Vad kör ni på jobbet?

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Hagster skrev:
2669145 Uuuuh hatar Fokker. Så jävla värdelösa att lossa/lasta sen är det i princip omöjligt att pusha för man ser inte ett jävla dugg under dom.

Flygande träskor :mad:

DDoric

Behöver mer pengar
Gick med
1 Nov 2005
Hoj
Gixxer 600 -04
Världens slöaste jävla POLO DIESEL.

Och för säkerhets skull ifall man börjar närma sig 100-sträcket så satte de på den STÖRSTA ljusrampen de kunde hitta.
Nu gör luftmotståndet så bilen knappt orkar varva ur på 3:an

Last edited:

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
tigrro skrev:
2667625 Plocktruck här också!:)
Tyvärr blir det oftast BT, men ibland har man turen att kunna köra Atlet. Aah. Går inte ens att jämföra. Nån här som har en idé om varför ett företag envisas med att köpa två olika truckar? Det köptes två nya i år. En BT, och en Atlet.:va
Som regel för att man inte vill låsa sig till en leverantör, utan vill låta dem prisa ut varandra.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
För tillfället:
Leopard 2 (Strv122)
1500hk, 65 ton, 47,6L V12 med biturbo med en manlig förbrukning på ca 50L/mil :)

Bifogat

• s_strv122.jpg
    s_strv122.jpg
    54.6 KB · Visningar: 39

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
En sån här ibland, men inte så ofta.

volvoL120.jpg

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
GSX-R 750
kaZmur skrev:
2670372 För tillfället:
Leopard 2 (Strv122)
1500hk, 65 ton, 47,6L V12 med biturbo med en manlig förbrukning på ca 50L/mil :)

Är utbildad mekare på den vagnen, otroligt fin vagn både att köra och arbeta med. Den kan sätta sig emot ibland men det gäller som med kvinnan att visa vem det är som bestämmer.

Numera "rattar" jag min muttermaskin på jobb av märket Inger-Sohl, svinigt stark maskin. I övrigt kör jag alla modeller som finns på Volvo med då jag är mekare... Väntar på att köra C30in... ingen idolbil precis men kul att ha fått provköra den i alla fall!

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Japps skrev:
2670732 Är utbildad mekare på den vagnen, otroligt fin vagn både att köra och arbeta med. Den kan sätta sig emot ibland men det gäller som med kvinnan att visa vem det är som bestämmer.

Numera "rattar" jag min muttermaskin på jobb av märket Inger-Sohl, svinigt stark maskin. I övrigt kör jag alla modeller som finns på Volvo med då jag är mekare... Väntar på att köra C30in... ingen idolbil precis men kul att ha fått provköra den i alla fall!
Jepp, förutom vissa korkade placeringar av komponenter så är den kanon. Har dock haft mycket strul med dem i år men det är nog handhavande ;)

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Kör en Peugeot Partner i jobbet. Helt värdelös bil. Det är binärt gassystem som gäller i den bilen (fullt eller inget). Har aldrig kört en slöare bil. Ingen kvalitetskänsla någonstans. Det enda som är relativt bra är bromsarna.

Man sitter dåligt, den låter mycket, går knappt att lasta något i den heller. USCH!

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
De roligaste bilarna jag har testat på arbetstid är nog en M5-06 som gått under 100mil och en Q7 (kuk-sjua). Men finaste ögonblicket var nog när jag hämtade ut en flång ny Beetle. Jag råkade fisa ordentligt i sätet innan jag ens kommit ut ur garaget.
Det minnet lever jag fortfarande på.
Värsta skiten jag kört (förutom min egna MB 310 -89) var förra jobbets LT 31.
En dieselpickup med under hundra hästar. Och det var innan turbon pajjade. Efteråt toppade den 75 på fyran, 70 på femman.

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Jösse skrev:
2668064 He he , den gröna var grymm !

Ja! föga visste man när den byggdes att det skulle bli sådan fluga med kickboard tio år senare.
Blandade färgen själv med gul och blå penselfärg som inte blev långtifrån Kawasakis original, så färgen som blev över användes som bättringsfärg till jobbarkompisens cross:tungan

lunamod

Two stroke smoke forever!
Gick med
29 Mar 2003
Hoj
TRX 850 och Italjet Dragster 172R som bara rasat en gång......
Jag kör såna här bland annat.....
1_9_t10fs.gif

och såna här.....
pmp_71.jpg

och nåra såna här.....
947dfa3f5a.jpg

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati