälla (förutom att skydda såklart :tungan )

Tex hur lätt det skall kunna vara att kränga det så att man kan pinka ifall man skulle vara helt akut nödig... Vill liksom inte krångla mig stället bara för att kunna ta dän suspen :rolleyes:

bladetrollet

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Fireblade
kläder

Kör med en t-shirt och kallingar när det är varmt ute. Lite kallare väder och man drar på långkallingar och en långärmad tröja, dock inte tjockare än t-shirten. Får en riktig eskimåtröja plats i skinnstället är det för stort. Man får frysa eller stanna inne annars. Finns även hela tunna underställ man kan använda, säljs i sportaffärerna som hockeyunderställ. Materialet spelar en viss roll. Bomull blir lätt lite blött och klibbigt, syntet (funktionskläder) känns bättre. Dessa kan dock ha nackdelen att bränna fast permanent på kroppen om man hasar fram på asfalten och det blir lite varmt. Bara att välja.....

MC Doktorn

Guest
kallingar från dressman och en T shirt funkar väldans bra.
och sen ett :hördu RYGGSKYDD

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
johnny bravo skrev:
en tunn långarmad tröja nu på höst kanten annars en T-shirt å ett par fräsiga Y-front :hihi å så ryggskyddet då så klart.

Förstår inte hur alla får plats med alla plagg under stället, har ni 1-2strl förstora ställ bara för att kunna få plats med kläder eller....
Har fått för mig att ställ skall sitta så slimat som möjligt men kan ju ha fått för mig fel :3freak
Samma fundering här? :va

Kör i kallingar och bomulls t- shirt på sommaren och nu (under + 10) ett Craft lager 1 underställ. När jag nu gått ner 4 kg kan jag även få på mig en Craft lager 2 polotröja. Så tight tycker iallafall jag att ett skinnställ ska sitta, vill ju inte att det ska kuna vrida sig om jag vurpar.

Fryser jag nu så blir det en sporthojtröjan utanpå stället och sen en regnjacka utanpå den.

Ryggskydd? Men vilken korkad fråga... självklart.

Last edited:

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
Kalsonger, en hamster, ett paket kondomer och mormors örhängen. :näsblod

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
walleskydive skrev:
Pendlar ca 5 mil till jobbet varje dag med skinn-ställ och det är främst halsen jag fryser om,så skaffa gärna en hög polo.

Det går minst lika bra med en hederlig halsduk! :tomten

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
jocke i köping skrev:
Näää det ska vara en ohederlig grön militär halsduk ,,
annars så må man krypa ner bakom kåpglaset o bara ge gärnet , he he :yoparty

Är inte det en helt vanlig halsduk då? :kocko
Det är nog bara du som klarar dig utan halsduk för du har ju monterat en harleyruta :näsblod

:rolleyes:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
inte harley ,, ska det syndas ska det göras rejält ,, en dragstar ruta ... he he :arsele

flexbert skrev:
Är inte det en helt vanlig halsduk då? :kocko
Det är nog bara du som klarar dig utan halsduk för du har ju monterat en harleyruta :näsblod

:rolleyes:

Pelleh

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag har 2 par långkalsonger (sexigt värre) och t-shirt, underställströja och polotröja. Över detta har jag mitt skinnställ och eventuellt ett regnställ för att stoppa blåsten om jag kör längre sträckor...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0