Vad körde ni för moppe?

Waterboy

Bygg en bana i sthlm för helvete!
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
07 Yamaha FZ6-N Suzuki DR 650 -91
:D En Zundapp ks 50 med senare 70cyl, trimförgasare och jackad kolv :tummenupp gjorde nånstans runt 85 har jag för mej..

Crecent compact

Ledsnade på moppars tröghet och köpte en Husqvarna 125 cross :yoparty

Riktigt kul när man var 16 fast kanske inte så smart i efterhand... Fast o andra sidan så hade man rutin på att åka ifrån farbror blå:D

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag hade en DBS Panter som i orginal var blå, men som jag bara var tvungen att måla om till Rosa Panternrosa med svarta tassavtryck på tanken. :( Vad FAN tänkte jag på. Min pappa tog senare över denna och målade den svart istället...jag förstår inte varför. :hihi :rofl

Bifogat

• DBS_Panter.jpg
    DBS_Panter.jpg
    69 KB · Visningar: 682

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Hoj
-----
Minns det som det var igår

Hade en MT-50, svart och gul med Jamarcol 70cc, trimkrök, lättat svänghjul, planad trimtopp, 24mm förgasare med div. munstycken, superskum kolv som jag inte minns vad den hette men det var iaf lättad (kort kjol). Jag sänkte min och ökade aerodynamiken en aning för att få några kilometer till :näsblod

Satan vilka tider, man drömmer tillbaka ibland... största problemen man hade då var ju hur man skulle pilla tillbaka hastighetsnålen som fastnade när man körde den i botten :yoparty

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Suzuki K50 med Hobex trim :yoparty
Samt en Push Dakota som fortfarande står hemma i garaget hos mor och samlar dam :)

///Micke

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Rieju drac, original
Rieju mrx, metrakit system 75km/h
Peugeot Ludix one, leo vince zx (stunt moppe) 65km/h
Derbi senda, mhr team kittat hastighet: fort...

kenj

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2006
Hoj
Zundapp 250 -55, Kinamoto 49cc, DKW Hummel super sport 50cc -58, Husqvarna novolette 50cc -53, Rex vicoped -53, Appollo Zundapp 50cc -57
Hej
Själv hade jag en Zundapp KS 50 -69 som jag plockade ihop själv som nioåring (i mitten av sjuttiotalet).
Inga bromsar var det men när snuten tog mig så klockade dom den i hundratio knyck med en fet snut på!!!
Den hade den äkta lilla tyska nian och en motorcykelförgasare from någom gammal 150-200cc maskin, jag kommer ihåg att det var en Bing.
15 drev i motorn och 43 bak.
den reste sig på bakhjulet på alla tre växlarna (kan bero på att jag vägde några gram mer än en fjäder ;-) ).
Mvh KJ

kenj

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2006
Hoj
Zundapp 250 -55, Kinamoto 49cc, DKW Hummel super sport 50cc -58, Husqvarna novolette 50cc -53, Rex vicoped -53, Appollo Zundapp 50cc -57
Ju äldre man blir,desto snabbare gick det.

Om jag har tur kanske jag kan producera snutprotokollet från provkörningen ifråga.
Sen finns det ju faktiskt folk som vet hur en tvåtakt fungerar även om inte du vet.
Mvh KJ

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Derbi drd limited edition :tummenupp tillverkas 999 exemplar om året.

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Hoj
Triumph Tiger SE
Den här var man ensam om. En sachsmotor satt på. 5,5 hk om jag inte minns fel. (jo, jag är gammal....)

Bifogat

• Rex.jpg
    Rex.jpg
    3.8 KB · Visningar: 946

Mogge.

fd.suzukimogge
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawa ZX9R
Suzuki K50 76a tror jag det va,en 3 växlad raket med 60cc :D .När den va söndermeckad blev det en Honda MB5 med div trim.Bästa tiden i ens liv var moppeåldern,fick lite nostalgikänslor nu faktiskt (fan 20år sen nu :( ).

Daniel66

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Suzuki 750 es 84
K-50 givetvis =), 60cc cylinder, 16mm gasare, 16mm insug(fifan va dyr den var!!) dubbermembran, överliggare(ett avgasrör som gick till vänster upp mot låret istället för höger runt foten, gav ingen effekt men man hördes) drevade nog 14/orginal. Gick mätaren ut (mätaren gick bara till 60km/h) och mera.

Polaren hade en Zyndapp halvkross, vet inte riktigt vad dom har för beteckning, med 70cc cylinder, 28mm insug och en delorto(s?) 28mm gasare den gick utav bara eländet =) man låg långt efter hela tiden.

väldigt kul tid i livet, en av dom bättre innan allt blev så allvarligt.

bullgod

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
...
FS1, jag kommer inte ihåg att den hade så vansinnigt fula blinkers, men det var väl den läckra bromsskivan som drog blickar...

Bifogat

• 2719158790_fd4d052a71.jpg
    2719158790_fd4d052a71.jpg
    158.4 KB · Visningar: 890

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Honda MT 50 med 65 cc cyl, 16,5 mm insug, högkomp. topplock och givetvis grovkrök. Hade på ett Jamarcol-rör ett tag också men märkte att den mest bara gav ljud. Moppen gick mkt bättre med orginalröret.

Sen hade jag en Ciao ett tag som rent transportmedel.
Pillade isär halvamotorn och slog ut pluggen och satte på ett "ormbo"..
sen gick den bra :)

zerokool

Gube
Gick med
5 May 2008
Hoj
FZ8S SP -11
Zundapp cs 50, omdrevad o jackad kold......de va tider de :D

119815d1238817566-help-required-restoring-enfield-fury-175-gp-cs-25.jpg

ThinhO

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
KTM 620 Supermotard
Ja, en annan har just tat't klivet ur :)

1:Aprilia sr50 - 00 70cc, uppbyggd från sjöbotten - 93 på GPS. |Mer info|

2:Rieju RR - 02 80cc, uppbyggd från sjöbotten - 118 på GPS.|Mer info|

Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Först en Suzuki K50 med 70cc och lite annat, gick på flygbränsle ett tag och totalhavererade. Sen en Gilera, minns inte modell men det var rörram och överligg. Gick så ini helsike men hade tyvärr grava vobblingstendenser redan i 50.. Sist en Vespa Chiao som jag hade hysteriskt skoj med trots att den inte direkt var snabbast i stan. :näsblod

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Först en Suzuki K50 med 70cc och lite annat, gick på flygbränsle ett tag och totalhavererade. Sen en Gilera, minns inte modell men det var rörram och överligg. Gick så ini helsike men hade tyvärr grava vobblingstendenser redan i 50.. Sist en Vespa Chiao som jag hade hysteriskt skoj med trots att den inte direkt var snabbast i stan. :näsblod

Vet en som körde crescent compact med flybränsle :rofl jävla sjuka grejjer man kan göra ändå..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln