Det var många år sedan men först en begagnad Puch Florida och sedan en fabriksny röd och fin Puch Dakota. Tyvärr sålde jag den när jag fått körkort för bil och köpt min första jänkare.
Först en kreidler florett som gjorde 65. Sen en zyndapp ks 50 med 70cc mm som gjorde 90 och sen när man va fyllt 15 en Honda mb 50 med 65 cc, kolfiber reeds. Större insug o förgasare, allspeed avgassystem plus rejält uppdrevad. Gjorde över 100 iaf. Mätaren ut så nålen stoppade mot piggen innan nollan
- Just röd Dakota var ovanlig i mina trakter. Blå och beige var de överlägset vanligaste.
En Suzuki TS50, ofantligt slö i standard utförande då den hade en 125a ram, om jag inte missminner mig?
Trimmade den med en 70cc cylinder och en 21mm förgasare, då drog man snuten plättlätt!
Nu minns du fel... Suzuki hade (liksom andra japaner vid denna tid, tex Honda Monkey/Dax etc) alla växlar åt samma håll, i Suzukis fall nedåt. Yamaha DT hade tex alla uppåt.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |