Ballen skrev:Zahnriemen heter det enl. mina tyska kvitton från Audi Tyskland
Yes, it´s a Ford.Chrille skrev:Det hoppas jag verkligen!! Det har jag bestämt sett i min hög med kvitton men var osäker. Hem och läsa....
Någon som kan toppa 10000:- för att byta kamrem på verkstad? Gör snabbt ett bra bilköp till ett dåligt....
Ballen skrev:Zahnriemen heter det enl. mina tyska kvitton från Audi Tyskland
Sweedo skrev:10 papp?
Fy fan, dags att köpa folkisar å fulmeka?
Det tar man gärna för att åka ståndsmässigt. Flashfaktor framför fordfaktor, typ.Chrille skrev:Valmers, Audiägare bör väl inte göra sig lustiga över höga reservdelskostnader
valmers skrev:Det tar man gärna för att åka ståndsmässigt. Flashfaktor framför fordfaktor, typ.
som i svenskan tappar en del ord sin bokstavliga betydelse, i dagligt tal är Zahnriemen för en tysk en kamrem (eftersom nästan alla kamremmar är tandremmar...)Chrille skrev:Fan, precis som jag trodde. Min tyska räcker till för att preliminärt identifiera zahneriemen som tandrem och det är ju inget som gör mig hundraprocentig.... Jaja det ordnar sig...
Valmers, Audiägare bör väl inte göra sig lustiga över höga reservdelskostnader
Chrille skrev:Det säger änna SHABOOM när man kommer med Audin eller vadå?
Pilsner skrev:...
Vad snackar vi för bil? Testarossa? Previa?
Mondeo har väl ingen kedja! Annars blev jag totalblåst av verkstan som bytte kamrem...Chrille skrev:Ford Probe 2.5l 24V.
INTE samma motor som i Scorpio och Mondeo då dessa har kedja... det trodde jag dock när jag köpte den.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=45923&highlight=Probe
Gulsnabbtrajja skrev:Mondeo har väl ingen kedja! Annars blev jag totalblåst av verkstan som bytte kamrem...
Sorry jag hänger inte med. Nä sketen 4:a med rem och verkstan tog 2 papp (el 2500) inkl byte av alla tryckrullar och samtidigt oljebyte.Chrille skrev:Har du sexa i din? Fan, jag får olika svar av olika Fordverkstäder hela tiden. Äv va fan, jag får väl skruva med skiten själv som vanligt.
Vad betala du för det bytet?
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |