Vad köpa i bröllopspresent?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag ska i helgen på bröllop. De som ska gifta sig flyttade till Danmark för några år sen så jag har inte jättekoll på vad de kan behöva. Listan de lagt upp på internet har ingen avbockningsfunktion, och jag känner inte så många andra som ska dit så den listan är ganska värdelös. Samt att jag vill köpa något kul så alla giftassugna singeltjejer på festen kommer ihåg mig som den där trevliga killen med humor och fantasi tills festen på kvällen.

Den "bästa" idén just nu är att växla en 500kr till 20:eek:r och ge ett brunt maffiakuvert.

Sen har jag hört att gåvan ska motsvara kostnaden att ha mig på festen. Ryktet säger att det är bjudbar så jag kommer ju bli jävligt dyr att ha där.

Nå bullen, vad ska jag köra.

P.S Jo jag är mot kärnfamiljen som norm och ogillar religion som konstruktion för att förtrycka den icke ägande klassen.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Boken "Kama Sutra"

Uppskattas och kan behövas för livet efter ett bröllop.

Singeldamerna på festen kommer att uppskatta det. Du berättar nämligen att du är fullärd och behöver inte boken längre:tummenupp

Dark_Messenger

Guest
* Ta reda på vad paret kör för hojar och ge dem resp verkstadshandbok.
* Gå ihop med några andra och köp ett startpaket för mc på körskola.
* Ge bort en "upplevelse" genom att köra helvet på bana med dom.
* Maffiakuvert funkar men lägg på en femhunka så det blir lite tjockare.
* Presentkort på resebyrå.
* Enorm gummikuk med tvåhandsfattning. (Nån kommer ändå föreslå det)
* Växla in en lax och fyll en spargris med småslantar.
* Köp nån sinnessjukt dyr sprit/vinare.

Spånar bara...... :)

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
Jag som precis skall gifta mig kan ju säga att hålet som grävs i plånboken och sparandet är sjukt! Utan att man ens försöker ta i kring bröllopsfesten och förberedelserna.

Så; om brudparet önskar sig nått speciellt: Ge dem det. :)
Annrs är upplevelser något man har med sig hela livet så det är alltid grymt att ge bort. Kanske inte Hajsafari om man vet att den ena är sjukt rädd för vatten. Låt även bli typ bungy jump om ni vet att de är höjdrädda! Det skall bli ett fint minne, så gåvan är just minnet man får bära med sig.

Annars se om ni kan luska reda på nått av allt det som brudparet med en suck bestämt sig för att skjuta upp för att få råd med bröllopet och ge ett bidrag till det. Se bara till att det inte känns som de får en kuvertavgift. Utan ett bidrag till nått åsidosatt. Detta kan ofta vara bra mycket mer uppskattat, även om ett "kuvert" kan kännas tråkigt att ge bort, än nån fin skål eller en brödrost som blir stående och samlar dam i ett skåp. Extremt många har redan brödrostar å annan köksskit som folk tror att alla nygifta vill ha. Om inte, så har de väl önskat sig det?
I, tja, säg 7 fall av 10 i alla fall så är designgåvor som man köper något som givaren gillar mer än mottagaren.

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Jag ska gifta mig i Juli. Vi kom fram till att presentkort funkar bäst. Ingen gäst behöver fundera sig gråhårig för att komma på vad de ska köpa. Risken för att behöva lämna tillbaka 10 likadana kaffekokare försvinner också.
Annars är resecheckar ofta välkommet. Köp det till dom.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag som precis skall gifta mig kan ju säga att hålet som grävs i plånboken och sparandet är sjukt! Utan att man ens försöker ta i kring bröllopsfesten och förberedelserna.

Älskar man varandra mer för att man blåser 60lax på ett bröllop?

Jag har aldrig fattat varför spåniga brudar ser det som ett självändamål att bränna så mycket stålar som möjligt på att gifta sig, är det bragging rights bland dom andra kvinnorna som har passerat bäst före datumet dom är ute efter?

Är det inte bättre att kunna säga "vi gifte oss för 5loppor, men reste upp 55kkr på bröllopsresan"

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte
Vi gick ihop några stycken å köpte en vinkyl (skåpmodell med glasdörr) som vi fyllde upp med bra viner. Kostade en del men blev inte så farligt i slutändan eftersom vi var några stycken.

Största nackdelen var att det var ett rent helvete å få med sig det inslagna paketet till middagen/mottagningen :)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag har aldrig fattat varför spåniga brudar ser det som ett självändamål att bränna så mycket stålar som möjligt på att gifta sig,

Låt dem bränna så mycket de vill så länge de håller fast vid traditionen att det är brudens föräldrar som står för fiolerna! :fakta

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S

Jag har aldrig fattat varför spåniga brudar ser det som ett självändamål att bränna så mycket stålar som möjligt på att gifta sig, är det bragging rights bland dom andra kvinnorna som har passerat bäst före datumet dom är ute efter?

Är det inte bättre att kunna säga "vi gifte oss för 5loppor, men reste upp 55kkr på bröllopsresan"

Nix, det gör man inte!
Men om man nån gång i livet vill ställa till med en sån storfest, så vilket tillfälle är bättre?
Och sen har vi som sagt inte gjort det lyxigt och storslaget på det sättet. Det handlar absolut inte några bragingrights utan om upplevelsen. Och om att man vill bjuda släkt och vänner på en fest för att fira!

Seså! Back on topic.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions

Plz. Ställ frågan här www.brollopstorget.se/Forum

:gnissla

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Han tillhör den "yttre" bekanskapskretsen, och ingen annan i mitt vanliga "gäng" är bjudna (har redan skämtat/frågat om hur lång ner på reservlistan jag stod). Sen har jag inte träffat någon av dem på något år då de flytta till Danmark. Alltså har jag inte möjlighet att gå ihop med ett gäng för att köpa något större. Sen tror jag baserat på hur deras hem såg ut för några år sen att de premenunerar på grejor från designtorget. Jag var just där och det är sjukt larvigt. Nä nu lutar det åt en finare sparbössa och en jävla massa tior. Sen skriver jag någon rolig text om att lägga i en krona, femma eller tia varje gång de tar en öl. Vilket i Danmark borde bli någon miljon i månaden.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Pilla upp en liten leksaksbil i rektum på dig själv strax innan bröllopet, och sedan häller du i dig 4 liter laxermedel. På festen så drar du ner byxorna och moonar/klämmer till med magmusklerna så blir du som ett levande kinderägg! :tummenupp

3saker i en, överaskning, choklad och leksak! :fakta

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...