Vad har vissa bilister för problem?

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki zx9r
Jag tar för givet att föraren ville ha sin framruta ren så varför ge vare sig tummen upp eller ner. För min del är det ett ickeproblem :)

Hehe, tja.. Det är ju klart att spolarmunstycken är till för att användas. Men inte inte för att jävlas med oss oskyldiga mcförare :D

När man kör om en bil som precis har duschat så sneglar man lite till höger där det sitter 4 grabbar och tokgarvar :gnissla
 

BörjeBjärv

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2011
Ort
Hisinge Island
Hoj
Honda CB400, gamling...
Utan att vara alltför insatt i ämnet kan jag bara utgå från mig själv, och 99,9% av jepparna som är ute på vägen vill
a) inte dra samma sekund som julgranen börjat fundera på att bli grön, eller
b) inte dra spikrakt upp till 20-30 km/h över gällande hastighetsbegränsning (givet att möjlighet finns).

Detta gör att 99,9% av alla människor som ställer sig framför mig, kommer att störa mig. Och eftersom 100% av alla som glider om, och ställer sig framför mig vid ett rödljus, är motorcyklister så har det hänt en och annan gång att jag stört mig på detta beteende.

Och ja, jag kör för fort, för aggro och tillhör alldeles säkert den kategorin av bilister du svär över när du sitter i din bil... Har dock å andra sidan ALDRIG varit i närheten av att genom slarv missa varken bilar eller motorcyklister. :)

Slutsats: Glid inte förbi mig vid rödljuset om du inte alldeles säkert tänkt dig testa i stort sett max-ax på hojen din. Och håll för all del inte på att vingla fram på bakhjulet så att jag måste öka avståndet till dig ytterligare :D
 

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Hehe, tja.. Det är ju klart att spolarmunstycken är till för att användas. Men inte inte för att jävlas med oss oskyldiga mcförare :D

När man kör om en bil som precis har duschat så sneglar man lite till höger där det sitter 4 grabbar och tokgarvar :gnissla

Vafan jag kan ibland slinka in bakom en bil som sprejar rutorna med flit så att mitt visir ska bli lite fuktigt så jag kan få bort de 300 knott som fastnat på visiret efter en tur, nästan så att jag signalerar "spola rutan gesten" med handen så han ska spruta på lite mer :tummenupp

Utan att vara alltför insatt i ämnet kan jag bara utgå från mig själv, och 99,9% av jepparna som är ute på vägen vill
a) inte dra samma sekund som julgranen börjat fundera på att bli grön, eller
b) inte dra spikrakt upp till 20-30 km/h över gällande hastighetsbegränsning (givet att möjlighet finns).

Detta gör att 99,9% av alla människor som ställer sig framför mig, kommer att störa mig. Och eftersom 100% av alla som glider om, och ställer sig framför mig vid ett rödljus, är motorcyklister så har det hänt en och annan gång att jag stört mig på detta beteende.

Och ja, jag kör för fort, för aggro och tillhör alldeles säkert den kategorin av bilister du svär över när du sitter i din bil... Har dock å andra sidan ALDRIG varit i närheten av att genom slarv missa varken bilar eller motorcyklister. :)

Slutsats: Glid inte förbi mig vid rödljuset om du inte alldeles säkert tänkt dig testa i stort sett max-ax på hojen din. Och håll för all del inte på att vingla fram på bakhjulet så att jag måste öka avståndet till dig ytterligare :D

Va trevligt!

Fast eftersom nästan alla här har en hoj som gör 0-100 på under 4 sek så undrar jag vad du kör för bil eftersom du burnar iväg vid varje röd ljus och drar jämnt med en sporthoj.

Jag undrar också hur mycket du tankar för varje månad :D
 
Last edited:

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Att bilarna kör upp i röven på en när man tränger sig vid rödljuset trodde jag berodde på att de ville höra det goa ljudet från ett slip-on utan db-killer:2cool
 
Last edited:

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki zx9r
Vafan jag kan ibland slinka in bakom en bil som sprejar rutorna med flit så att mitt visir ska bli lite fuktigt så jag kan få bort de 300 knott som fastnat på visiret efter en tur, nästan så att jag signalerar "spola rutan gesten" med handen så han ska spruta på lite mer :tummenupp

Okej! Det köper jag.. Men då har du förmodligen stängt visir! Nu snackade jag som sådana som jävlas med än.. Nicht gut! :)
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Har lyckats med konststycket att få kärringstopp efter lite förbismitning vid rödljus :rodnar :zpy , killen bakom klämmer sig förbi och vevar ner rutan å garvar halvt ihjäl sig

Numera kollar jag både 5 och 6 gånger att faktiskt ettan ligger i :nicka
 

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
Suzuki GSF 1200
Jag förstår att han lacka, dom körde ju i hans fil så han var tvungen att sakta in, dvs dom hindrade honom o körde på fel sida av dubbel heldraget.

Försvarar inte alls bilisten, men jag förstår att han rageade. Fint exempel på hur man INTE ska göra, dom borde vikt in i sin fil för länge sen.

Han var ju på väg över med vänsterhjulet i andra filen för att preja dem innan de vek in åt höger framför bilen med kameran.
 

BörjeBjärv

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2011
Ort
Hisinge Island
Hoj
Honda CB400, gamling...
Va trevligt!

Fast eftersom nästan alla här har en hoj som gör 0-100 på under 4 sek så undrar jag vad du kör för bil eftersom du burnar iväg vid varje röd ljus och drar jämnt med en sporthoj.

