Bara haft en moped och den fixade jag och mannen i huset när jag var 13. Det var en mix av alla möjliga Yamaha-delar och resultatet blev något som världen aldrig skådat, snygg som fan, välpolerad men ändå snabb. Nu har den aldrig varit standard utan hade allt möjligt gott i sig (minns inte riktigt vad dock). Det enda som aldrig fungerade på den var hastighetsmätaren, men nog mättes den upp i 80 km/h med bil.
Vid 14 års ålder inhandlades en Kawasaki AR125 för 1500 (den var helt i delar och hade stått ett bra tag) som fixades till och den åkte jag med tills jag nyss inskaffade en betydligt tyngre Honda.
Jag minns att Kawasakin gick som ett skott när jag först testade den, fy fan vilket drag tänkte man ju. Testade också Yamahan nyss, den var inte riktigt lika snabb som jag minns den, den väsnades mer än den rörde på sig. Ibland släpper man iväg brorsan på Kawan, han är iofs bara 11 och når knappt ner till marken men nog kan han åka.
Sprang ut och tog lite bilder faktiskt, nu är det så att sakerna inte blivit putsade på många år och ser lite matta ut.
Yamahan.
Kawasakin