Vad kör ni på jobbet?

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
Espen skrev:
2658666 Har aldrig förstått märkespajkastningen... jag har kört de flesta märkena på marknaden och jag tycker de flesta har sin charm/fördelar och nackdelar!

Är du en sån med Volvo tattuerat över hela ryggen? :rolleyes:

Förresten kör du timmerbil eller dragare? Har provat 660:in och den är riktigt fin, I-driven är fin fiiin!
Angående pajkastningen så handlar det mycket om prestige,Volvo och Scania har väl alltid tävlat med varann och nu leder vi(Volvo) Jag jobbar alltså på Volvo lastvagnar som mekaniker/oljeapa:D .
Nej jag har absolut inte Volvo tatuerat nånstans:pannkyss och jag tror nog att du menar I-Shiften och ja den är riktigt grym den har funnits ett tag men först i år komm den till 60 tons tågvikt:tummenupp :D

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Hagster skrev:
2658739 Det ær en TBL-push back. Som man backar/towar flygplan med.
pushback.jpg

Okej, hade du sagt pushback hade jag fattat direkt ju! En och annan sån har man ju gnällt på på Skavsta!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Bushmyra skrev:
2659090 Angående pajkastningen så handlar det mycket om prestige,Volvo och Scania har väl alltid tävlat med varann och nu leder vi(Volvo) Jag jobbar alltså på Volvo lastvagnar som mekaniker/oljeapa:D .
Nej jag har absolut inte Volvo tatuerat nånstans:pannkyss och jag tror nog att du menar I-Shiften och ja den är riktigt grym den har funnits ett tag men först i år komm den till 60 tons tågvikt:tummenupp :D

Jag har jobbat både med volvo och scania på den svartvita tiden, och då var scania att föredra alla dar i veckan.
Volvon växlades med järnspett, scanian med joystick, scanian hade modern inredning, volvon såg ut som en rysk armelastbil från kriget...

Men allt sånt kanske har ändrats?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det är ju en smaksak, jag är en volvo man.

Är ju ändå bara en lastbil, den man körde mest ifrån början blir man trogen mot.

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
sittåträng jumpy HDi den förlängda modellen. bra bil till det jag har den till.. rörpularmobil!

hade en Nissan Serena cargo innan, det var nog det sämsta jag varit med om! Även en kangoo diesel har avverkats. den vill jag inte ens kommentera!

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Nisse Järnet skrev:
2659069 VW Caddy 1,6 -07 Helt ok faktiskt :) Har fått upp den i 185 mätarfart iaf!

Samma här fast en TDI, mööe snabbare :tungan
Men jag har inte vågat "toppa" den, går garanterat sönder om jag skulle prova och jag ligger redan minus på bilkontot :näsblod

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Tja... En Suzuki AY50W Katana (vattenkyld EU-moppe) är arbetsredskapet då jag utbildar alla småfuckon. I vinter ska den rivas ner i molekyler, det som behövs ska repareras och sedan ska den lackas i firmans färger.

Sedan blir det ju att jag kör lite annat som ska på service och så åt farsans firma också. En Audi A4 2.0TDi -05, en Audi A4 Avant 1.9TDi Quattro -04, en VW Golf 2.0TDi -06, en VW Golf Plus TDi -05, tre Suzuki DR650SE -02 (två strypta och en borrad till 703cc), en Kawasaki KMX 125 R -02 och en Suzuki DL650 V-Strom -06. Plus det tunga släpet som jag är lite osäker på vilken årsmodell och fabrikat det har. Farsan har en trafikskola om någon inte redan hade gissat det.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
imaster skrev:

En såndär körde jag med när jag körde post på Saab. Funkade jättebra när den var full med paket, då kunde man köra fort genom svängarna. Försökte ta en sväng lite fort utan last en gång och höll på att dra rakt in i ett landställ på en 340. :näsblod

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Sån här har jag oxå kört :hihi

Bifogat

• SELFRAM (Medium).jpg
    SELFRAM (Medium).jpg
    68.3 KB · Visningar: 92
  • SELIN3 (Medium).jpg
    SELIN3 (Medium).jpg
    51.6 KB · Visningar: 99

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
Mr Baseman skrev:
2658806 FH16 med 420hk??? Var har du resten??? Minsta HK antal på FH16 var 470 -99

Kör själv en FH12 med 420hk... :yoparty

Ha ha där fick du mig! :) Det var allt snack om 660:in som fick mig att tänka FH16. Det är givetvis en FH12:a inget annat. En jubileuimsmodell till och med, skinn och baslåda. Vinröd var den, nu är den stripad med Boxgrön färg! :yoparty

Ricken skrev:
2659895 Sån här har jag oxå kört :hihi

Ha ha, påminner mig mig om en viaduktsolycka vi hade! Första dan efter ungefär tio minuter lyckades killen köra in i en viadukt.
Behöver jag säga att han inte var särskilt välkommen mer :näsblod (timanställd)

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Ja, dom levererades så från fabrik :yoparty

Espen skrev:
2659904 Ha ha där fick du mig! :) Det var allt snack om 660:in som fick mig att tänka FH16. Det är givetvis en FH12:a inget annat. En jubileuimsmodell till och med, skinn och baslåda. Vinröd var den, nu är den stripad med Boxgrön färg! :yoparty

Ha ha, påminner mig mig om en viaduktsolycka vi hade! Första dan efter ungefär tio minuter lyckades killen köra in i en viadukt.
Behöver jag säga att han inte var särskilt välkommen mer :näsblod (timanställd)
Jag hade praktik där då...

Men blev kvar i nästan 2år :hihi

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...