Jag undrar också hur mycket du tankar för varje månad :D



Problemet är att det (oftast) inte är vad som står på pappret som räknas utan hur mycket av det som används, mendet vet säkert du också ;-) Som nybliven MCyklist undrar jag hur ofta folk i genomsnitt ligger runt "papperstiderna" när ni är ute och kör?

Tankningen ja... En tysk V8 är ju inte jättesnål tyvärr. Men kul :D
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Sådär håller mååånga bilförare på även utan hojar i närheten. De står och små-skuttar framåt hela tiden medans det är rött, gärna en bra bit in på övergångsställen.

De är antingen a; för klena för att hålla emot automatlådan eller b, de har parkinson i vänsterbenet då det är manuellt växlat..
 

tkdrille

Guest
Sådär håller mååånga bilförare på även utan hojar i närheten. De står och små-skuttar framåt hela tiden medans det är rött, gärna en bra bit in på övergångsställen.

De är antingen a; för klena för att hålla emot automatlådan eller b, de har parkinson i vänsterbenet då det är manuellt växlat..

Principen är att man ska sakta ner gott om tid innan man måste stanna. Sen rulla sakta sakta fram och hoppas på att de blir grönt så du slipper starta från stillastående. Men står de still och sen hoppar fram så gör de ju fel. De är lite med Eco. Jag gör så för jag pallar inte stå still =)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Idag fick man sig ett litet garv, tant velade helvit vid vänstersväng från avfart på E18 ned mot Bäckby (Västerås), där korsar man två mötande körfält, och väl över på rätt sida har man vänster körfält avskärmat med heldragen linje, alltså en egen fil att köra i, och man behöver inte vänta på klart från höger s.a.s.

Tanten velade först innan hon korsade de två mötande fälten, stannade mitt i vid avdelningen, väntade in att det var klart från höger, och brakar rätt över heldragen linje ut i det högra körfältet rakt av. :D Och som hon tog i när hon väl kom sig för, hjulspinn å grejer. :rofl
 

Ironcastle

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2008
Ort
Tullinge
Hoj
-15 MT-09 Street Tracker
Utan att vara alltför insatt i ämnet kan jag bara utgå från mig själv, och 99,9% av jepparna som är ute på vägen vill
a) inte dra samma sekund som julgranen börjat fundera på att bli grön, eller
b) inte dra spikrakt upp till 20-30 km/h över gällande hastighetsbegränsning (givet att möjlighet finns).

Detta gör att 99,9% av alla människor som ställer sig framför mig, kommer att störa mig. Och eftersom 100% av alla som glider om, och ställer sig framför mig vid ett rödljus, är motorcyklister så har det hänt en och annan gång att jag stört mig på detta beteende.

Och ja, jag kör för fort, för aggro och tillhör alldeles säkert den kategorin av bilister du svär över när du sitter i din bil... Har dock å andra sidan ALDRIG varit i närheten av att genom slarv missa varken bilar eller motorcyklister. :)

Slutsats: Glid inte förbi mig vid rödljuset om du inte alldeles säkert tänkt dig testa i stort sett max-ax på hojen din. Och håll för all del inte på att vingla fram på bakhjulet så att jag måste öka avståndet till dig ytterligare :D

Jag fattar inte ditt problem. Om närapå 100% av befolkningen inte vill sticka när det slår om, varför ska du då sitta och kaxa i din V8? Utgör du den där tiondelen som vill trampa gasen i botten när julgranen slår om eller vad menade du egentligen? Och hur gör du själv när du ska köra med din nya hoj? Ställer du dig sist i ledet? Har du inte insett skillnaden i smidighet mellan två hjul och fyra? Grejen är ju att du inte kommer att lida av att hojen passerar. Den kommer att försvinna lika snabbt som den dök upp och du har inte förlorat ett skit på det!
Vad gör du när du blir omsprungen i löparspåret? Spurtar? Eller sätter krokben?
 
Last edited:

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Problemet är att det (oftast) inte är vad som står på pappret som räknas utan hur mycket av det som används, mendet vet säkert du också ;-) Som nybliven MCyklist undrar jag hur ofta folk i genomsnitt ligger runt "papperstiderna" när ni är ute och kör?

Tankningen ja... En tysk V8 är ju inte jättesnål tyvärr. Men kul :D

Ja ställer man sig längst fram o kanske lite snett in framför en bil så drar man iväg fort just för att inte påverka körningen för den man "blockerar" och så tror jag de flesta tänker.

Om man däremot är en person som glider fram o ställer sig framför/mitten och sen börjar fisköra så kan man lika gärna skita i det o ställa sig längst bak o köa som alla andra.

Ja V8a.. om du racear vid varje rödljus, som du beskriver att du gör, så måste det bli en tankning om dan för dig :) tought!

Han var ju på väg över med vänsterhjulet i andra filen för att preja dem innan de vek in åt höger framför bilen med kameran.

Ah jo jag såg det ;) men man ser att han blir tvungen att bromsa in först eftersom moppefuckot är på fel sida av dubbelt heldraget och därför blockerar bilen körning.

Bilen gör fel så klart, men jag förstår dock varför han ragear, men det betyder inte att jag har förståelse för det.
 
Last edited:

Hensoldt

Snajper av Guds nåde!
Gick med
29 May 2011
Ort
Köping
Hoj
2003, Kawasaki Z1000
Jag brukar faktiskt lägga mig sist i kön vid rödljusen, just för att slippa rabiata dårar på fyra hjul. Blir det sen dubbelfiligt så kan man ju göra apa av dom då istället. :tummenupp
 

Gammelknutte

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Gävle
Hoj
Honda750
Ironcastle// Det är förmodligen så att dom Du retar Dig på har läst och förstått vad som står i vägtrafikförordningen!
 
Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top