Vad heter denna hjälmen???

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
:Bugar för info om model, och eventuell inköpsställe :) :Bugar
 

Bifogat

  • 250px-TheStig.jpg
    250px-TheStig.jpg
    6.6 KB · Visningar: 3,977

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Super Ténéré -91, YZ 426-00
En polare hade en sån och han var inte direkt nöjd med komforten i den.
Dra gärna en plasthink med frigolit i över huvet. Gör sedan hål i hinken, placera ett cyklop och dra på en toningsfilm från biltema.
Vips har vi oss en bandithjälm. :tummenupp
Största nackdelen med hjälmen är när man sätter på ett mörkt visir. Har en tendens att vilja gå trögt som satan.
Positivt kan tilläggas att det är den designmässigt coolaste hjälmen så skit i allt negativt jag just skrivit ovanför...rock on! :yoparty
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
tokmaa skrev:
2186292 En polare hade en sån och han var inte direkt nöjd med komforten i den.
Har han simpson eller en kopia?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
tokmaa skrev:
2186292 En polare hade en sån och han var inte direkt nöjd med komforten i den.
Dra gärna en plasthink med frigolit i över huvet. Gör sedan hål i hinken, placera ett cyklop och dra på en toningsfilm från biltema.
Vips har vi oss en bandithjälm. :tummenupp
Största nackdelen med hjälmen är när man sätter på ett mörkt visir. Har en tendens att vilja gå trögt som satan.
Positivt kan tilläggas att det är den designmässigt coolaste hjälmen så skit i allt negativt jag just skrivit ovanför...rock on! :yoparty
Hej
Åker själv på gatan med en "riktig" Bandit, Dvs Simpson Bandit: http://www.hembiobutiken.se/images/perra/rorken_20060522/pages/IMG_0541.htm

Gillar kvalitén i den, men den är ju rätt dyr. Man måste tänka på att det är en motorsporthjälm, dvs det är ingen lyx: Enkla D-ringar i spännet (som de flesta reglementen föreskriver) inga ställbara ventilatoröppningar och andra smarta pryttlar. Ljuddämpningen är med flit dålig, det är ju meningen att man ska höra andra hojar/bilar omkring en på banan samt den egna motorn.
Kollar man på visirglaset på en Simpson Bandit så är det i det närmaste dubbelt så tjockt som på en vanlig sporthojshjälm som typ Shoei eller liknande. Det är ju tänkt att man ska kunna sitt i en brinnande dragster en minut osv, det ska tåla en massa delar som far omkring om man rullar med en bil osv. Jag tror att man ska vara beredd på lite amerikanst grovsmide om man ska gilla en Simpson bandit. Modellen kom ju å andra sidan i mitten på 70-talet var jag vet och är lika gammal som Starwars.

Sedan finns det en massa "kopior", de är inte handgjorda i kol- och glasfiber osv som en riktig Simpson bandit. De är i vanlig gjutplast och är mycket billigare. Tror ett märke heter "Bandit". De har jag ingen erfarenhet av.


Mvh
Jörgen
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
sirSmokealot skrev:
2185777 :Bugar för info om model, och eventuell inköpsställe :) :Bugar
Jag kör med en sådan. Snyggaste hjälmen på marknaden, men säkert bland de värdelösaste kvalitetsmässigt. Icke godkänd, plus "billig" inredning. Låter som fan mm.. Men vad gör man inte för utseendet :rolleyes:

Hjälmen heter Bandit XX. Bandithjälmarna är en serie av modeller. XX är nog den vanligaste. Köpte min i eskilstuna hos Robban. Kostar cirkus 3400 pix. Finns även med rejsvisir i "olja" och snabböppning. Det visiret bara går lös på 1400 :skrämd

Återigen, vad gör man inte för att se snygg ut :tummenupp

Sammanfattningsvis, du får väldigt lite hjälm för pengarna om du köper en sådan, men utseendet... MM MM!! :)
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Finns en tysk kopia som heter Bandit XX och en som heter Bandit Alien den första är i plast och icke godkänd medans den senare är godkänd och i glasfiber. vet dock inget om kvalité och passform mm

Grym design dock!
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Jag tycker inte att dom är ett dugg coola, tvärtom. Det har jag alltid tyckt. Ser ju töntig ut.
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Rent informativt,
En bandit kruka är knappst lik en stormstrooper-hjälm.

stormtrooper.jpg
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Bandit = skithjälm :4skrika
 

Gildemeister

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Ort
T-Län
Hoj
GSXR 750 -01, Jardine slipon, KN Filter och Power Commander
Cervantes skrev:
2186600 Finns en tysk kopia som heter Bandit XX och en som heter Bandit Alien den första är i plast och icke godkänd medans den senare är godkänd och i glasfiber. vet dock inget om kvalité och passform mm

Grym design dock!

Det där med "icke godkännd" vill jag att du förtydligar lite...
Jag har har hör det både förr och nu men INGEN har kunnat visa på vilket sätt den inte är godkännd...
Bandit XX är inte gjord av plast... utan av fibermaterial, kolla med tillverkarna.
http://www.bandithelmets.com/xx/index.htm

mvh
Gilde
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top