vad har ni under skinnstället?

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
I lagomsvenskt mitt-i-mellan-väder är det bomullstshirt och -kalsonger. Stekheta dagar mitt på sommaren, eller i centraleuropa, är det funktionsplagg á la CoolMax (Rukka, Haglöfs, Nike, motsv). Svalare dagar, som nu på hösten, är det försvarets M90 "skjorta" utanpå bomullstshirt. Klockrent plagg, alla borde ha en... eller två. :tummenupp

Mago

I am Sofa King
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kavasaki ZX-7R -97 *såld*
Bara jag som kör med massor av kläder. Älska värme!

20 grader eller mer = träningsbrallor+t-shirt+ryggskena

20 grader eller mindre = träningsbrallor+t-shirt+långärmad+ryggskena

Ja, stället är lite stort. :)

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Ett underställ från clover, bra ventilerat och är riktigt skönt när det är varmt och svettigt, skinnstället glider av hur lätt som helst och man slipper göra akrobatiska övningar för att det sitter fastklibbat med all svett... :tummenupp

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Långa farbron skrev:
Kallingar och bomulls t-shirt på sommaren.

Spär på med ett par tigtha "tjej" mysbyxor som blev över efter en gammal sambo och extra t-shirt,och toppar ev med en jacka över stället.

Ryggskydd är väl underförståt.

:7peta
Ahha det är så du gör , lurar hem dom intet ont anande brudarna , förför dom sliter av dom deras myskläder . för att sen dumpa dom snarast så att du kan iklä dig deras paltor under Skinkstället !!!!
:Bugar :Bugar :Bugar

Vad kallas den pervertionen ?? xxxxfili ?? :rofl

jack_pil

be fast, stay fast
Gick med
21 Dec 2004
Hoj
ZXR400
jag har t-shirt och kallingar... på våren/hösten har jag underställ ifrån halvarssons..
på vintern har jag ett gammalt militärvinterställt under pappas pösiga gamla polisskinnställ :D

Gick med
26 Jun 2004
Hoj
Husa
en tunn långarmad tröja nu på höst kanten annars en T-shirt å ett par fräsiga Y-front :hihi å så ryggskyddet då så klart.

Förstår inte hur alla får plats med alla plagg under stället, har ni 1-2strl förstora ställ bara för att kunna få plats med kläder eller....
Har fått för mig att ställ skall sitta så slimat som möjligt men kan ju ha fått för mig fel :3freak

proPulsion

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
GSX400e -83
schackrutefärgade Y-fronts, tanktop + ryggskena...alltid! Y-fronts håller paketet på plats och tanktopen håller en sval :D

riktiga män bär y-fronts..

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Jag gjorde en miss i somras och gav mig av på en tur till Norrland kl 6 på kvällen i skinnkläder med t-shirt under. Jag rusade först runt hemma på sedvanligt sätt i jakt efter allsköns saker att ha med, så t-shirten under skinnjackan hann bli tämligen infuktad. I höjd med Uppsala gick solen sedan ner och sedan kröp tempen stadigt neråt. I Gävle var känslan att "det här går inte", då var det 30 mil kvar, ca 10 grader i luften. Men genom att inta en slags stelopererad hålling på hojen gick det att komma in i en andra andning så att milen flöt vidare med troligen sänkt kroppstemperatur likt en fisk infrusen i ett isblock. Jag lärde mig att ta pauser inte var en bra ide. Då fick man upp värmen igen så att när man skulle i väg igen blev det riktigt tufft med kylan, med riktiga frossbrytningar :)
Men till slut var jag framme vid destinationen kl 2.30 på natten, då var det 6 grader ute. Morsan födde mig med varmt te och mackor och snart var ordningen återställd. :tomten

Och det var inte på en hoj utrustad med kåpor..
Det var väl då idén föddes at införskaffa en GSX-R..

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
gunnar_gt750 skrev:
Jag gjorde en miss i somras och gav mig av på en tur till Norrland kl 6 på kvällen i skinnkläder med t-shirt under. Jag rusade först runt hemma på sedvanligt sätt i jakt efter allsköns saker att ha med, så t-shirten under skinnjackan hann bli tämligen infuktad. I höjd med Uppsala gick solen sedan ner och sedan kröp tempen stadigt neråt. I Gävle var känslan att "det här går inte", då var det 30 mil kvar, ca 10 grader i luften. Men genom att inta en slags stelopererad hålling på hojen gick det att komma in i en andra andning så att milen flöt vidare med troligen sänkt kroppstemperatur likt en fisk infrusen i ett isblock. Jag lärde mig att ta pauser inte var en bra ide. Då fick man upp värmen igen så att när man skulle i väg igen blev det riktigt tufft med kylan, med riktiga frossbrytningar :)
Men till slut var jag framme vid destinationen kl 2.30 på natten, då var det 6 grader ute. Morsan födde mig med varmt te och mackor och snart var ordningen återställd. :tomten

Och det var inte på en hoj utrustad med kåpor..
Det var väl då idén föddes at införskaffa en GSX-R..

Då har du lärt dig nåt OCH ALLA ANDRA OCKSÅ?

En frysen förare är en farlig förare! (nu låter man som en moraltant!)

RedTop skrev:
Jag har länge åkt med superunderställ i alla väder, men efter att ha pratat med Ambulans-Patrik på Gelleråsen kommer jag att införskaffa ett sidenunderställ till nästa säsong.

Patriks historia om hur han med en tandborste skrubbat loss det fastbrända superunderstället från armen på en förare gjorde intryck....

/RedTop

Det här har jag också lärt mig (för länge sedan).
Är det någon som vet mer om det här?
Är det alltid farligt=smälter?
Smälter det bara vid extrem nötning, t ex i baken el ryggen?
Är alla superunderställ dåliga/farliga?
Sidenunderställ, det finns väl inte så många att välja på?

Jag har även hört att man ska åka med bomullskalsonger el dyl ej syntet så att inte syntetfodret smälter runt benen (även armar m m för den delen, men det är mest banen som är bara under). Stämmer detta?
Kanske borde lägga upp en separat tråd?

Liljeros

Jobbar max
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Bus bil
johnny bravo skrev:
en tunn långarmad tröja nu på höst kanten annars en T-shirt å ett par fräsiga Y-front :hihi å så ryggskyddet då så klart.

Förstår inte hur alla får plats med alla plagg under stället, har ni 1-2strl förstora ställ bara för att kunna få plats med kläder eller....
Har fått för mig att ställ skall sitta så slimat som möjligt men kan ju ha fått för mig fel :3freak

Håller med dig..... Får fanimej andas ut allt vad jag har för att kränga på ig stället ens med ett ryggskydd under... :yoparty

Skulle aldrig våga åka i ett slappt ställ... Det är ju fan halva grejen...
Ett tight ställ fördelar kraften vid en vurpa eller krock... :kocko :kocko

Voltade i sommras och hojjen landade på mitt bröst...
Med ett slappt ställ hade jag nog brutit ett och annat...

Nu bröt jag fan inte ens ett revben.... :tummenupp

Skaffa ställ i rätt storlek.... Behöver ni tröjor, ha dem utanpå eller ställ hojjen i garaget till sommaren !!!!!! :7peta

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Under skinnet: bomullstopp, stay ups (enda sättet att få av sig skinnet sedan... :hihi), ryggskydd

Under sllvädersstället: byxor, tröja, ryggskydd, så mycket kläder jag får plats med beroende på temperaturen... :hihi

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0