Det var många år sedan men först en begagnad Puch Florida och sedan en fabriksny röd och fin Puch Dakota. Tyvärr sålde jag den när jag fått körkort för bil och köpt min första jänkare.
Först en kreidler florett som gjorde 65. Sen en zyndapp ks 50 med 70cc mm som gjorde 90 och sen när man va fyllt 15 en Honda mb 50 med 65 cc, kolfiber reeds. Större insug o förgasare, allspeed avgassystem plus rejält uppdrevad. Gjorde över 100 iaf. Mätaren ut så nålen stoppade mot piggen innan nollan
- Just röd Dakota var ovanlig i mina trakter. Blå och beige var de överlägset vanligaste.
En Suzuki TS50, ofantligt slö i standard utförande då den hade en 125a ram, om jag inte missminner mig?
Trimmade den med en 70cc cylinder och en 21mm förgasare, då drog man snuten plättlätt!
Nu minns du fel... Suzuki hade (liksom andra japaner vid denna tid, tex Honda Monkey/Dax etc) alla växlar åt samma håll, i Suzukis fall nedåt. Yamaha DT hade tex alla uppåt.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |