Vad jobbar ni med ?

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Jobbar som projektledare/montageledare/mätingenjör med mekaniskt underhåll på vattenkraftgeneratorer/turbiner. Stora och tunga grejer som ska monteras och justeras inom snäva toleranser. Känner mig lite hemma då jag ser husabergrobins bilder, kollade lite på hemsidan och såg att den firman även tillverkade turbin/generatoraxlar vilket var en nyhet för mig. Har iofs inte pysslat något med nymontage utan de axlar jag haft på verkstad har varit där för indikering/renovering.

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
husabergrobin!

Vilka fartygsmaskintillverkare levererar ni vevaxlar till?

ja du,tror det den där var till sheffield om jag inte minns fel,fast vevaxlar är det inte så ofta vi gör numera,men vi tillverkar o skickar grejor över hela världen i princip

Bergare

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
06 Yamaha R1 å en zx10r 2004
Jobbar som ställningsbyggare offshore i Norge och tycker det är ett toppenjobb :)

manneman

Guest
Arbetsledare/Snickare på byggföretag i Göteborg bor söder om Ängelholm. Har legat på trakt i över 10 år och bryter jag den vanan blir det inga äventyr!
Arrangerar även idrottsevenemang på mästerskapsnivåer och syns ibland i media pga det. Tränar lite nättare nu för tiden, låg på elitnivå i triathlon tidigare men närmar mig några år över 40 nu så kroppen börjar säga ifrån att dra ner på tempot.

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
smygfotade litet nu när jag jobbar natt,egentligen är det fotoförbud här då kunderna kräver det,men ni skvallrar inte va?
får lägga in dom i möra,kan inte göra det från jobbdatorn...

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
husabergrobin!

Vilka fartygsmaskintillverkare levererar ni vevaxlar till?

gör grejor till ge rolls royce siemens abb hyndaui(stava?) värtsilä,kessler renk toschiba shell akker statoil skf vi tillverkar allt efter kundens spec från kärnkrafts detaljer till stora lagerämnen plattor stänger p-axlar vevaxlar,turbinaxlar krossaxlar rotorer roderstockar,ja vad som helst,både svarvat o fräst.
mycket off shore grejor på gång nu,men vi har problem med vissa matrial än,men det är ingen annan i världen som kan klara det heller,men vi tror vi har hittat felet nu och att proven ska hålla som det är tänkt....

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC